2023-03-28, 18:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Enig. Förutom att J:s slutliga version av kvällen/natten är direkt felaktig ur ett tidsmässigt perspektiv, så rimmar den långdragna beskrivningen av ett chocktillstånd illa med de reaktioner hon uppvisar direkt efter gravfridsbrottet; "känner sig taggad på livet", hoppar, mår bättre än någonsin, sätter på musik, lättad över att ha lyckats etc.
Sjukare än så här lär det knappast kunna bli.

Googlingarna, hatdikterna, försök till mordbrand och vittnesuppgifter stärker M:s trovärdighet.

M: "Jag har också varit rädd, ja, för att om jag skulle lämna henne så skulle hon, hon försöka skada mig och min familj liksom."
Även om det, efter vad som framkommit, mycket troligt kan vara sant, är det dock bara Ms ord och uppfattning.
Citera
2023-03-28, 18:44
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Åklagare Rullman hävdar mord ca 02.30.

Steg på MH 02.19 respektive 02.45 (reserverad mig för tid där, men ungefär så).

Normala toabesök (om man dessutom behöver HULKA).

Dessutom verkar hon vara en ganska trött individ. En sån som somnar av alkohol. Hade en sån flickvän i mina unga år. Efter 2 GT, sömn...

Inte alls omöjligt att MH talar sanning (med viss reservation).

Inte omöjligt, men då diffar det med grannens vittnesmål med ca 10 min. Men rullmans tid passar bättre med JJs sista version (som får antas vara hyfsat korrekt ändå).
Citera
2023-03-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det känns lite som vi är tillbaka där vi började.
När var det spring i trappan, när kom de egentligen upp till lgh och varför var cykeln så slarvigt parkerad?

Det har inte framkommit någonstans att T skulle varit av den hafsigt slarviga sorten, snarare tvärt om.

Stod de kanske utanför och pratade till ca 2.30 och
a) T beslöt sig för att köra hem då, men följde snabbt med upp för att gå på toa och se lgh?
b) T kanske då tog upp tfn för att meddela A att hon skulle köra hem och J norpar den och rusar in i huset med T hack i häl?

Så kan det vara! Ms app noterade väl steg 02.19!

Men varför sa inte J att de stod ute och pratade en halvtimma? Vad pratade de om? Bråket?
Citera
2023-03-28, 18:47
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja men det var inte samma förhör om jag minns det rätt. Utan i ett förhör satte JJ på musiken och diggade. I ett senare förhör upplevde MH henne som lättad.
Sedan slutade det med att hon inte bara varit lättad och diggade till musik utan då hade hon enligt MH blivit euforiskt.

