2023-03-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Tänkt också på städningen, JJ och MH har en framtid efter fängelsetiden JJ&MH Städ vi städar mördande rent 😃
Det är väldigt många som tycker att MH borde släppas på momangen i tråden, kan de tillhöra Pingstkyrkan?

Ja, det är rätt fascinerande hur hårt de håller för öronen. Jag tror att det är någon sorts psykopatifetischism, folk blir eld och lågor av idén att JJ inte bara är galen utan också ett kriminellt geni med superkrafter...
Citera
2023-03-28, 19:28
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Ja, hon kanske sov av och till när hon gick på toa också medan JJ är på Donken, märkte inte TT:s lik på golvet. Så himla trovärdig berättelse...

Eller hur , svårt för vuxna människor att tro på 🙂
Citera
2023-03-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Johanna är ju en JÄTTE, jämfört med Tove. Inga probs med dom hästlåren att fixa det ensam...

MH:s få (verkligen FÅ) stegrörelser kan förklaras med illamående. Vill gå och spy, men vänder tillbaka (02.19).

Rörelsen på hennes stegräknare 02.45 (?) är väl då hon hjälper Johanna med Toves döda kropp.

Inget konstigt med det, det har hon ju redan erkännt...

Inget konstigt med MH:s berättelse överhuvudtaget.

Johanna gjorde det själv. Punkt.

Maya hjälpte till EFTER mordet. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Nu måste du har ha svarat i ett annat ämne, för ditt svar var helt irrelevant i den här tråden...

Du skriver att det inte är nåt problem att hantera Ts kropp för Jj ensam och jag tror att det skulle bli nästan omöjligt att dra omkring på henne helt själv!
Citera
2023-03-28, 19:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ms mobil var inte med då. Så bör vara JJs.
Märkligt om advokaten inte uppmärksammat höjdförändringen i så fall och meddelat M som ju påstår att hon sov då.
Visst var det Js, så klart. M sov inte då. Hon hjälpte till att bära.
Citera
2023-03-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag trodde du menade tre personer.

Alla är ju mordbränder. Även den i det tomma huset.

Fyfan alltså. Fler får inte dö pga JLJ, en är alldeles för mycket.....
Citera
2023-03-28, 19:30
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Nej, du har fått det om bakfoten, läs FUP. MH har verkligen inte erkänt att hon hjälpte Johanna med liket 2:45. Tvärtom, då hävdar hon att hon inte sett något lik än. Hon hävdar att hon inte ser liket medan JJ är på Donken, inte heller när JJ kommer tillbaka och ger henne en cheeseburgare som hon äter. Trots att hon också hävdar att hon går på toaletten under denna tid.

Enligt MH får hon se liket först efter att hon ätit cheeseburgaren, somnat i sängen, och väcks när JJ håller på med liket.

Och jo, den berättelsen (MH:s) är extremt konstig. Det kräver alltså inte bara att MH sov under mordets höga dunsar för att sedan vara uppenbart klarvaken när JJ messar från Donken, utan även att JJ på nolltid ska ha hunnit städa bort alla spår efter TT i lägenheten för att dölja dem för MH.

Köper din rättelse!

Är ÅNDÅ helt övertygad om att det här är EN KVINNAS DÅD!

3 kvinnor i pytte-badrum? plus att Johanna VILLE göra det ensam (spekulation, givetvis) + att Maya hade noll hat mot Tove (och vice verca) enligt vittnesmål.

Om Maya är delaktig i själva mordet, så är det under hot. Helt uppenbart.
Citera
2023-03-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
GW:s tuffa kritik mot åklagaren efter mordet på Tove
Leif GW Persson
Publicerad 28 mar 2023 kl 19.17

https://www.expressen.se/nyheter/gws-tuffa-kritik-mot-aklagaren-efter-mordet-pa-tove/

Leif GW Persson, professor i kriminologi, ser nu brister i det rättsmedicinska utlåtandet.

– Det innehåller saker som det inte borde göra om det är en handstrypning, säger han.

Vi får se vad intrycket är efter morgondagens förhör. Man undrar ju också varför Clea inte valt att kalla in en annan läkare om det nu är så uppenbart att slutsatserna är felaktiga. Får hon inte kalla vittnen? För övrigt hävdar väl Clea att det är maginnehåll i lungorna, vilket det enligt rapporten inte är. Eller har jag missuppfattat något?
Senast redigerad av vafallsvafalls 2023-03-28 kl. 19:35.
Citera
2023-03-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hon säger att hon diggar till musik och är glad när de åker från fyndplatsen. Euforin upplevde hon hos JJ dagen efter vid Illharjen

Lyckan när man lyckats med sin våra dröm, att mörda sin ärkerival...
Citera
2023-03-28, 19:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Åklagaren uppger 01:51.

T och J sitter väl i köket och pratar, vilket också ingår i J:s första förhör. M håller genomgående fast vid köket, medan hon själv går till sängen.
Det var troligen vad J sagt åt henne att berätta.
Citera
2023-03-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
GW:s tuffa kritik mot åklagaren efter mordet på Tove
Leif GW Persson
Publicerad 28 mar 2023 kl 19.17

https://www.expressen.se/nyheter/gws-tuffa-kritik-mot-aklagaren-efter-mordet-pa-tove/

Leif GW Persson, professor i kriminologi, ser nu brister i det rättsmedicinska utlåtandet.

– Det innehåller saker som det inte borde göra om det är en handstrypning, säger han.

Han har väl inte haft rätt om en enda sak sen han började kommentera det här fallet? Känns som karln har tappat greppet lite om jag ska va ärlig.
Citera
2023-03-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Han har väl inte haft rätt om en enda sak sen han började kommentera det här fallet? Känns som karln har tappat greppet lite om jag ska va ärlig.

Han behöver säga saker i media så att han syns. Då säljer hans böcker bättre. Att ha rätt eller fel är inte så viktigt längre. Det handlar om att synas.
Citera
2023-03-28, 19:40
Medlem
Har ändrat mig. Har faktiskt trott lite på MH men efter att ha läst förhören för tredje gången gör jag inte det längre. Lite tankar:

Att JJ säger "jo, tyvärr var hon ju med", ett par gånger på olika sätt. Samt verkar chockad när förhörsledaren berättar att MH nekat. Tror absolut JJ är en bra skådespelare men hon erkänner många andra saker (som att hon ensam började med lakandet, ensam brann upp etc etc) så ser ingen anledning till att hon skulle ljuga kring just köket när hon dessutom erkänt strypningen. Är liksom för 'lite' lögn för att det ska vara säkert att få en konsekvens som hon skulle vara ute efter.

Hon får ju oavsett MH med sig i fallet, sen hur många år det kvittar väl.

Ang MH tycker jag hon känns för dum för att ljuga kring sovandet just MEN nu när jag tänker efter så tror jag att just mord-delen skulle vara alldeles för förödande för hennes familj att hantera och då passar hon på att spela på hur JJ är som person för att undkomma just mordbiten.

Tog bara några dagar för mig att ändra mig, ska bli spännande att höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in