2023-03-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Han hade en reserverad mediaplats. Han kom 5 minuter i 9 och trängde sig före en manlig reporter från Aftonbladet som inte hann komma in före 9 😂.
Men va fan han jobbar ju inte ens
Citera
2023-03-29, 09:24
Medlem
"Först visade jag henne runt lite, och först går vi till badrummet och skulle visa upp det. Jag var ganska stolt över det, för det var nyrenoverat." 20-åringen snörvlar.

"Här var ju inte så mycket att se", säger Tove, enligt 20-åringen. "Sedan skulle Tove gå ut, och då blir det som att hon knuffar in mig i väggen." (Suckar djupt) "Och då fäller jag Tove till golvet och då så sparkar Tove mot mig. Då sätter jag mig på Tove, grensle." (Paus, djup suck).

JJ fortsätter alltså med teorin om att Tove blev mördat direkt vid ankomsten till lägenheten. OM detta skulle stämma (tveksamt) så förstår jag inte vad dunsarna runt kl 02.30 skulle vara såvida det inte var försök till att lyfta upp Toves lealösa kropp som sedan slår i golvet när de/hon tappar greppet?
Citera
2023-03-29, 09:26
Medlem
MeMajks avatar
det verkar finnas gott om tid att avbryta överfallet
Citera
Medlem
Vet vi vilka som kommer att vittna imorgon? Finns det en lista?
Citera
Medlem
”Hon har svårt att berätta nu. Hyperventilerar och har svårt att komma vidare med sin historia”.

JJ har redan det jobbigt, blir en tuff dag för henne.
Citera
2023-03-29, 09:29
Medlem
Peace2023s avatar
Får advokater vara hur fräcka som helst?

"Clea Sangborn, 20-åringens advokat, ifrågasatte rättsläkarens utlåtande om dödsorsak under måndagen. Istället för att dödsorsaken skulle vara strypning menar Clea Sangborn att Tove kan ha dött av kräkningar efter att hon fallit till marken.

Att Tove legat ner på golvet och alkoholpåverkan skulle kunna spela in, menar hon.

– Stryptaget är helt oväsentligt för hennes död, sa Sangborn"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
det verkar finnas gott om tid att avbryta överfallet

Så Tove sa ”va fan håller NI på med”?

Intressant.
Citera
Medlem
J har läst förundersökningen. Hon uppger att hon vet hur lång tid det tog att gå hem för hon läst FUP. Och där står ca 15 min.
Hon vill ha kontroll. Undrar om hon läst hela?
Citera
2023-03-29, 09:30
Medlem
Rent statistiskt brukar kvinnor som gråter i rätten få mycket medlidande i rätten, kanske är loppet att få livstid kört förr J.J.
Vad som även spelar roll är en rosa offerkofta.
Bra instruerat av giraffen.
Well done.
Citera
2023-03-29, 09:31
Medlem
Konstigt att inte Toves mamma är kallad som vittne, eller...?
Citera
2023-03-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
J har läst förundersökningen. Hon uppger att hon vet hur lång tid det tog att gå hem för hon läst FUP. Och där står ca 15 min.
Hon vill ha kontroll. Undrar om hon läst hela?
Hon låter som hon har repeterat allt in och ut. Att hon tycker Toves ”Här finns inte mycket att se” (vilket säkert är en lögn) skulle rättfärdiga att JJ blir arg och mörda henne, visar bara på hur sjuk hennes hjärna är. Hon säger ”Jag gör, jag gör” mycket under sitt förhör. Hon har en jätteaktiv roll medan MH mer verkar passiv i bakgrunden.
Citera
2023-03-29, 09:32
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Rent statistiskt brukar kvinnor som gråter i rätten få mycket medlidande i rätten, kanske är loppet att få livstid kört förr J.J.
Vad som även spelar roll är en rosa offerkofta.
Bra instruerat av giraffen.
Well done.

En rosa kofta, det är precis vad JJ är iklädd idag i salen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in