2023-03-28, 18:00
Medlem
J ska ha ett långt straff med mina ögon sett. Är ju inget snack om hon ligger bakom branden hos T's Pappa.

Tjejerna kom fram till J' s lägenhet ca 01.50 o är väl i lght strax innan 02.

Tror att allt sker väldigt fort sedan o det är planlagt att T ska få stryk.

Därav de tre dunsarna, först två täta då J o T faller mot golvet den tredje dunsen är M som slänger sig ner.

M tar hand om T's armar o J's ögon svartnar totalt. J har äntligen hamnat i en situation som hon längtat till. En situation som blir ödesstigen för T. När Grannen ringer på dörren o hör sparkarna så är det T's sista livstecken.

M har hjälpt till men är säkert otroligt chockad över J's handling. M hade ingen aning över att J skulle gå långt över gränsen.

J får lugna o manipulera M till att vara lugn,tyst....

Att M sovit låter helt orimligt o bevis på att hon rört sig då brottet tros ha skett finns(hälsoappen)

Hennes advokat säger att ngn annan kan ha gått med mobilen. J isf vilket låter som en saga.

M hävdar att hon somnat direkt o mått dåligt Rimligt o vakna samt äta en hamburgare en timme senare drygt.M's historia är lite komisk då hon somnar lite överallt men från ca 05 på morgonen så sitter hon o spelar spel på mobilen...märkligt o göra när man är dyngrak o övertrött.

Inte ngt hudfragment,dna från J under J's naglar...inga skador på J eller M. En naturlig instinkt borde o ha varit att slita bort hår eller liknande i en dödskamp men inga sådana skador, tecken.Nä lutar åt ett snabbt o effektiv samarbete mellan J o M

Hade det varit ett bråk mellan J o T så borde grannen hört röster,skrik.

Om vi nu ska gå på Cleas version så har J fällt T o T har slått sig i huvudet o blivit handlingsförlamad(men J säger ju att T tog runt J's hals)...sedan har T fått en hjärnskakning o spytt.

Jag har säkert sett o upplevt 20 st hjärnskakningar på nära håll inom idrotten o har inte upplevt att någon spytt direkt eller över huvudet taget men T gjorde tydligen det direkt...

Vi leker med tanken att det var så.då är det mord i mina ögon ändå för det är inte normalt att ta ett strypgrepp på en tjej i det läget o att inte hjälpa till.

Mina tankar bara..
Citera
2023-03-28, 18:03
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja men det var inte samma förhör om jag minns det rätt. Utan i ett förhör satte JJ på musiken och diggade. I ett senare förhör upplevde MH henne som lättad.
Sedan slutade det med att hon inte bara varit lättad och diggade till musik utan då hade hon enligt MH blivit euforiskt.

Ju mer avstånd MH tar från brottet och skärmar sig från JJ desto värre blir JJ i varje förhör.

Det är hennes utsaga som står i tidningarna och som fått genomslag. Samma människa som in i det sista höll fast i att hon spydde och inte ändrade sig förrän hon fick reda på att det inte fanns något DNA efter det. Samma MH som påstår att hennes telefon har varit ute och gått 35 steg själv. Samma MH som var så van vid att mobiltelefoner inte är bra att ha med sig om man ska dölja något. Hon hade inte heller sin mobiltelefon med när de körde ut Tove i skogen.
Samma MH som påstår att JJ måste lagt Tove i sin walk-in-closet när JJ var på McD för Maja såg inte Tove.
Hon säger att hon diggar till musik och är glad när de åker från fyndplatsen. Euforin upplevde hon hos JJ dagen efter vid Illharjen
Citera
2023-03-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
JJ har sagt att de inte har druckit något hemma hos henne om jag inte minns fel .
Eftersom hon har berättat vad dom inte har gjort , så undrar jag om det inte är så att de drack något . Och anledningen till att hon inte berättar det ? Spetsat T:s cider ?
Man brukar inte visa gäster sitt lilla tråkiga badrum när de visas runt , i så fall kanske bara öppnar och säger att här är toan så gästen hittar dit . Men att gästen ska gå in och göra husesyn i ett tomt kalt badrum och värden / värdarna gå med in .. Nix . Där fanns ju inget att se ..

