2023-03-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag tror knappast det behövs med tanke på hur väl de stämmer med flera grannars vittnesmål. JJ fäller inte och sen "slänger" TT i golvet, hon fäller med att sparka till/upp toves ben i luften och tar samtidigt tag runt hennes hals/axlar.... för mig blir det en rejäl, vad säger man, Häveffekt? Hon svingar henne rakt ned i golvet eller om vi ska säga som JJ säger " i backen"...
Flera Grannar? Du menar dem i lägenheten under? Tycker ändå inte min ide är dum....För om T fälls så har du en duns....vart kommer de andra två ifrån? Tror ju att det är J o M som kastar sig ner på golvet..o varför inte testa o göra en rekonstruktion på det?
Citera
2023-03-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Menar du att Johanna erkände pga att Maja var med, dvs pga att det fanns ett vittne, annars hade Johanna aldrig behövt erkänna?
Ja precis... varför annars? Om MH inte varit där hade hon ju kunnat ljuga om vad som... att hon tillslut säger som det är är ju antagligen att hon förmodar att MH berättat allt, det finns ju INGEN vits förr JJ att hitta på om hon inte bara vill hämnas för hon TROR JJ berättat.....inser jag nu.....hmmmmm
Citera
2023-03-28, 21:24
Medlem
Citat:
Läste att de yrkat på 150 000 var...är det inte väldigt lågt!?

De yrkade på 130 000 kr per person. Mamma, pappa, syster, bror och pojkvän. 650 000 kr. Ska dock betalas solidariskt av både JJ och MH tillsammans, alltså 325 000 kr får de betala var. Håller med om att det är lågt.
Citera
2023-03-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Men alltså OM nu mot all förmodan Tove dött av kvävning pga kräk i luftstrupen, då hade de ju för fan bara kunnat lagt henne i framstupa sidoläge och hjälpt henne ut med kräket. Och sen så i JJs beskrivning finns inget ens om synligt kräk i munnen, bara att ”hennes tunga såg konstig ut”. Hade hon hållit på kvävas av inhalerat kräks, och JJ inte haft uppsåt att döda, så hade hon väl för fasen försökt hjälpa henne och ringt 112. Så vidrigt genomskinligt!!

Clea hävdar dessutom att maginnehållet har kommit ned i lungorna, vilket uttryckligen motsägs av FUP om jag inte missminner mig.

I videon här finns ett citat från Clea under rättegången:
https://www.expressen.se/nyheter/gws-tuffa-kritik-mot-aklagaren-efter-mordet-pa-tove/
Citera
2023-03-28, 21:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Inte 40 sekunder, utan 0,4 sekunder. Mindre än 1 sekund. Hon var vaken
Inget av det: Är i donkendriven nu 02:59:40

"tummen upp" 03:00:03
Citera
2023-03-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Om Clea nu skulle bli så jävla desperat att hon kallade in GW som vittne skulle han ju nappa direkt. (Uppmärksamhet, uppmärksamhet…)

Den duon emot de två rättsmedicinare som utfört obduktionen, sicken cirkus! De skulle skämma ut sig totalt!
Tycker GW skämde ut sig första rättegångsdagen....satt o pratade obekymrat i rättsalen(vilket är förbjudet) samt lämnade den 3 gånger då den höll på vilket inte heller är tillåtet....
Citera
2023-03-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Men alltså OM nu mot all förmodan Tove dött av kvävning pga kräk i luftstrupen, då hade de ju för fan bara kunnat lagt henne i framstupa sidoläge och hjälpt henne ut med kräket. Och sen så i JJs beskrivning finns inget ens om synligt kräk i munnen, bara att ”hennes tunga såg konstig ut”. Hade hon hållit på kvävas av inhalerat kräks, och JJ inte haft uppsåt att döda, så hade hon väl för fasen försökt hjälpa henne och ringt 112. Så vidrigt genomskinligt!!

Om T hade kräkts och kvävts av sina egna spyor så hade detta sannolikt noterats av J. Det enda hon då hade behövt göra var att vänta en stund, ringa 112 och säga att hennes kompis låg död i badrummet.
Citera
2023-03-28, 21:30
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Clea hävdar dessutom att maginnehållet har kommit ned i lungorna, vilket uttryckligen motsägs av FUP om jag inte missminner mig.

I videon här finns ett citat från Clea under rättegången:
https://www.expressen.se/nyheter/gws-tuffa-kritik-mot-aklagaren-efter-mordet-pa-tove/

Helt jävla ofattbart hur denna Clea kan gå emot två rättsmedicinare! Korkat! Hon bränner ju sitt renommé.
Citera
2023-03-28, 21:33
Medlem
Citat:
Helt jävla ofattbart hur denna Clea kan gå emot två rättsmedicinare! Korkat! Hon bränner ju sitt renommé.

Tror inte hon uppfattat eller försöker dribbla bort skillnaden mellan luftvägar och lungor. Om hon hade på fötterna skulle hon kalla någon expert.

Men det är väl lite som GW. Hon bryr sig inte så mycket om rätt och fel här, det handlar mest om att få synas och göra väsen av sig. Hon vill bli ett namn.
Citera
2023-03-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Flera Grannar? Du menar dem i lägenheten under? Tycker ändå inte min ide är dum....För om T fälls så har du en duns....vart kommer de andra två ifrån? Tror ju att det är J o M som kastar sig ner på golvet..o varför inte testa o göra en rekonstruktion på det?

Pappa och sonen uppger väl olika många dunsar i FUP. Pappan säger väl en stor duns och sonen hörde flera. Så kanske lite lurigt att göra en rekonstruktion av.
Citera
2023-03-28, 21:34
Medlem
Citat:

Ja, ofattbart. Jag förstår till fullo hennes arbetsuppgift och syfte, men detta är ju teater. Samtidigt får hon uppbackning av Lapidus, vilket också känns onödigt av honom.
Citera
2023-03-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ja precis... varför annars? Om MH inte varit där hade hon ju kunnat ljuga om vad som... att hon tillslut säger som det är är ju antagligen att hon förmodar att MH berättat allt, det finns ju INGEN vits förr JJ att hitta på om hon inte bara vill hämnas för hon TROR JJ berättat.....inser jag nu.....hmmmmm

Där har jag en annan tanke, endast min spekulation. Jag tror JJ bara vill dra med MH i historien om situationen i badrummet. Hade det varit så att MH varit med så borde JJ kunna påminna henne om detta med något, likt att hon sagt något speciellt till MH där och då eller om de gjorde något särskilt där i badrummet som de båda kan relatera till, tex flytta duschstången, akta TTs arm för att kunna gå förbi osv… JJ borde kommit med något mot MH just i den stunden, men något sådant har jag inte läst.
Är jag helt fel ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in