2023-03-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untrust-us
Enligt vetlandaposten: Även under ”vi:et” och ”ni:et” under beskrivningen om hur de lindar in Tove i lakanet skakar 18-åringen på huvudet.
Tack!
På SR live rapportering verkar det som MH bara sitter helt stilla under JJs förhör.
Men eftersom JJ hela tiden själv uppger att det var hon som gjorde allt, hon som släpade liket i skogen, så kan jag tänka mig MH inte gjort mycket alls i efterhand. Annars hade JJ berättat det.
Citera
2023-03-29, 10:00
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Jäkla fanskap den där JJ....

Spela martyr och skulle på offret så typiskt antisociala personligheter!

TT blev misshandlad av JJ på Nöjet!!!!!!!!!!!!!

Japp… Hon kommer att säga precis vad som helst för att ta på sig så lite ansvar som möjligt. Skuldbelägga och dra in andra, till och med den hon mördade. Hon är en så farlig människa.
Citera
2023-03-29, 10:00
Medlem
JJ gråter inte i fupen men nu minsann kommer tårarna. Kanske svårare läge nu i och för sig. När allas ögon är på. Men får JJ kämpa sig genom tårar ska MH det också. Jag hoppas verkligen inte att MH för sin vilja igenom om släpper fram en tår.
Citera
2023-03-29, 10:01
Medlem
Tror inte MH har något annat val än att hålla med och säga sanningen, vilket hon ännu inte gjort
Citera
2023-03-29, 10:02
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Intressanta frågor på SR sändningen:

Detta undertiden som JJ berättar hur hon mördade TT. Vad är det för folk?

J beskriver ju som att de går in i badrummet relativt omgående när de kommer till lägenheten ?

Stämmer det så borde ju misshandeln börjat redan runt 02.00 ?

Då är det inget snabbt förlopp ?

T avled väl vid 02.30 ca det är väl fastslaget ?
Citera
2023-03-29, 10:02
Medlem
ellaaas avatar
”Nu gråter 20-åringen.

- Jag ville inte att hon skulle ligga där ensam, och jag har alltid haft en tanke att bli kremerad. Därför tände jag på lakanet.”

….!!!!! WTF…..
Citera
2023-03-29, 10:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
”Nu gråter 20-åringen.

- Jag ville inte att hon skulle ligga där ensam, och jag har alltid haft en tanke att bli kremerad. Därför tände jag på lakanet.”

….!!!!! WTF…..

En stor humanist.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Mycket tårar och snyftningar från JJ när hon berättar de kritiska punkterna.

Hur äkta verkar de?

Samtidigt säger hon saker som kan lägga sordin på detta, såsom:

SRs direktrapportering:
"Sedan kommer Tove ut. "Jag frågade Tove om hon ville reda upp det här bråket och hon var förvånansvärt tillmötesgående och lät lugn och snäll på rösten, så de här tankarna på att slå henne, de tänkte jag inte helt enkelt, de tankarna försvann.""
Skuldbeläggande av Tove, tror jag kan vara svårt att använda som knep, då hon strax innan berättar att Tove från "ingenstans kommer fram och säger "hur känns det att vara den sämsta människan på jorden" ungefär.

Det kommer också att slå tillbaka på henne, eftersom det kommer att komma fram annat obehagligt om JJ.
"20-åringen får svårt att prata. "Hon får till någon spark i väggen, så vi ändrar lite position. Då säger hon "vad fan håller ni på med" och så tar hon sina händer om min hals, då" och då säger jag "vad fan håller du på med själv" och sätter mina händer om Toves hals och trycker till."!
"20-åringen börjar snyfta och andas häftigt när hon berättar om hur Tove dog i badrummet."
"Åklagaren frågar om hon funderade på att larma.
"Det tog aldrig riktigt form. Polisen hade ju inte lyssnat på mig tidigare på kvällen, så den tanken föll... Föll helt enkelt bort."
"Ambulans?"
"Det dök också upp, just att ringa 112, men det blev inte att vi gjorde det.
""
JJ fattar inte att den här offerkofta mentaliteten inte funkar, utan tvärtom; det lyser igenom hur arg hon egentligen är, att hon har motiv eftersom hon ens tänker på att slå tillbaka (hämnas) och att ingen lyssnade på henne.

Inte heller sannolikt att man inte larmar när någon dör av "misstag", för att vakterna/polisen inte lyssnat på en så obetydelsefull händelse som ett mindre tjafs utan skador.

Jag tror tvärtom; JJs snyftande och hennes skuldbeläggande av Tove slår tillbaka då det verkar stört hur hon tänker.
Senast redigerad av notknapparen 2023-03-29 kl. 10:18. Anledning: tillägg källa SR
Citera
Medlem
Citat:
”Nu gråter 20-åringen.

….!!!!! WTF…..

Svårt att se mig själv, om det varit min syster om bragts om livet, att jag inte hade sagt någon kommentar eller helt brytit ihop
Citera
2023-03-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
J beskriver ju som att de går in i badrummet relativt omgående när de kommer till lägenheten ?

Stämmer det så borde ju misshandeln börjat redan runt 02.00 ?

Då är det inget snabbt förlopp ?

T avled väl vid 02.30 ca det är väl fastslaget ?

Isåfall har JJ suttit på TTs kropp och strypt henne i ca 40 min? Skulle inte förvåna mig om JJ medvetet dragit ut på det är att njuta av att plåga TT och se henne våndas så länge som möjligt.

Det är mer sannolikt att TT avlidit snabbare än så. Det är omöjligt att syresätta sig med 80 kg på bröstet samtidigt som halskärlena vitala blodkärl som ska förse hjärna och hjärta med syrerikt blod stryps.
Citera
2023-03-29, 10:05
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
”Nu gråter 20-åringen.

….!!!!! WTF…..

”Då såg jag att Tove inte kremerats så som jag tänkt, så jag tar lite av bensinen och häller på Tove och tänder på kläderna.

Hon tänder också en påse med Toves tillhörigheter”

Och sedan slänger hon den tomma plastflaskan på Toves kropp och tuttar på. Mycket värdigt, bra gjort Johanna…
Citera
2023-03-29, 10:06
Medlem
Citat:
”Nu gråter 20-åringen.

….!!!!! WTF…..

LÄS: För att undanröja bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in