Går ens 20-åriga tjejer husesyn i en etta?
Det låter lite krystat!
Citera
2023-03-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
OK, då kör vi på det då. Rörigaste vittnesmålet i världshistorien, typ...
Ja det är rörigt
Vi får hoppas att M säger sanningen i rätten på onsdag
Citera
2023-03-28, 18:08
Medlem
Jag tror att M var vaken men höll sig undan medan J och T slogs. Det skulle förklara att hennes telefon räknade steg när hon lustmördade...jag menar lustvandrade fram och tillbaka. Det är antingen medhjälp till mord för att hon inte ingrep eller påkallade hjälp, eller vållande till annans död. Vållande för att jag inte tror hon var likgiltig inför vad som utspelade sig i lägenheten, vilket jag uppfattar är ett krav för mord, men att hon var rädd för att ingripa av de anledningar hon har uppgett. Det är som dilemmat att se en person sitta i en brinnande bil men inte kunna eller våga ingripa utan att själv råka illa ut. Och det är så M förklarar sitt agerande. Fram med sanningen nu!
Citera
2023-03-28, 18:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Jag har svårt att förstå hur TT som är ca 160 cm och ligger på golvet och försöker ta strypgrepp på JJ ca 180 cm, som sitter ovanpå henne. Hennes armar borde inte nå så högt att hon ens skulle kunna få ett halvt grepp om JJs hals. Så den delen tror inte jag på.

Det finns inte heller några skador på JJ, varken på hennes hals eller någon annanstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Undra om Johanna har kontakt med sin familj, eller ngn utomstående. Eller har alla vänt henne ryggen?!
Någon måste iaf varit på häktet och lämnat lite tillhörigheter. Advokaten kanske.

Tja, mamma eller pappa lämnar nog saker, i alla fall pappan var involverad i JJs advokatbyte. Och man kan egentligen inte vända sitt barn ryggen, det är ju ändå fortfarande ens barn. Men man behöver absolut inte "stödja" dem i det brott de begått för det, eller ursäkta dem.

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Den mesta av förhörstiden var M tämligen lågmäld med eh, mm eller tystnad. Så med tanke på Ms stora förvåning och väldigt starka reaktion när hon fick höra om Js mordidéer, är jag helt övertygad om att hon tidigare inte reflekterat över det över huvud taget.

Vad det gäller mordbränderna TROR jag att M tankemässigt inte engagerade sig särskilt mycket. De rörde ju inte henne.

Fast just morbränderna, MH berättar ju hur hon ber till Gud hela natten att det ska fortsätta att ösregna.......Och egentligen är det lite märkligt att MH redogör ganska klart, tydligt och kronologiskt för dessa mordbränder och skadegörelser, men har svårt med mordnatten......

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tre?

MH angav ju JJ för branden i sitt förhör.

Det är 3 mordbränder och det kunde ha varit 4:

Eldat hos exet Hampus
Eldat hos Tove och My
Eldat upp ett hus under renovering
Tänkte elda upp en Julia och hennes familj

Sprayat en ex-väninna bil med "BITCH"
Brutit sönder sidospeglarna på bilen, också ex-väninna.

Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Vad tror ni alla tre gör de 30-40 min innan TT stryps?
Jag skrev ett inlägg jag inte fick något svar på tror jag om koordinaterna för tidsangivelserna när de kommer hem till JJs lgh ca 01.50…..
Vet polisen att koordinaterna är exakt i lägenheten och inte utanför? När jag kollar mina barn så visas de utanför hemmet på kartan ibland fast de är hemma.
Kan de stått utanför den tiden o försökt övertala TT att följa med upp? Kanske hon ändrade sig pga vad AW sagt innan när hon tänkte på det….?

När grannarna började berätta om dunsarna så berättades det också om "spring i trappan", men jag fick aldrig klart för mig om det var INNAN dunsarna, eller EFTER, eller om det ens var något "spring i trappan".

Men OM det var "spring i trappan" INNAN dunsarna, så kan jag mycket väl tänka mig att TT tvingas med upp till LGH.....men parkering och låsning av cykeln talar egentligen emot det.....

Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Jag tänkte på det här med bränderna och allt annat som JJ har gjort , är det någonting som MH har fått veta i häktet , eller har hon vetat om men valt att inte anmäla ??

Se mitt svar ovan, MH var helt medveten om detta innan, och hon redogör för detta sammanhängande och kronologiskt i förhören, till skillnad från mordet.....
Citera
2023-03-28, 18:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Hon påstås att ha eldat hos sin ex.pojkvän, i en villa som var under ombyggnad samt hemma hos Tove och Mys far.

Jag trodde du menade tre personer.

