2023-03-29, 10:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
J beskriver ju som att de går in i badrummet relativt omgående när de kommer till lägenheten ?

Stämmer det så borde ju misshandeln börjat redan runt 02.00 ?

Då är det inget snabbt förlopp ?

T avled väl vid 02.30 ca det är väl fastslaget ?

Jag såg att åklagaren i måndags tog upp ett tisspann för när mordet ska ha skett, men att han sa att han skulle återkomma med varför han tror att det skett närmare 02:30.

Det är säkert tiderna för dunsarna och McD som han har som bevisning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
”Nu gråter 20-åringen.

- Jag ville inte att hon skulle ligga där ensam, och jag har alltid haft en tanke att bli kremerad. Därför tände jag på lakanet.”

….!!!!! WTF…..
Till och med när hon ljuger för att verka mer mänsklig så framkommer hennes narcissism. ”JAG vill ju kremeras så då är det självklart att tjejen jag mördade också skulle vilja jag bränner upp henne”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
LÄS: För att undanröja bevis.
ja hon har ju googlat att bränna upp=tar bort DNA. Sen är det ju svårare obducera också så man kan se hur personen dött.
Citera
2023-03-29, 10:08
Medlem
Undra hur det kommer gå för JJs försvarare Clea Sangborn att bevisa att Tove dog på det sätt som hon påstår. Tror ni det kommer hålla i rätten?
Citera
2023-03-29, 10:08
Medlem
Vad är det som styr vem av dom som hörs först? Tankar om att JJ hörs före MH? Vad kunde blivit skillnaden i omvänd ordning?

Jag kan känna att MH borde fått höras först för att faktiskt få höra hennes version, nu kommer det väl mer bli medhåll eller motsättningar från henne...
Citera
2023-03-29, 10:09
Medlem
Citat:
Japp… Hon kommer att säga precis vad som helst för att ta på sig så lite ansvar som möjligt. Skuldbelägga och dra in andra, till och med den hon mördade. Hon är en så farlig människa.

Verkligen. Hon kan mörda i fängelset också och borde sitta på en avdelning med högsta bevakning och säkerhet.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
”Nu gråter 20-åringen.

- Jag ville inte att hon skulle ligga där ensam, och jag har alltid haft en tanke att bli kremerad. Därför tände jag på lakanet.”

….!!!!! WTF…..

Nu visar JJ sitt avvikande sätt att tänka.
Om man har normal känslor, fattar man att andra inte kan tänka så här, eller tycker att det är rimligt.

Det slår hårt mot henne de här avvikande och mycket kränkande (mot Tove och hennes anhöriga) att ens säga så här!
Citera
Medlem
Det du berättar innefattar att 18-åringen varit med i badrummet när det utspelar sig, att hon hållit fast i Toves armar när du tar det här greppet. Vi vet inte vad 18-åringen ska säga idag, men vi vet vad hon sagt tidigare, att hon inte varit med. Vad säger du om det?
– Hon vill lägga skulden på mig för att helt enkelt komma undan själv, säger 20-åringen.

(Från Aftonbladet)

Jag vill veta hur MH reagerade på detta!
Citera
2023-03-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Undra hur det kommer gå för JJs försvarare Clea Sangborn att bevisa att Tove dog på det sätt som hon påstår. Tror ni det kommer hålla i rätten?

Haha NEJ Cleas skämmer ut sig ordentligt.
Citera
2023-03-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Nej!
Citera
2023-03-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Tycker det är konstigt att åklagaren inte frågar om det blöta på golvet. Tack och lov att JJ iaf fortsätter och berättar det hon gjort. Önskar MH också kommer göra det! För toves skull.Så vi kommer så nära sanningen det går. Jag tror det kan ha gått till till som det JJ säger om nöjet. Men något mer än bara la sig ner gjorde nog jj mot Tove med tanke på sms Tove skickar till pojkvännen om att JJ slagit henne. Andra vittnen under polisförhör minns inte fick vem. Att tt kunde bli lite bråkig och känslig på fyllan. Det var väl till och med någon som vittnade om att hon vevat mot din pojkvännen någon gång.

/.../ Åklagaren frågar vad som händer med Tove när JJ och MH släppte tag om Tove, JJ säger att "Tove fortsätter att väsa och en detalj som jag minns är att tungan åker ut på något konstigt sätt, TT fortsätter väsa ett tag, sen blir det helt tyst".

JJ säger att hon och MH satt där flera minuter, hon gick och hämtade hushållspapper sen, för något var blött på golvet, JJ säger "Jag har tänkt på det sen tror att det var Toves urin."
/.../

Från TV4:s direktrapportering
Citera
2023-03-29, 10:11
Medlem
Braxarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag såg att åklagaren i måndags tog upp ett tisspann för när mordet ska ha skett, men att han sa att han skulle återkomma med varför han tror att det skett närmare 02:30.

Det är säkert tiderna för dunsarna och McD som han har som bevisning.

Ja, tidsspannet stämmer helt klart in mer på MHs berättelse. Tror nog att de hann sitta i köket först och pratat en stund (Vilket jag har för mig att JJ också har berättat i något av de tidigare förhören). Sedan efter ett tag då runt 02.30 har T gått in på toaletten självmant och JJ rycker med sig MH för att passa på när de har chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in