2023-03-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Leif GW är pinsam när han försöker slå hål på bevisningen tillsammans med Clea.
Om detta får bäring och leder till korta straff hoppas jag innerligt att flashbacks samlade styrka och vetlandabor med anhöriga synar bakomliggande intressen inför hovrättsförhandlingarna.

Nu tror och hoppas jag att så inte blir fallet, men vi ser redan nu tydliga signaler på att detta är i görningen. Och även om det blir hårt mot hårt, med långa straff i tingsrätten så kanske det är i hovrätten och under överklagan vi måste skärpa våra glasögon.
För det är verkligen inte okej. Leif GW förstår mycket väl vad som har skett i Johannas lägenhet på ett ungefär, men väljer ändå att ställa sig på Cleas linje.

*mumlar ur skägget, ja men mjo, det kan mycket väl vara så att tove ramlade i golvet efter toalettbesöket och svalde sina spyor tills hon dog. det kan vi inte utesluta och efter att ha tittat på all fakta i fallet så är det nog den mest sannolika förklaringen* kliar sig i pannan

Vilken jävla rövslickare han är GW. The botten is nådd som man säger

Nämen tramsar du nu? Har han verkligen sagt något sånt?
Jag älskar GW men nu är han ju trött?
Citera
Medlem
”Sedan är det svårt att släppa MHs pitbull-uppsyn när hon letar efter TT på nöjet. Läs entrévärd Fredriks vittnesmål om du vill utmana din "snälla, trogna MH"-bild.[/quote] ”

Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
.

Sedan är det svårt att släppa MHs pitbull-uppsyn när hon letar efter TT på nöjet. Läs entrévärd Fredriks vittnesmål om du vill utmana din "snälla, trogna MH"-bild.

Jag vet att M som handbollsmålvakt / lagspelare hade en sida som peppande och en sida som aggressiv och mer av en pitbull .. så absolut att M hade ett ”mål” att hitta T och vinna Js stolthet med att hämta in bytet.
M är absolut inte så menlös och svag som det utmålas. Hon är mer komplex än de flesta klarar av att tyda. Och definitivt inte utan skuld . Lägg även till att hon varit kvar vid J sida genom alla skadegörelser,
Inbrott, bränder, utbrott och sjuka beteenden UTAN att anmäla / larma . TROTS att M har ett stort skyddsnät i familj/kyrkan/församlingen om
Hon hade valt att ta avstånd från J vid de första attackerna/ bränderna och göra RÄTT för sig. M är förmodligen manipulerad, MEN hon är definitivt inte oskyldig.
Och hade de inte åkt fast nu,- så hade nog resan med fortsatt brottslighet, mord , tyngre droger legat framför M ändå. Hon blev inte vän med J för att J var godheten. J förvarade droger och gjorde kakor med M. J tvingade inte in M på droger och sämre umgänge . M valde det umgänget utanför kyrkan flera år tidigare...

Innan mordet hade inte M någon vidare framtidstro, självkänsla eller självförtroende för att aktivt ordna sig ett bättre liv än det de nu kommer få.
Hon har ändå alltid haft ALLT serverat för sig. Stöttande familj och skyddsnät. Men hon är inte förmögen att inse värdet i det. Att underhålla goda relationer. Hon har blivit uppstyrd flera gånger genom olika stödprogram och riktigt duktiga mentorer här i stan (Vetlanda). Alla möjligheter För att leva ett gott liv utan mord och droger. Men HON valde detta. Trots enormt många varningstecken från J att denna relation kommer innebära katastrofala konsekvenser. Det är inte på något sätt synd om M.
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Om detta får bäring och leder till korta straff hoppas jag innerligt att flashbacks samlade styrka och vetlandabor med anhöriga synar bakomliggande intressen inför hovrättsförhandlingarna.

Nu tror och hoppas jag att så inte blir fallet, men vi ser redan nu tydliga signaler på att detta är i görningen. Och även om det blir hårt mot hårt, med långa straff i tingsrätten så kanske det är i hovrätten och under överklagan vi måste skärpa våra glasögon.
För det är verkligen inte okej. Leif GW förstår mycket väl vad som har skett i Johannas lägenhet på ett ungefär, men väljer ändå att ställa sig på Cleas linje.

*mumlar ur skägget, ja men mjo, det kan mycket väl vara så att tove ramlade i golvet efter toalettbesöket och svalde sina spyor tills hon dog. det kan vi inte utesluta och efter att ha tittat på all fakta i fallet så är det nog den mest sannolika förklaringen* kliar sig i pannan

Rätt säker på att GWs stök i rättssalen, pladder om att alla andra har fel, etc, handlar om hans behov av uppmärksamhet. Orkar inte se honom i tv etc längre, han avbryter ju allt och alla för att pladdra själv.

Yes avseende GW the bottom är nådd…
Citera
2023-03-28, 21:53
Medlem
Citat:

Där förlorade jag mitt förtoende för GW
Jag tycker inte han och Lapidius ska lägga sig i det här fallet
Citera
2023-03-28, 21:54
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Nja, det fanns faktiskt en liten tillstymmelse till rivning i ansiktet på JJ om vi nu ska prata detaljer. Men i en dödskamp, och med händer fria, hade TT naturligtvis gett JJ tydligare märken. Men händerna var inte fria.
"Johanna har inte några synliga skador och har inte ont någonstans. Vi tittar på hennes kropp
och kan inte hitta några märken eller dylikt."

