Citat:
Ursprungligen postat av
FMR
Tycker det är konstigt att åklagaren inte frågar om det blöta på golvet. Tack och lov att JJ iaf fortsätter och berättar det hon gjort. Önskar MH också kommer göra det! För toves skull.Så vi kommer så nära sanningen det går. Jag tror det kan ha gått till till som det JJ säger om nöjet. Men något mer än bara la sig ner gjorde nog jj mot Tove med tanke på sms Tove skickar till pojkvännen om att JJ slagit henne. Andra vittnen under polisförhör minns inte fick vem. Att tt kunde bli lite bråkig och känslig på fyllan. Det var väl till och med någon som vittnade om att hon vevat mot din pojkvännen någon gång.
/.../ Åklagaren frågar vad som händer med Tove när JJ och MH släppte tag om Tove, JJ säger att "Tove fortsätter att väsa och en detalj som jag minns är att tungan åker ut på något konstigt sätt, TT fortsätter väsa ett tag, sen blir det helt tyst".
JJ säger att hon och MH satt där flera minuter, hon gick och hämtade hushållspapper sen, för något var blött på golvet, JJ säger "Jag har tänkt på det sen tror att det var Toves urin."
/.../
Från TV4:s direktrapportering