2023-03-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Man kan använda VLC som extern spelare på formuler också. Även kodi spelare och säkert fler.
Självklart, det säger jag inte emot heller.
Citera
2023-03-24, 21:41
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Syftar på HDR10/HDR10+ support men främst AI-uppskalning såsom med Nvidia Shield vilket gör skillnad.

Allt handlar om att minimera risker som kan leda till buffring. Wifi drops kan lätt hända, då anslutningen är svag eller lätt kan störas ut av andra uppkopplade enheter, speciellt om flera i hemmet eller i samma radhus är på samma frekvens eller har en budget router som säkert majoriteten har. Har upptäckt att jag personligen behöver minst 300/300 bredband för att livekanaler inte ska hacka/buffra speciellt mycket vid populära matcher eller event, och då har gigabitanslutningen varit till stor hjälp där du har både hastighet och stabilitet på topp.

Jag har kört diverse Androidstickor i minst fem år, enbart via wifi. Före Tivimates tid så körde jag Siptv på dom. Har aldrig upplevt något problem som varit relaterat till att jag använder wifi. Nu kanske du haft en exceptionellt dålig router eller något när du provat, ingen aning. Att du behöver 300mbit för att få iptv att flyta låter också väldigt märkligt. Jag har klarat mig bra på 50mbit i flera år. Väldigt konstigt.
Citera
2023-03-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag har kört diverse Androidstickor i minst fem år, enbart via wifi. Före Tivimates tid så körde jag Siptv på dom. Har aldrig upplevt något problem som varit relaterat till att jag använder wifi. Nu kanske du haft en exceptionellt dålig router eller något när du provat, ingen aning. Att du behöver 300mbit för att få iptv att flyta låter också väldigt märkligt. Jag har klarat mig bra på 50mbit i flera år. Väldigt konstigt.
50mbit fungerar även bra för mig, notera att jag skrev 300+ för populära livematcher eller event för att inte ha några störningar. Det är högst beroende på vilken provider man har också, hur belastat servrarna är eller inte. Men i min erfarenhet så är 300+ perfekt för då kan du välja och vraka bland de billigaste och fortfarande uppleva minimal störningar även då många ser på samma sak samtidigt (med VPN). Kan man använda gigabit ethernet så ska man, finns ingen nackdel med det.

Nej, routrarna jag äger är inte exceptionellt dålig. Däremot exceptionellt dyr ^^. Mycket för de har dem egenskaper jag sökte efter och klarar av att streama/kontrollera min box med scrcpy utanför hemmet med hjälp av tunnel samtidigt som man har prestanda över till annat.
Senast redigerad av dvx1234 2023-03-24 kl. 22:27.
Citera
2023-03-25, 02:13
Medlem
Citat:

Ja, du har helt rätt. Behövs inga extrema hastigheter som 300 Mbit för att få livekanaler att flyta på utan problem. På mitt 4G kommer jag oftast inte över 30-50 Mbit när mobilen ska användas för att kolla på iptv. Inga bekymmer med uppspelningen då.

Vägen fram över internet är viktigare än att skaffa Gigabit fiber.
Citera
2023-03-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxidus
Nu funkar det som vanligt!! Super!
Härligt 💪🏻
Citera
2023-03-25, 10:29
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Syftar på HDR10/HDR10+ support men främst AI-uppskalning såsom med Nvidia Shield vilket gör skillnad.

Allt handlar om att minimera risker som kan leda till buffring. Wifi drops kan lätt hända, då anslutningen är svag eller lätt kan störas ut av andra uppkopplade enheter, speciellt om flera i hemmet eller i samma radhus är på samma frekvens eller har en budget router som säkert majoriteten har. Har upptäckt att jag personligen behöver minst 300/300 bredband för att livekanaler inte ska hacka/buffra speciellt mycket vid populära matcher eller event, och då har gigabitanslutningen varit till stor hjälp där du har både hastighet och stabilitet på topp.

Nu blandar du ihop saker och ting. Jag frågade varför gigabit ethernet skulle vara önskvärt på iptv-box och varför det skulle vara stabilare och du börjar jämföra med wifi. Det är klart att trådbundet är att föredra men gigabit?

Citat:

Japp, även om det förstås är en fördel om en box har ethernet så har jag o ckså alltid kört via wifi och det har fungerat utmärkt. Och jag har inte haft någon extrem router men däremot kvalitetsrouter som jag confat själv.

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ja, du har helt rätt. Behövs inga extrema hastigheter som 300 Mbit för att få livekanaler att flyta på utan problem. På mitt 4G kommer jag oftast inte över 30-50 Mbit när mobilen ska användas för att kolla på iptv. Inga bekymmer med uppspelningen då.

Vägen fram över internet är viktigare än att skaffa Gigabit fiber.

Exakt, det var en av flosklerna från dvx1234 som jag ville dechiffera men inte pallade igår. Jag har också kollat stora live-event via 4G utan några som helst problem. Och från både en dyr och en billig leverantör.

Det är skitbra med kunnigt folk i tråden men ibland bör man bemöta flosklerna. Men det är naturligt inom såna här intressen att ju nördigare man blir desto mer kategorisk tenderar man att bli.

/#LOUDmouth#
Citera
2023-03-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattensmysterie33
Vad är erat bästa tips för utrustning? Ska helt ligga under 1000 kronor

Ta rådet från en som hållt på med alla olika boxar länge i stället för dom flesta andra nybörjarna i denna tråd.

Vill du inte satsa på den bästa boxen Nvidia Shield kan du köra budget med Nokia Streaming box 8000 den har riktig bra fjärrkontroll samt ethernet uttag utan massa andra trix med adaptrar osv som diverse olika tv-stickor har. Den går på typ 1000kr i bland under 1000kr. Då kör du bara Tivimate sedan så har du en bra box.

Annars är Tvip 605 bra med men lite dyrare satsa på en Nokia box så kan du samla allt på den boxen.
Citera
2023-03-27, 01:30
Medlem
Oseans avatar
Har typ alla iptvs som t.ex. ssiptv iptv smarters osv brazzers teamskeet och playboy oså?
Citera
2023-03-27, 11:37
Medlem
Hej alla.
Har en fråga om iptv.
Det gäller ni som har nvidia shield eller formuler gtv.
Jag undrar om man kan byta kanal, byta till vod med röst Google assistenten? Alltså man trycker på knappen på fjärrkontrollen vet jag om. Men fungerar detta? Behöver veta detta. Tack på förhand
Citera
2023-03-27, 20:55
Medlem
Nedomanskys avatar
Ska förmodligen gå från Boxer fiber 100/100 till Ownit 100/100. Ownit har fast IP adress tilldelad via DHCP i sitt eget nät.
Öppna nät har dynamisk tilldelning av IP adresser. Kommer det bli några problem att köra IPTV via Ownits eget nät?
Citera
2023-03-28, 20:57
Medlem
Fjantors avatar
God kväll.
Fick en tv hub från COM HEM med inbyggt Chromecast.

Men då jag ska söka efter appen FLIX som har har på min andra dosa som också är android så hittar jag den ej.
Hittar den även på telen.

Kan väl knappast vara att Tele2 blockat appen?
Senast redigerad av Fjantor 2023-03-28 kl. 20:59.
Citera
2023-03-29, 14:28
Medlem
.
Senast redigerad av omgpsr 2023-03-29 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in