"Förutom små födelsemärken i ansiktet ses på den vänstra kinden en ore-
gelbunden ca 0,2-0,3 cm stor ljusbrun missfärgning som till sin form
avviker från övriga födelsemärken och där möjlig överhudsavskrapning
täckt med tunn ljusbrun skorpa inte helt kan uteslutas, men att den re-
presenterar födelsemärke är minst lika, om inte något mer troligt
."

"Utseende och lokalisation av möjliga överhudsavskrapningar i ansiktet och vid
det högra nyckelbenet är förenliga med att de orsakats av annan person genom
grepp med hand och/eller skrapning med naglar. Vidare är utseende och lokali-
sation förenliga med att de orsakats antigen då målsägande tagit tag i Janssons
hals med händerna (så som Jansson uppgett i förhör) eller när målsägande för-
sökt streta emot Jansson (så som den andra misstänkta uppgett i förhör). Att de
uppkommit då Jansson vistats i skogen i samband med hantering av den döda
kroppen kan inte uteslutas.
"

Aktbilaga 149 sidor 6,13 och 16
Citera
2023-03-28, 21:58
Medlem
Som JJ själv beskrev det låg hon med tungan ute på ett obehagligt sätt som man bara gör efter strypning och inte efter drunkning eller kvävning på spya, just pga trycket mot halsen. Jävla dumheter och halmstrån advokaten greppar efter.
Citera
2023-03-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Har också tyckt bevisningen varit solklar, bara nu när oklarheterna kring vad som orsakat kvävningen verkar ha uppstått som jag blir lite orolig. Men oavsett är det ju så många fler omständigheter som du beskriver där JJ gör sig skyldig till att hon dör.
kvävningen är pågrund strypningen JJ utsätter henne för. Hon kvävs inte av sig själv om hon inte hade blivit strypt. Enligt JJ:s utsago är också tt vid medvetande och kämpar emot före hon blir strypt. Så det talar inte till JJ:s fördel. Som jag förstått det har hon heller inte kräk i lungorna. Det har nog blivit ett missförstånd. Det kommer nog klarna när rättsläkaren får svara på frågorna.
Citera
2023-03-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Pappa och sonen uppger väl olika många dunsar i FUP. Pappan säger väl en stor duns och sonen hörde flera. Så kanske lite lurigt att göra en rekonstruktion av.

Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda

Nu berättar en av de häktade kvinnornas granne om hur flera höga dunsar hördes från den lägenhet där Tove, 21, ska ha befunnit sig innan hon försvann för över två veckor sedan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Citera
2023-03-28, 22:01
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Johanna har inte några synliga skador och har inte ont någonstans. Vi tittar på hennes kropp
och kan inte hitta några märken eller dylikt."

"Förutom små födelsemärken i ansiktet ses på den vänstra kinden en ore-
gelbunden ca 0,2-0,3 cm stor ljusbrun missfärgning som till sin form
avviker från övriga födelsemärken och där möjlig överhudsavskrapning
täckt med tunn ljusbrun skorpa inte helt kan uteslutas, men att den re-
presenterar födelsemärke är minst lika, om inte något mer troligt
."

grepp med hand och/eller skrapning med naglar. Vidare är utseende och lokali-
sation förenliga med att de orsakats antigen då målsägande tagit tag i Janssons
hals med händerna (så som Jansson uppgett i förhör) eller när målsägande för-
sökt streta emot Jansson (så som den andra misstänkta uppgett i förhör). Att de
uppkommit då Jansson vistats i skogen i samband med hantering av den döda
kroppen kan inte uteslutas.
"

Aktbilaga 149 sidor 6,13 och 16

Intressant att du fetar det du vill ska framgå.

Nästa gång kan du väl feta detta från texten ovan:
grepp med hand och/eller skrapning med naglar."

Men, som jag sade, för lite för två fria armar under hela tiden. Någon höll armarna i slutet.
Citera
2023-03-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Där förlorade jag mitt förtoende för GW
Jag tycker inte han och Lapidius ska lägga sig i det här fallet

GW var bra på sin tid då han gjorde programmet Efterlyst tillsammans med Hasse Aro.
Citera
2023-03-28, 22:04
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Intressant att du fetar det du vill ska framgå.

Nästa gång kan du väl feta detta från texten ovan:
grepp med hand och/eller skrapning med naglar."

Men, som jag sade, för lite för två fria armar under hela tiden. Någon höll armarna i slutet.

Det var ett förtydligande eftersom du själv inte orkat bemöda dig med en relevant källhänvisning...
Citera
2023-03-28, 22:04
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nämen tramsar du nu? Har han verkligen sagt något sånt?
Jag älskar GW men nu är han ju trött?

Nej det har han inte sagt. Det vara bara en personifiering av vad han skulle kunna säga och uttrycka sig. Han lutar ju åt det hållet.

Vad han Har sagt är,
"Leif GW Persson, professor i kriminologi, ser nu brister i det rättsmedicinska utlåtandet.
– Det innehåller saker som det inte borde göra om det är en handstrypning, säger han.
samtidigt saknas det saker som borde finnas där om det vore en handstrypning. De kommer väl att envisas med den punkten har jag förstått och hamnar väl i hovrätten då och så tar de dit en egen rättsläkare som påstår att det här kan inte stämma.

– Och rätt ska ju vara rätt. Det kan ju mycket väl vara så att hon har dött av det som vi kallar inre kvävning. Den vanliga formen av inre kvävning är ju att man varit på fyllan och andats in sina egna spyor.

(expressen)

Jag skrev något tidigare om jäv. Fundera på det.
Senast redigerad av fluffypuffy 2023-03-28 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in