2023-03-29, 10:53
Medlem
untrust-uss avatar
Ur vetlandas livechatt, väldigt snabb rapportering

Nu frågas 20-åringen om googlingar.

Hon menar att det har med böckerna hon läser att göra.

2022 läste hon Läcksbergs serie om Fjällbackamorden.

Hon googlade i samband med ena boken hon läste.
Citera
2023-03-29, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untrust-us
Btw enligt vetlandaposten:

Det är fortfarande paus, men jag kan passa på att berätta att de tillsägelser som rådman Erik Handmark framförde i förhandlingens början var riktade mot tv-profilen och kriminologen Leif GW Persson. Hans mobil ringde, han kommenterade oavbrutet och gick in och ut genom salen, vilket rådmannen menade handlar om misskötsel.

Detta låter inte som friskt beteende.
Citera
2023-03-29, 10:54
Medlem
untrust-uss avatar
[quote=Rubar|83978772]Kanske dags för någon att riva hans VIP-kort nu.

Verkligen.. han är som en trött gris som haltar sig fram och stockholmsmedia älskar honom så mycket
Citera
2023-03-29, 10:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Tycker att det är fel att inte MH får vittna utan J närvarande. Det kanske skulle få MH att öppna upp. Sannolikt har de båda en överenskommelse om vad de skulle säga hände den där natten T dog. Inte svårt att tänka sig att MH inte vågar frångå den överenskommelsen helt när J är närvarande, även om MH gett en annan version av händelsen i tidigare förhör.

Svarta Maja tycker framför allt att det är jobbigt att ha JJ i salen eftersom hon tänker ljuga och låta JJ bli stekt för att rentvå sig själv. Svarta Maja var med vid mordet genom att hålla fast henne. Nu ska hon sitta i båset (med JJ rakt framför sig) och säga att hon sov hela tiden och blev väckt först när JJ kom tillbaka från Donken.
Citera
Medlem
Nu skyller hon på kriminalromaner. Hallå eller.
Citera
Medlem
Är det bara hos mig som liven inte funkar på aftonbladet?
Citera
Medlem
Advokaten frågar om googlingen "mörda någon diskret".
20-åringen suckar. "Det är inte så farligt som det låter. Det var väl för att hitta något att rimma på till mina sångtexter eller så."
"Vad rimmar då på diskret?"
"Konkret, medvetenhet, jag vet inte."
"Hur ofta googlar du?"
"10, 12, 14 gånger per dag."
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt TV-deckarna så betyder det att man ljuger.
Eller hur...den tanken hade jag också...känns som ett mantra
Citera
2023-03-29, 10:56
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu tar Clea Sangborn upp googlingar som 20-åringen gjort, som "bränna inne" och liknande att göra.
– Jag googlar mycket som har med böckerna att göra, som Fjällbackaserien. När jag googlade det hade jag just läst en bok, och jag har googlat det i samband med det.
Hon säger att hon gör mycket research om böcker hon vill läsa också.

Detta har JJ och hennes advokat kommit på i efterhand. Vilket jävla skämt! Varför skulle inte JJ nämna en sådan sak under förhöret då?

Ja, JJ hade dagarna kring mordet googlat på en kriminalroman om en styckad kvinna, som olyckligt nog återfanns i fuppen. Olyckligt i den mån att försvaret nu använder det som förevändning för ”oskyldigt” googlande.

/AI
Citera
2023-03-29, 10:56
Medlem
Haha, det kan inte vara sant att de på riktigt försöker vrida historian till att JJ den aspirerande arkitekten nu helt plötsligt alltid drömt om att bli författare och läser minst en bok i veckan, vid sidan om alla mordbränder och hatsånger då. självklart är det hennes stora kärlek till Camilla Läckberg som ligger bakom Google-sökningarna som hon i 13 tidigare förhör inte velat kommentera!
Citera
2023-03-29, 10:57
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu tar Clea Sangborn upp googlingar som 20-åringen gjort, som "bränna inne" och liknande att göra.
– Jag googlar mycket som har med böckerna att göra, som Fjällbackaserien. När jag googlade det hade jag just läst en bok, och jag har googlat det i samband med det.
Hon säger att hon gör mycket research om böcker hon vill läsa också.

Detta har JJ och hennes advokat kommit på i efterhand. Vilket jävla skämt! Varför skulle inte JJ nämna en sådan sak under förhöret då?
Ja med tanke på att hon nekat till googlingarna innan..hon sa väl att nån annan kan ha googlat i hennes telefon
Citera
2023-03-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Svarta Maja tycker framför allt att det är jobbigt att ha JJ i salen eftersom hon tänker ljuga och låta JJ bli stekt för att rentvå sig själv. Svarta Maja var med vid mordet genom att hålla fast henne. Nu ska hon sitta i båset (med JJ rakt framför sig) och säga att hon sov hela tiden och blev väckt först när JJ kom tillbaka från Donken.

Det tror jag med är anledningen till att hon inte vill att J är med när hon vittnar. Hur ska J reagera när M ljuger och säger att hon blev tvingad.. kan ju få konsekvenser för M. Kanske har J mer info om M då helst plötsligt? Nån hållhake måste finnas, nått som gör att J skyddar M och M inte berättar exakt vad som hänt. Finns mer som dom döljer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in