2023-03-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Köper din rättelse!

Är ÅNDÅ helt övertygad om att det här är EN KVINNAS DÅD!

3 kvinnor i pytte-badrum? plus att Johanna VILLE göra det ensam (spekulation, givetvis) + att Maya hade noll hat mot Tove (och vice verca) enligt vittnesmål.

Om Maya är delaktig i själva mordet, så är det under hot. Helt uppenbart.

Det är huvudsakligen två omständigheter som talar emot det du säger.

1. Varken JJ eller MH har några skador. TT borde ha gjort motstånd. Och om TT inte gjorde motstånd utan var medvetslös borde grannen inte hört några sparkar i väggen.
2. JJ har inget uppenbart skäl att ljuga om att MH var inblandad på ett så begränsat sätt. Om hon ville skylla ifrån sig borde hon ha skyllt hela mordet på MH, det hade inte varit något problem. Att hon skulle vilja skylla ifrån sig "lite grand" är förstås möjligt men mer långsökt (kräver fler sidohypoteser) än att hon talar sanning om MH:s inblandning.
Citera
2023-03-28, 19:41
Medlem
Ni som tror på MH, var tänker ni att Tove låg när MH ska ha varit på toa 02.45?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Visst var det Js, så klart. M sov inte då. Hon hjälpte till att bära.

Jag var otydlig. Jag menade om den visade höjdförändring vid 02.19
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Vi får se vad intrycket är efter morgondagens förhör. Man undrar ju också varför Clea inte valt att kalla in en annan läkare om det nu är så uppenbart att slutsatserna är felaktiga. Får hon inte kalla vittnen? För övrigt hävdar väl Clea att det är maginnehåll i lungorna, vilket det enligt rapporten inte är. Eller har jag missuppfattat något?

Sanslöst om dom sabbar det här nu oxå. Mordåtal mot MH var ju första misstaget.
Citera
2023-03-28, 19:42
Medlem
Citat:
Han behöver säga saker i media så att han syns. Då säljer hans böcker bättre. Att ha rätt eller fel är inte så viktigt längre. Det handlar om att synas.
Om man läser mellan raderna vad GW säger så ska både JJ och MH endast dömas för gravfridsbrott, Tove har tydligen avlidit pga hon var för full.
Kanske halkat på en tvål eller så att hon slog i huvudet.
Citera
2023-03-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Har ändrat mig. Har faktiskt trott lite på MH men efter att ha läst förhören för tredje gången gör jag inte det längre. Lite tankar:

Att JJ säger "jo, tyvärr var hon ju med", ett par gånger på olika sätt. Samt verkar chockad när förhörsledaren berättar att MH nekat. Tror absolut JJ är en bra skådespelare men hon erkänner många andra saker (som att hon ensam började med lakandet, ensam brann upp etc etc) så ser ingen anledning till att hon skulle ljuga kring just köket när hon dessutom erkänt strypningen. Är liksom för 'lite' lögn för att det ska vara säkert att få en konsekvens som hon skulle vara ute efter.

Hon får ju oavsett MH med sig i fallet, sen hur många år det kvittar väl.

Ang MH tycker jag hon känns för dum för att ljuga kring sovandet just MEN nu när jag tänker efter så tror jag att just mord-delen skulle vara alldeles för förödande för hennes familj att hantera och då passar hon på att spela på hur JJ är som person för att undkomma just mordbiten.

Tog bara några dagar för mig att ändra mig, ska bli spännande att höra.

Jag håller helt med. Jag tror också att MH:s lögner i slutändan förklaras av rädsla att bli övergiven av hennes familj, mycket mer än någon rädsla för att dömas för mord. Hon var uppenbart extremt rädd att förlora JJ. Och nu när hon inte har JJ längre har hon bara sina föräldrar, som alltså adopterat henne.
Citera
2023-03-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ja, jag får för mig att hon inte följer med upp helt självmant, de står kanske ute o pratar för hon ångrat sig... och sen kanske hon ändå lånar toaletten ändå efter ett bra tag innan hon ska åka hem, därför kanske cidern låg kvar i cykelkorgen och gylfen öppen på väg in mot toan och tror också JJ eller båda då slår till. Tror inte det var tal om någon rundvisning alls.
ja precis låter troligare
Citera
2023-03-28, 19:43
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Vi får se vad intrycket är efter morgondagens förhör. Man undrar ju också varför Clea inte valt att kalla in en annan läkare om det nu är så uppenbart att slutsatserna är felaktiga. Får hon inte kalla vittnen? För övrigt hävdar väl Clea att det är maginnehåll i lungorna, vilket det enligt rapporten inte är. Eller har jag missuppfattat något?
Hon får kalla vittnen. Jag har sökt i tråden, och på nätet, om försvaret ska kalla vittnen, men inte hittat något. Tycker det är lite märkligt.
Citera
2023-03-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ni som tror på MH, var tänker ni att Tove låg när MH ska ha varit på toa 02.45?

De säger som MH själv, i garderoben eller innanför vindsdörren i trapphuset. Någon gång hörde jag någon prata om "balkongen" som om det vore ett alternativ... Tiderna i mobilerna måste de modifiera, sparkarna i väggen måste de bortförklara... osv.
Citera
2023-03-28, 19:45
Medlem
Citat:
De säger som MH själv, i garderoben eller innanför vindsdörren i trapphuset. Någon gång hörde jag någon prata om "balkongen" som om det vore ett alternativ... Tiderna i mobilerna måste de modifiera, sparkarna i väggen måste de bortförklara... osv.

Men VARFÖR skulle JJ lägga henne där?
Citera
2023-03-28, 19:46
Medlem
Citat:
Jag håller helt med. Jag tror också att MH:s lögner i slutändan förklaras av rädsla att bli övergiven av hennes familj, mycket mer än någon rädsla för att dömas för mord. Hon var uppenbart extremt rädd att förlora JJ. Och nu när hon inte har JJ längre har hon bara sina föräldrar, som alltså adopterat henne.

Ja och för att JJ skulle skada henne och hennes familj...
Citera
2023-03-28, 19:47
Medlem
Citat:
Men VARFÖR skulle JJ lägga henne där?

De brukar säga att hon gör det för att dölja liket för MH eller för att JJ vill utleva någon sexuell fantasi i fred eller något annat hjärndött alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in