2023-03-28, 17:38
Medlem
Avgå jävla sopa och rasist
Citera
2023-03-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur tror ni det kommer gå vid nästa landslagssamling i juni? Kommer Janne bojkotta Viaplay, kommer Viaplay välja att inte ha med Bojan i studion, eller kommer de båda kunna figurera i samma sammanhang och hur blir då stämningen??

Janne kommer inte att bojkotta Viaplay. Hur Viaplay gör med Bojan är svårt att förutse. Förhoppningsvis finns det kloka chefer där som plockar bort honom långt innan nästa landslagssamling. Inte endast för den här händelsen utan framför allt för att bespara TV-tittarna denna uppblåsta odrägliga låtsasexpert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Nej då han är verkligen inte smart, tvärtom. Bara för att man babblar fort så betyder det inte att man är smart Okunnig och provocerande, tråkig attityd och jag förstår att Janne reagerade.

Du tycker inte att Janne sitter på en position där det räcker med att svara på frågan?
Citera
Medlem
Janne blev arg - inte första gången - och Bojan står och studsar och blatteblänger och älskar att kunna påtala att det är rasistiskt att ifrågasätta honom. Ganska väntad utgång av det hela, varför verkar alla förvånande.
Citera
Bannlyst
Så här i efterhand var intervjun lurig, men de som gillade fällan för Janne föll själva för den i och med dagens presskonferens.
Citera
Medlem
Amfomss avatar
Bojan borde visat lite respekt !! Passar inte det så finns det andra länder att arbeta i.
Ditt lättkränkta helvete ! Dra om det inte passar !
Citera
2023-03-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag är inte känslig ö.h.t.

Ja menar att en är journalist/expert/frågeställare och anställd för just den saken, medans Janne är ansvarig för landslaget men ska i egenskap av representant även svara på de idiotiska frågorna han får (enligt honom själv oxå).

Jag vet ju att Bojan inte är journalist men en fråga måste man väl kunna ställa innan topplocket går på farfar?
Men du ser i alla fall att det inte finns någon rasism inblandat?

Det är Bojans jobb att få till en intervju. Han börjar istället tjafsa emot den han intervjuar
Citera
2023-03-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
På vilket sätt kan du förstå hans reaktion?

Sverige har ett otroligt dåligt landslag, man vinner meningslösa matcher mot riktigt skitgäng men man lyckas aldrig prester mot lag som kan spela fotboll.

Och som tränare bör man kunna svara på VARFÖR man väljer att sätta in en spelare när matchen är klar/varför startelvan ser ut som den gör UTAN att gå totalt apeshit.

Representerar man ett landslag så ska man vara så pass jävla lugn att man kan svara på en så pass enkel fråga.
Alternativt så får man skicka dit någon annan att svara på frågorna ifall man inte klarar av att hålla sig professionell.

Det ingår liksom i rollen som landslagstränare att svara på frågor och att kunna antingen motivera sina svar, eller svara att "min laguttagning är mellan mig och mina spelare".

Att direkt gå på offensiven med motiveringen att man får skit trots att man vann mot ett jävla gärsgårdslag är löjligt.

För att Bojan har en tydlig agenda vilket varit återkommande efter varje match. Han provocerar. Frågan är helt ok att ställa men sättet han ställer den på är provocerande och hade jag fått provocerande frågor efter varje match hade jag också blivit förbannad. Därför förstår jag hans reaktion.

Nu säger Bojan dessutom att han kan förlåta men inte glömma och fortsätter spela rasistkortet. Även han borde kunna förstå i efterskott åtminstone att det inte handlade om etnicitet utan om något helt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullkungen
Nu har jag lyssnat på den här intervjun ett par gånger och jag tycker det låter som följande:

Bojjan: Du jag representerar 10 miljoner människor
Janne: Vem representerar du?
Bojjan: Sverige såklart!
Janne: Å fy fan!

Är det alltså denna ordväxling media får till att Janne är rasistisk?!
Hade jag varit förbundskapten hade jag nog också blivit förvånad om en expertkommentator säger sig vara representant för hela landet!

Bojan tror tydligen att han är Kungen av Sverige, den enda representant för hela svenska folket vi har i Sverige... Folk med vanföreställningar brukar man väl låsa in?

Bara tur att Bojan är på Viasat och inte har ett riktigt jobb...
Senast redigerad av B.R.Donut 2023-03-28 kl. 17:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Janne blev arg - inte första gången - och Bojan står och studsar och blatteblänger och älskar att kunna påtala att det är rasistiskt att ifrågasätta honom. Ganska väntad utgång av det hela, varför verkar alla förvånande.
100%
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det är kört för Bojan, ingen inom fotboll vill ha med deras kanal att göra tills han sparkas.
Det är bara att välja för Viaplay, Bojan eller Boj-kott.
Janne Anderssons uppmärksammade tv-bråk med Bojan Djordjic påverkar inte hans framtid som förbundskapten.
Det slår landslagschefen Jens T Andersson fast efter Svenska fotbollförbundets extrainsatta presskonferens på tisdagen.
https://www.dn.se/sport/janne-sitter-sakert-efter-tv-braket-ibland-gor-man-fel/

Viaplays president och CEO Anders Jensen säger att man står bakom Bojan Djordjic ”till hundra procent”.
https://www.tv4.se/artikel/2HmAllysiBBwomTX917WmU/bojan-djordjics-foersta-ord-om-storbraket-med-janne-andersson
Citera
2023-03-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Men du ser i alla fall att det inte finns någon rasism inblandat?

Det är Bojans jobb att få till en intervju. Han börjar istället tjafsa emot den han intervjuar

Det börjar med att Janne blir arg, direkt på första frågan, SEN spårar det från båda håll.

Ta och kolla en film om kroppsspråk på youtube.
Sen kollar du igenom klippet igen från 30 sekunder in, tills han säger "åfan" efter att Bojan svarat honom.

Jag vet ju inte exakt vad han menar, men han menar verkligen inte att han gillade Bojans svar på frågan han ställde, utan att han tvärtom inte alls håller med i det.

Det ser väl vem som helst tänker jag, och jag har inte studerat kroppsspråk men det är ju supertydligt.
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-03-28 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in