2023-03-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Så jävla mycket rasism som Bojan utsätts för så är det knappast en patetiskt eller långsökt koppling. Bojan har knappast någon allmänn offermentalitet.

Alla människor som kommer till Sverige och är dryga, otrevliga och aggressiva får helt enkelt skylla sig själva om de blir hatade och utsatta för rasism.
Vad tror du t.ex. italienare skulle tycka om att jag åker till Italien och beter mig som ett arsle?

Varför ska vi i Sverige respektera psykopater från Chile i riksdagen och någon narcissist till serb i en fotbollsstudio. Dom kan dra åt helvete och lämna Sverige.

Bojan får bara skit för att han beter sig som ett svin och ständigt söker konflikt, den klassiska blattekarikatyren.
Han har väl ett behov av att hävda sig pågrund av låg självkänsla och dåligt självförtroende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
För att Bojan har en tydlig agenda vilket varit återkommande efter varje match. Han provocerar. Frågan är helt ok att ställa men sättet han ställer den på är provocerande och hade jag fått provocerande frågor efter varje match hade jag också blivit förbannad. Därför förstår jag hans reaktion.

Nu säger Bojan dessutom att han kan förlåta men inte glömma och fortsätter spela rasistkortet. Även han borde kunna förstå i efterskott åtminstone att det inte handlade om etnicitet utan om något helt annat.

Har Janne ens förklarat vad han menade med sitt "vem representerar du" och sitt "åhfan" och himlandes med ögonen?

Att säga att man inte menade en sak inger ungefär noll trovärdighet om man sen inte kommer med en rimlig förklaring av VAD man faktiskt menade.

Och oavsätt om det är provocerande, så har han vart med så länge att han bör, ska och måste behålla lugnet. Det är en del av hans jobb.
Men det klarar inte Janne av. Så fort han blir ifrågasatt blir han en jävla tjurskalle.
Som ett barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är varken första eller sista gången som Janne tappar det, eller blir beskylld för att slänga ur sig rasistiska saker.

För mig så var det tydligt vad han menade, det var ett ganska hånfullt "åfan", både i ord och kroppspråk.
Precis. För DIG är det tydligt. Precis som det är tydligt för Bojan.
Citera
2023-03-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Vad är grundproblemet?

1) att de vann matchen,?
2) någon mer utomeuropeisk påbrå fick inte spela lika ofta på plan?
?

Bojan fick ju inte tag på de elva södermalmshipsters
eller negertransorna i elva rullstolar som kunde ha
spelat matchen ?

Hipsters hade ju inte kunnat komma i närheten av en fotbollsplan ändå på grund
av konstgräset att de fått ett allergiskt astmaanfall och måste ha syrgas och
respirator med sig, typ
Citera
2023-03-28, 18:44
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Janne hade aldrig använt dom orden mot tex Ljungberg, så visst finns det rasism inblandat. Men alla har nog lite rasism inom sig och i detta fallet tycker jag juggen beter sig löjligt. Btw Juggar är mer rasistiska än svennar.

Ja, han blev väl trött på brytningen och tjatet! Blir jag oxå på jobbet ibland... Är det rasism?

Om jag som svensk bodde i Belgrad och snackade skitkass serbo-kroatiska, så skulle väl folk tröttna på mig oxå?

Nu finns ju väldigt få sådana exempel. Väldigt få svenskar bor i Sebien. Kanske femton stycken...
Senast redigerad av ziracorn 2023-03-28 kl. 18:50.
Citera
2023-03-28, 18:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det kvittar väl av vilken anledning, men både kroppspråk och hans ord säger samma saker, ARG och bitter gammal gubbe som inte tål varken kritik eller frågeställningar.

Läser man i tråden har han varit sådan sedan länge.

Förmodligen har han varit sådan långt före det att han blev en gubbe.

Och, man kan inte säga att han inte tål något av det där, utan att han inte tål sättet som det framförs på.

Vad vi har sett idag är en Janne som har tänket efter, och säger bra saker.

Man kan vara både och, ha kort stubin, men också kunna vara eftertänksam.
Citera
2023-03-28, 18:45
Medlem
styrlunds avatar
Ni som anser att det Andersson gjorde var lämpligt som förbundskapten, kommer säkerligen få er verklighetsbild raserad.
Andersson är ingen rasist, men hans agerade mot Bojan är ovärdigt en svensk förbundskapten.
Jag kan garantera att journalister från och med nu inte kommer behandla honom med de silkesvantar de gjort.
Tydligaste beviset för det är att en journalist tog upp Anderssons beteende mot fjärdedomaren under matchen.
Jag misstänker att det kommer framkomma flera saker som Andersson sagt och gjort, saker som journalister vetat om, men valt att bortse ifrån.
Citera
2023-03-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Precis. För DIG är det tydligt. Precis som det är tydligt för Bojan.

Kolla upp en kurs i kroppspråk om du inte fattar, det är inte så svårt.

Det finns tex mängder med polisförhör på youtube, där man går igenom kroppsspråk, där förövaren sitta och svarar "Nej" i ordalag men "JA!"med kroppspråket.
Citera
2023-03-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Maybe och det är dåligt, men Bojan borde bannlysas från TV. Så jobbig!!!! Dialekten är värre än hon från Västerbotten som kommenterar damfotboll! Finns det NÅGON som gillar honom?

Bara hans talspråk gör honom konfrontativ! Han låter
ju ovänlig i vad han än säger. Låter arg - alltid.
Bra att du tog upp henne! Jag brukar vara väldigt tolerant men detta. Hur klarar ni?
Ssschhola
Citera
2023-03-28, 18:48
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Tror du tänker på scenen från De omutbara (fattar vad du menar, är tyvärr en petig djävul).

Alternativt så får Janne följa med på en båttur tillsammans med sin trogne vän Zlatan. En båttur som han aldrig kommer att glömma...
VEM REPRESENTERAR DU? 😁
Citera
2023-03-28, 18:49
Medlem
Zingo2s avatar
Bojan är körd!!
Lätt att sitta i studion på ex PL alt CL OCH tycka, utan att ställa en fråga till tränarna alt spelarna i dessa matcher. Han och ViaPlay är körda!
Citera
2023-03-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ni som anser att det Andersson gjorde var lämpligt som förbundskapten, kommer säkerligen få er verklighetsbild raserad.
Andersson är ingen rasist, men hans agerade mot Bojan är ovärdigt en svensk förbundskapten.
Jag kan garantera att journalister från och med nu inte kommer behandla honom med de silkesvantar de gjort.
Tydligaste beviset för det är att en journalist tog upp Anderssons beteende mot fjärdedomaren under matchen.
Jag misstänker att det kommer framkomma flera saker som Andersson sagt och gjort, saker som journalister vetat om, men valt att bortse ifrån.

Men hör du inte hur journalisten avbryter varenda ord han säger.

Jag tror tvärtom. Journalisterna kommer passa sig för att bli manglade som Bojan blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in