2023-03-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Han ställer ju frågor pt svenska folket elleehur?
Nä, han representerar inte svenska folket för att han som journalist ställer en fråga i en studio.

Bojans åsikter om Karlsson är hans egna och ingen annans. Möjligen represneterar han mediabolaget Viasat. Men inte "Sverige".

Men jag ska ge en rimlig förklaring till Bojans påstående om att han representerar Sverige.

Det var fotboll. Det var landskamp. Det KAN vara så att Bojan refererade till sitt eget spel i det svenska juniorlandslaget. Det KAN vara så att Bojans hjärna var så pass låst på att det måste handla om nationalitet att han inte klarade av att processa att Janne menade någonting helt annat - vilket Janne förtydligade på dagens presskonferens.
Senast redigerad av byggare bob 2023-03-28 kl. 18:40.
Citera
2023-03-28, 18:38
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag skulle vilja vara en fluga på väggen när Fredda har medarbetarsamtal med sossen Andersson.
Jag tror Fredda kommer sparka Andersson för att markera mot de som var emot att han skulle få jobbet.
Lite som den där scenen i Gudfadern när han går runt bordet med ett baseballträ och pratar om lojalitet.

Tror du tänker på scenen från De omutbara (fattar vad du menar, är tyvärr en petig djävul).

Alternativt så får Janne följa med på en båttur tillsammans med sin trogne vän Zlatan. En båttur som han aldrig kommer att glömma...
Citera
2023-03-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag svara nej, läser du inte svaren du får?

Jag är inte känslig, kroppspråk ljuger väldigt sällan, och absolut inte i Jannes fall eftersom han visar väldigt tydligt när han blir arg.

Ser man inte det så är man nog blind. Sen SÄGER han det ännu tydligare med sina ord när han dampar.
Jag vet att du svarade "nej" men jag förklarade varför jag ställde frågan till dig.

Du ser rasism där den inte finns. Precis som Bojan.
Citera
2023-03-28, 18:39
Medlem
snurresprettiss avatar
Janne må ha tappat det totalt, men man kan ju inget annat än förstå honom. Ena dagen kritiseras han för att han inte använder tillräckligt många invandrare och nästa för att han inte använder tillräckligt många svennar. I samtliga fall är det "juggar" som står för kritiken. Undrar vart problemen ligger - egentligen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Vad var det Bojan menade med sitt påstående "Du representerar 10 miljoner svenskar?"

Det får du nog fråga Bojan om.
Jag gissar att han menade att det är många som undrar och att han i egenskap av chef behöver uppträda professionellt och svara.

Även Janne bekräftade att han gick igång på något som han tog som en kritisk fråga, när han hade förväntat sig beröm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har alltid känt att Janne har ngn form av rasism inom sig. Svennar har gått före flertalet gånger anser jag, men svårt att bevisa sådant. Tror nog Reinfeldt kommer ha ett o annat snack med Janne hursom.
Bullshit! Vi har flera svarta, mulatter, juggar etc i landslaget. Vad är ditt argument? Vilka spelare med invandrar bakgrund ska vara med som inte är med redan?
Citera
2023-03-28, 18:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Att konstatera att Bojan gör sig själv till talesman för hela Sverige och uppgivet svara åh fan! när han inser att Bojans självbild är lite off är inte rasism.

Men det är ju Bojan det. Som när han 2003 hotade med att spela för Serbien på landslagsnivå istället. Problemet var att han varken var bra nog för svenska eller serbiska landslaget. Ingen ville ha honom.

Grandios självbild som det brukar heta. Det är ju alltid två saker när Bojan är med. Han ska alltid lyfta att han lirade en match med Man United och har därmed varit med i världstoppen. Sedan brukar han blanda ihop det när han säger vi. Oftast menar han ju det serbiska landslaget. Men han är väl för kass för att bli pundit där och har genom sin invandrarbakgrund åkt räkmacka för att få vara med i svensk TV som "expert".

Han tror han är världsbäst och kan allt så han menade att alla håller med honom, både i Sverige och säkert också Serbien.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomdutilisateur
Viasat behöver göra av sig med serben på samma sätt som man gjorde med Ola.

Finns det nån som gillar Bojan, eller har han bara tjatat sig till expertrollen? Eller HOTAT, med sin äckliga STHLM-Serbiska brytning?
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, troligtvis. Och om jag förstår/tolkar dig rätt - så hoppas du på det oxå... Chezzuz... I dont "ORKAR" med såna äppelskruttar som dig, any more...
Janne hade aldrig använt dom orden mot tex Ljungberg, så visst finns det rasism inblandat. Men alla har nog lite rasism inom sig och i detta fallet tycker jag juggen beter sig löjligt. Btw Juggar är mer rasistiska än svennar.
Citera
2023-03-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomdutilisateur
Viasat behöver göra av sig med serben på samma sätt som man gjorde med Ola.

Då är vi snart klara i att bygga landet lagom, där ingen får en kritisk fråga, allt är rosa fluff och regnbågar.

Seriöst?
Citera
2023-03-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jag vet att du svarade "nej" men jag förklarade varför jag ställde frågan till dig.

Du ser rasism där den inte finns. Precis som Bojan.

Det är varken första eller sista gången som Janne tappar det, eller blir beskylld för att slänga ur sig rasistiska saker.

För mig så var det tydligt vad han menade, det var ett ganska hånfullt "åfan", både i ord och kroppspråk.
Citera
2023-03-28, 18:43
Medlem
Bojan Proppmätt i kotlettfrilla, illa åtsittande kostym och bred slipsknut lät grötmyndig och hetsig. Janne skulle bara ha ignorerat Bojan och sagt att han var tillfreds med sin laguttagning givet resultatet 5-0 och bett om nästa fråga. Finns ingen anledning till utläggningar från en Förbundskapten till Bojan Tycke-Mycke som inte kan och vet. Bojan, Niklas och andra mundiarrékommentatorer ordbajsar sönder fotbollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in