2023-03-28, 22:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Flera Grannar? Du menar dem i lägenheten under? Tycker ändå inte min ide är dum....För om T fälls så har du en duns....vart kommer de andra två ifrån? Tror ju att det är J o M som kastar sig ner på golvet..o varför inte testa o göra en rekonstruktion på det?
Duns nr två tror jag kommer av att J lyft upp och slängt T i golvet, den ändrade positionen. Och duns tre när J slängt sig över henne.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så här står det:

"Enligt platsdata från Toves Google konto har hennes mobiltelefon statiskt kvarstannat vid plat- sen omkring Johannas bostad mellan kl. 01:48 - kl. 02:47, då den sedan börjat förflyttas.
"

"Fyllekäket" var till M.

Om hennes plan var att genomföra efterförloppet på egen hand utan hjälp av M, så låter det rimligt att hon svarar M med att pojkvännen har hämtat T. För det är vad som sägs i förhör.
Detta innan hon, enligt M, väcker henne och ber om hjälp. Då har hon också hunnit vara ner en sväng och flyttat på cykeln.

Angående svaret till M om var T är (runt 02:43); samtidigt som hon slipper ta risken med att flytta cykeln, kan hon väcka misstankar om att pojkvännen skulle ha fört bort T; "T sa att han skulle hämta henne."

Ändå osäkert om Google reagerar på att telefonen flyttas kanske 5-10 meter. Men vi kommer nog aldrig riktigt veta.

Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Nej, samma dag, under mordkvällen när MH:s mobil rört sig men hon hävdar att hon sovit.

Hon har dock aldrig hävdat att hon sovit som en stock mellan 01:50 - ca 02:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Återigen, förhör med Maja på sida 1119 i Aktbil 153:

För er som undrar vart det här med "i lungorna" kommer ifrån.

Tusen tack! Frågan är alltså om FL tar fel här? Ganska pinsamt för Clea om hon bara baserat sin nytolkning på förhöret utan att faktiskt lusläsa obduktionsprotokollet...
Citera
2023-03-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är väl inte helt otänkbart att M tyckte att det var lite spännande att spana efter T. Vilka konsekvenser det skulle kunna få tror jag inte hon skänkte en tanke. Och vem skulle kunnat ana det?
Men Guuud,
Hennes vän har ju försökt bränna inne diverse, MH surfar på sin diagnos och den verkar ju inte stämma alls faktiskt, rättar tider osv.... mm
Citera
2023-03-28, 22:59
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Deras strumpor är en viktig ledtråd
Och skulle kunna rentvå eller fälla M

Ingen av deras mammor har sagt något om att de tvättat
deras strumpor
De övriga kläderna har redovisats som tvättat

Det är också konstigt att ingen av mammorna har känt röklukt i deras kläder
Röklukt sticker verkligen ut
t

Om jag har förstått det rätt så brann det ju knappt? Var ju därför JJ åkte dit nästa dag och försökte elda igen
Citera
2023-03-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Återigen, förhör med Maja på sida 1119 i Aktbil 153:

För er som undrar vart det här med "i lungorna" kommer ifrån.
Tack!

Ja hon spelar på sin diagnos som hon har.... men den verkar inte trovärdig alls med tanke på rättningar i tid oavsett P7 så visar hon mycket känslor och är ju bra mycket smartare än JJ.
Citera
2023-03-28, 23:03
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hon får kalla vittnen. Jag har sökt i tråden, och på nätet, om försvaret ska kalla vittnen, men inte hittat något. Tycker det är lite märkligt.
Lyssna ifrån 0.28 intervjun.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/malsagarbitradet-det-ar-strypning-punkt/

Vi får väl se på Torsdag om Clea.S har lyckats få fram någon "Expert" som kan vittna och slå hål
på vad dom två rättsläkarna som utförde obduktionen av Toves kropp kommit fram till...
Citera
2023-03-28, 23:05
Medlem
Citat:
Deras strumpor är en viktig ledtråd
Och skulle kunna rentvå eller fälla M

Ingen av deras mammor har sagt något om att de tvättat
deras strumpor
De övriga kläderna har redovisats som tvättat

Det är också konstigt att ingen av mammorna har känt röklukt i deras kläder
Röklukt sticker verkligen ut

Tror inte det hunnit komma röklukt på kläderna då eldandet inte gick som JJ hade planerat. Och om det stämmer att MH gick tillbaka till bilen så skulle hennes kläder inte behöva lukta något. Dock granbarren, vore intressant att veta om MHs mamma fann i tvättkorgen, skorna, fickor på byxor eller i tvättmaskinen när den var klar. Eftersom de fanns i JJs säng efter att MH lagt sig där, som jag förstått i förhör.
Citera
2023-03-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Om jag har förstått det rätt så brann det ju knappt? Var ju därför JJ åkte dit nästa dag och försökte elda igen
Så kan det vara att det inte brunnit alls vid första försöket men M säger i ett förhör att hon såg fr bilen att det brann
Citera
2023-03-28, 23:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Finns inget förråd där, en vindsdörr....

Innanför vindsdörren var det förmodligen oeldat och kyligt. Kan det ha varit därför som MH menade att kroppen kändes kall?

Fans det plats för en kropp där?
Citera
2023-03-28, 23:07
Medlem
Citat:
Intressant
Enligt hennes mamma så redovisade hon inte i förhör att hon tvättat några strumpor
Övriga kläder redovisas
Kan det vara så att polisen inte har efterfrågat några strumpor?

Vet inte. Beakta även detta. Fan om mamman misstänkte något och har röjt spåren. Det vore för jävla tragiskt. ...sysselsatt mig med att tvätta kläder. Kanske en mammagrej men det låter lite udda i mina öron. MHs föräldrar verkar vara bra människor så jag hoppas att det inte stämmer.

Vart var kläderna när du såg dem?
Jag har ju tvättat dem. Så blir det ju. Varje gång hon varit på Nöjet dansar hon ju. Hon tar
alltid av sig kläderna, och lägger dem i tvättkorgen. Det har ju inte varit några roliga dagar
och jag har sysselsatt mig med att tvätta kläder. Jag sa det till Poliserna som var hemma hos
oss idag.
Kläderna låg i smutskorgen.
Citera
2023-03-28, 23:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Ändå osäkert om Google reagerar på att telefonen flyttas kanske 5-10 meter. Men vi kommer nog aldrig riktigt veta.
Så kan det förstås vara, att google registrerar förflyttning först när mobilen befinner sig längre bort. Vad tror du @Avel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in