Citat:
Ursprungligen postat av
#LOUDmouth#
Alltså vissa av dom sakerna du räknar upp kan jag köpa men högre bildkvalitet? Hur många ful-iptv-leverantörer erbjuder så hög kvalitet så det märks skillnad (d.v.s. inte teoretisk skillnad) mellan en enklare box som TVIP605 och något dyrare. En familjemedlem har N1 och en TVIP605 till en 65" skryt-tv och vi testade skillnaden mellan "vanlig" (com hem tror jag) tv och iptv och det var fan inte stor skillnad i kvalitet, om ens någon.
Och framförallt ...... stabilare anslutning med gigabit ethernet? Snabbare är inte automatiskt det samma som stabilare. Dessutom undrar jag vilken skillnad gigabit ethernet gör för mitt användande av iptv? Eller för något annat som man vanligen använder boxarna till? Muppar mig inte för sakens skull utan jag är genuint nyfiken på den sista frågan!
/#LOUDmouth#
Syftar på HDR10/HDR10+ support men främst AI-uppskalning såsom med Nvidia Shield vilket gör skillnad.
Allt handlar om att minimera risker som kan leda till buffring. Wifi drops kan lätt hända, då anslutningen är svag eller lätt kan störas ut av andra uppkopplade enheter, speciellt om flera i hemmet eller i samma radhus är på samma frekvens eller har en budget router som säkert majoriteten har. Har upptäckt att jag personligen behöver minst 300/300 bredband för att livekanaler inte ska hacka/buffra speciellt mycket vid populära matcher eller event, och då har gigabitanslutningen varit till stor hjälp där du har både hastighet och stabilitet på topp.