Alla är ju mordbränder. Även den i det tomma huset.
Citera
2023-03-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Ja, jag följde SVT, expressen och Aftonbladet samtidigt.
Vet inte om det var expressen eller Aftonbladet- men någon av dom hade långa uppehåll mellan varje inlägg och ibland fick man sitta och uppdatera sidan för att kunna se nytt inlägg.
SVT var garanterat bäst. Det kom kortare inlägg med jämna mellanrum och uppdateringar gällande klockslag för lunch osv.
Vetlandaposten kan jag också tänka mig är bra, precis som du skriver, eftersom detta är deras största huvudnyhet, de har alltid fått information först av alla, och har tjänat säkert 100x mer pengar och läsare detta halvår av samma anledning.

Så ja, SVT och kanske bli medlem på VP imorgon då 👍
q
VP är bra!
Citera
2023-03-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja men det var inte samma förhör om jag minns det rätt. Utan i ett förhör satte JJ på musiken och diggade. I ett senare förhör upplevde MH henne som lättad.
Sedan slutade det med att hon inte bara varit lättad och diggade till musik utan då hade hon enligt MH blivit euforiskt.

Ju mer avstånd MH tar från brottet och skärmar sig från JJ desto värre blir JJ i varje förhör.

Det är hennes utsaga som står i tidningarna och som fått genomslag. Samma människa som in i det sista höll fast i att hon spydde och inte ändrade sig förrän hon fick reda på att det inte fanns något DNA efter det. Samma MH som påstår att hennes telefon har varit ute och gått 35 steg själv. Samma MH som var så van vid att mobiltelefoner inte är bra att ha med sig om man ska dölja något. Hon hade inte heller sin mobiltelefon med när de körde ut Tove i skogen.
Samma MH som påstår att JJ måste lagt Tove i sin walk-in-closet när JJ var på McD för Maja såg inte Tove.
Man har väl inte funnit Toves DNA i walk-in-closet heller vad jag vet.
Citera
2023-03-28, 18:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Nej, enligt JJ vet vi att de inte sitter i köket alls, de går runt och ” här finns inte mycket att se” så smäller det.
Enligt MH sitter de den här tiden i köket…
Det känns lite som vi är tillbaka där vi började.
När var det spring i trappan, när kom de egentligen upp till lgh och varför var cykeln så slarvigt parkerad?

Det har inte framkommit någonstans att T skulle varit av den hafsigt slarviga sorten, snarare tvärt om.

Stod de kanske utanför och pratade till ca 2.30 och
a) T beslöt sig för att köra hem då, men följde snabbt med upp för att gå på toa och se lgh?
b) T kanske då tog upp tfn för att meddela A att hon skulle köra hem och J norpar den och rusar in i huset med T hack i häl?
Citera
2023-03-28, 18:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har ingen möjlighet att föreställa mig vad som rör sig i Js huvud eller hur hon tänker. Det ena förefaller mer makabert än det andra. Och med det som utgångspunkt kan jag gissa att hon känner sig både lättad och stolt över sin bravad. T har irriterat henne och hon har nu röjt T ur vägen så att hon slipper henne. Och Js stolta signum att reda sig själv gör att jag tror att hon är ensam om dådet.

M är helt annorledes, med hyfsat förväntat både tänk och beteende, även om hon är knepig att få grepp om
Enig. Förutom att J:s slutliga version av kvällen/natten är direkt felaktig ur ett tidsmässigt perspektiv, så rimmar den långdragna beskrivningen av ett chocktillstånd illa med de reaktioner hon uppvisar direkt efter gravfridsbrottet; "känner sig taggad på livet", hoppar, mår bättre än någonsin, sätter på musik, lättad över att ha lyckats etc.
Sjukare än så här lär det knappast kunna bli.

Googlingarna, hatdikterna, försök till mordbrand och vittnesuppgifter stärker M:s trovärdighet.

M: "Jag har också varit rädd, ja, för att om jag skulle lämna henne så skulle hon, hon försöka skada mig och min familj liksom."
Citera
2023-03-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Man har väl inte funnit Toves DNA i walk-in-closet heller vad jag vet.

Och det kan inte ha varit ytterligare en person i lägenheten ?

Tycker bara det känns så sjukt att det har gått så snabbt och inga skrik .
Och städa och få bort alla spår . Och att forsla en lealös kropp måste väga bli och vara väldigt otympligt . Plus att de måste ha smugit .
Kånkar någon granne på nåt tungt i trappen brukar det alltid höras . Och allra helst då på natten när allt annat är tyst och grannarna säkert var på sin vakt och hade uppmärksammat alla ljud från trappan .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in