Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Däremot har det gått ett mail till dig med förklaring om att jag fastnade i AML kontroller för att det var en ytterst misstänksam betalning...?
Jag sa att det var en
sannolik förklaring till fördröjningen.
Du som har "konsultat på banker i flera år" och "förstår deras IT system" borde väl förstå hur dessa rutiner ser ut? Jag har själv arbetat med dessa system i över ett decennium så jag vet naturligtvis också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Ok, jag gjorde väl ingen SEPA betalning, trots att jag sagt det 5 gånger att det var precis det som det var. En SEPA betalning till en bank utomlands. Tog 2 dagar innan pengarna var framme och tillgängliga på kontot.
Du säger det, men troligtvis ljuger du ihop historien precis som vi kan utläsa från din berättelse som inte går ihop, eller så fastnade du kanske i en manuell kontroll pga misstänkt aktivitet. Jag tror dock att det första alternativet är det klart mest sannolika.
För övrigt har väl majoriteten av banker nu implementerat SEPA express vilket gör att din betalning i princip alltid är framme inom några sekunder (och 24/7/365). Nästan lika bra som bitcoin, eller hur?