Ju mer avstånd MH tar från brottet och skärmar sig från JJ desto värre blir JJ i varje förhör.
Såklart. Det M berättar kan verifieras av övriga vittnen. M:s frigörelseprocess mot slutet är naturlig med tanke på vem hon har umgåtts med. Det finns psykologiska förklaringar.
Citat:
Det är hennes utsaga som står i tidningarna och som fått genomslag. Samma människa som in i det sista höll fast i att hon spydde och inte ändrade sig förrän hon fick reda på att det inte fanns något DNA efter det.
Glöm inte bort att J har haft M i sitt grepp under lång tid. Överenskommelsen om mordnatten har skett på initiativ av J; det är hon som dikterar vad som får sägas och inte sägas. Det är J som är ute efter total kontroll.
Citat:
Samma MH som påstår att hennes telefon har varit ute och gått 35 steg själv. Samma MH som var så van vid att mobiltelefoner inte är bra att ha med sig om man ska dölja något.
M uppger i förhör att hon blivit illamående och gått till badrummet c: a 20 minuter efter ankomst, dvs 02:19 (33 steg). Andra gången hon uppger illamående talar hon om att hon går till sängen för att hämta mobilen, dvs 02:43 (48 steg).
Citat:
Hon hade inte heller sin mobiltelefon med när de körde ut Tove i skogen.
Hon glömde mobilen hos J.
Citat:
Samma MH som påstår att JJ måste lagt Tove i sin walk-in-closet när JJ var på McD för Maja såg inte Tove.
Om vi utgår från att hon tycker att det är konstigt att hon aldrig såg T (J uppger för M att pojkvännen hämtat upp henne) så är det naturligt om hon försöker hitta en förklaring. För en stund senare när J väcker henne så ligger ju T insvept i ett lakan i hallen.
Det finns ett ställe dit J kunde ha dragit ut T och det är utanför ytterdörren, i trapphuset.
Citera
2023-03-28, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Även om det, efter vad som framkommit, mycket troligt kan vara sant, är det dock bara Ms ord och uppfattning.
Vad som dock har framkommit är att JJ har sinnesnärvaro en halvtimme efter mordet, på Donken, att känna igen en bekant och gå och snacka med denne. Hon minns också samtalet och redogör för innehållet i förhör. Sjukt. Känns som att hon borde varit chockad och avstängd så snart efter att hon strypt en tjej men hon är närvarande och med.
Citera
2023-03-28, 18:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Hon var väl inte full då?
Det är möjligt att M var nykter vid de tillfällena, men enligt utredning och hennes föräldrar hade hon allmänt svårt med kronologin och blandade ofta ihop både det ena och det andra.
Citera
2023-03-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Vad tror ni alla tre gör de 30-40 min innan TT stryps?
Jag skrev ett inlägg jag inte fick något svar på tror jag om koordinaterna för tidsangivelserna när de kommer hem till JJs lgh ca 01.50…..
Vet polisen att koordinaterna är exakt i lägenheten och inte utanför? När jag kollar mina barn så visas de utanför hemmet på kartan ibland fast de är hemma.
Kan de stått utanför den tiden o försökt övertala TT att följa med upp? Kanske hon ändrade sig pga vad AW sagt innan när hon tänkte på det….?
Kanske stod ute en stund. Satt en stund i köket. Kanske att tt ville låna toaletten/ mådde illa och där någon stans såg dom sin chans. Hon var ju ganska påverkad. Skulle förklara lite varför hon haft byxorna öppna på fyndplatsen.
Citera
2023-03-28, 18:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ah , det är kanske där skon klämmer . De som har lämnat henne .. det är dem som ska dö !
Som mycket kontrollerande personer , när partnern tillsist har bestämt sig och vågar lämna . Det är då våldet trappas upp och det kan bli fara för livet .
Exakt!
Citera
2023-03-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Det står i FUP, i hennes utlåtande om skadan i huvudet.
Som sagt, jag undrar om det håller men med tanke på begynnande syrebrist i hjärnan osv så måste det ses pga strypgrepp även om rättsläkaren också säger kvävning som orsak, dock inte kvävning till följd av magsäcks innehåll, det är väl den frågan som kommer vändas o vridas på från Sangborn till Rättsläkaren på torsdag. Typ ” du säger att det fanns rikliga mängder magsäcksinnehåll i luftvägarna ” ” ja” och då skulle hon kunnat kvävts av det?” Om hennes medvetande var påverkat” osv osv…. Dock har jag inte sett något om en påvisad hjärnskakning fr rättsläkaren som är en sak som skulle vara en anledning enligt Clea att TT kräks, har någon läst om hjärnskakning?

Var i FU står det? Sida och aktbilaga?
Citera
2023-03-28, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Såklart. Det M berättar kan verifieras av övriga vittnen. M:s frigörelseprocess mot slutet är naturlig med tanke på vem hon har umgåtts med. Det finns psykologiska förklaringar.
Glöm inte bort att J har haft M i sitt grepp under lång tid. Överenskommelsen om mordnatten har skett på initiativ av J; det är hon som dikterar vad som får sägas och inte sägas. Det är J som är ute efter total kontroll. M uppger i förhör att hon blivit illamående och gått till badrummet c: a 20 minuter efter ankomst, dvs 02:19 (33 steg). Andra gången hon uppger illamående talar hon om att hon går till sängen för att hämta mobilen, dvs 02:43 (48 steg). Hon glömde mobilen hos J.
Om vi utgår från att hon tycker att det är konstigt att hon aldrig såg T (J uppger för M att pojkvännen hämtat upp henne) så är det naturligt om hon försöker hitta en förklaring. För en stund senare när J väcker henne så ligger ju T insvept i ett lakan i hallen.
Det finns ett ställe dit J kunde ha dragit ut T och det är utanför ytterdörren, i trapphuset.
Det fanns andra lägenheter på samma våningsplan. Tror du att JJ hellre skulle velat att grannen hittade liket än MH? Det scenariot ser jag som helt uteslutet.
Citera
2023-03-28, 18:57
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag tror inte det. De är för olika baserat på bilder jag har sett.

Här My:

https://sv-se.facebook.com/photo/?fbid=672561279607001&set=ecnf.100005594046682

Då var det nog inte hon. Bara det jag såg en tjej som påminde om Tove till utseendet i en affär förra veckan. Baserat på de få bilder man sett i media.
Dock var det inte i Vetlanda.
Tänkte var har man sett henne vem påminner hon om, kom sen tänka på Tove, och läste idag att hon hade en tvillingsyster..
Sorry för lite offtopic...
Citera
2023-03-28, 18:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Så kan det vara! Ms app noterade väl steg 02.19!

Men varför sa inte J att de stod ute och pratade en halvtimma? Vad pratade de om? Bråket?
Förresten, nu slog det mig, I Hälsoappen visas gånghastighet och tid för höjdförändring. Tyvärr är jag usel på att söka. Någon snabbare har kanske lust att kolla?

Höjdförändring ja, i appen stod att hon (minns inte vem) gick tre trappor ner när det var dumpningsdags, men J påstod att de gick ut genom huvudentrén. Det rimmar lite illa - det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in