2023-03-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De borde fokusera på varför att Sverige som grupp/landslag inte kan prestera bättre än vad de gör mot både bra och dåligt motstånd.
Exempelvis, ja!
Citera
2023-03-28, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nu tappade jag den sista respekten jag hade för Janne efter att han ber om ursäkt, försöker få tag i Bojan på sms eller genom hans chef. Stå upp för det du kände.

Janne måste be om ursäkt då han representerar en nation och får inte tappa huvudet som han gjorde.

Men vem representanter serben?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är när han säger "Åh fan" sarkastiskt som han har Bojans ursprung, iallafall delvis, i åtanke. Han blir rädd och ångrar sig direkt efteråt varpå han viftar med armarna och ställer andra passiv aggressiva frågor till Bojan för att få misstaget att försvinna i bruset. Bojan släpper det inte och då står Janne tyst och tittar ner i bordet likt en pojke som ertappats med att göra nåt dumt.

Grattis. Du har fattat hur rasistkorten funkar och varför det spelas ut.

Eller inte.
Citera
Medlem
Jag förstår att Janne Banan menade i vilken roll Bojan tar på sig när han kritiserar cuck Janne.

Men alla som har följt fotboll de senaste åren vet att Bojan är expert i form av fd fotbollsspelare på någorlunda hög nivå. Vi som kan lite mer vet att han var 00-talets Jonny Rödlund.

Precis som att vi vet att Olof Lundh är sportjournalist och representerar Tv4 (oftast) och ibland fotbollsagenter (som det fnask han är). Och att Ralf Edström var ex-proffset som blev fotbollsexpert på radiosporten innan han sadlade om till att bli trädgårdsmästare på Zlatanias uppmaning. Dvs man vet ju Bojans roll och vem han representerar. En sk expertröst utifrån.

Därför lämnar Jannes replik öppet fält att spekulera; vad menar gubben egentligen? Menar han att Sverige inte är Bojans lag? Vilka kan Bojan tänkas representera?

Sen att spelarna i landslaget inte kritiserar Janne är ju självklart. Det skulle vara självmord. Den enda som skulle kunna göra det är Zlatania. Och han myser nog nu. Av flera skäl.
Citera
2023-03-28, 17:30
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur tror ni det kommer gå vid nästa landslagssamling i juni? Kommer Janne bojkotta Viaplay, kommer Viaplay välja att inte ha med Bojan i studion, eller kommer de båda kunna figurera i samma sammanhang och hur blir då stämningen??
Det kommer säkert återgå till som om inget har hänt. Men tycker faktiskt det är bedrövligt att SvFF går ut med att de har fortfarande "fullt förtroende" för Janne. Patetiskt. Janne måste bort och denna cirkus visar bara på hur emotionellt instabil karln är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det finns alltså folk som på fullt allvar menar att det Janne Andersson ville påskina var att Bojan Djordjic med sin utländska bakgrund inte representerar Sverige?

Har folk fullständigt tappat det?

Antingen är de ointelligenta eller så missförstår man med flit..

Dessutom verkar inte folk förstå problemet, om man ägnat hela sitt liv åt att vara ledare, så bryr man sig förstås om människor, att då bli anklagad för att vara främlingsfientlig och exkludera andra människor gör ont..

Men sådant bryr sig inte egoister om, de skiter i andra människor och kastar gärna bra människor under bussen i jakt på egen status..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-28 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Här hade redan situationen övergått från intervju till gräl, så om nu Janne får häva ur sig vad som helst som skattebetalt 490.000 kronor/månaden-man, så får väl Bojan också ta i lite.

490k i månaden? Really?
Citera
2023-03-28, 17:31
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, Janne säger "Åh fan?!" när Bojan hävdar att han representerar Sverige.

Det är rätt självklart att Bojan inte representerar någon annan än sig själv och sin egen åsikt och det har inget med "rasism" att göra. Bojan representerar inget "Sverige".

Men visst, Bojan har säkert fått höra ett och annat genom åren som gör honom hyper-känslig mot allt som han kan uppfatta som rasism och det lever han fortfarande kvar i vad det verkar med tanke på det pressmeddelande som han skickat ut ihop med Viasat.

Ska vi anta att du har samma känslighet som Bojan?

Visst är det så. Bojan representerar givetvis sig själv och sin kanal. Varför skulle Bojan representera Sverige? Dummaste jag hört.

Självklart så skulle inte Janne blivit emotionell men Bojan har fan skämt ut sig betydligt mer i detta. Janne tog ansvar, bad om ursäkt (vilket han aldrig borde gjort) och har gått vidare - Bojan fortsätter lipa. Riktigt jävla pinsamt.
Citera
2023-03-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
30 sekunder in i klippet så märker du att Janne har tänkt klart (medans han fortfarande svarar) och blir förbannad, vilket visar sig i slutet på hans första svar...
-"Sedan kan vi diskutera val av spelare, och det kan vi hålla på med hela jävla natten" sen spårar det....

Han är uppenbart förbannad redan här.
Just den kommentaren. "Hela jävla natten".

Bojan har fått ett svar på varför Karlsson inte spelar mer och Janne berömmer Karlsson och talar om att "sätta frisparken i krysset" men Bojan ger sig inte utan vill fortsätta med att på ett kritiskt sätt pressa Janne på ett svar på en fråga han redan fått ett svar på.

Då blir det: "vi kan diskutera val hela jävla natten" och "vilken spelare skall jag ta bort då"?
Citera
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Han ifrågasatte inte Janne Andersson. Han ifrågasatte varför Karlsson inte fick spela. Janne behöver inte börja gråta över en sådan fråga

Och vem fick frågan? Javisst, det var ju Janne. Framförde Bojan det som beröm till Janne? Nej, knappast. Bort med idioten Bojan. Synd att Janne klev ned på samma låga nivå.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Varför kan han inte bara svara på frågan - det är väl något som många tittare vill veta? Han måste ju ha någon spelstrategisk förklaring/motivering istället för att ta det som kritik.

Sen hatten av till Piff och Puff som lyckas stå inträngda i mitten och utan att säga ett enda ord blir anklagade att i grupp om fyra ha attackerat Janne direkt när han kom dit😂 Det måste ha varit 5 oerhört långa minuter…
Han har ju svarat på det, förut.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Han är på sitt jobb och bråkar och gör det personligt. Oprofessionellt och har inte i tv-rutan att göra.
Bojan Djordjic: Jag kan förlåta men inte glömma

Jag brinner för de här frågorna som bygger på egna erfarenheter sedan jag kom till Sverige 1992. Jag vill förena och bygga broar i ett splittrat samhälle och är hellre tydlig och obekväm, än otydlig och bekväm. Om man inte förstår vikten av det som skedde i vår sändning är det ett inneboende strukturellt problem. Även om Janne säger att det inte var hans intention, uppfattade jag att det blev en fråga om mitt ursprung och det gjorde mig sårad och besviken på min förbundskapten, säger Bojan Djordjic.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y6VneA/bojan-djordjic-till-janne-andersson-jag-kan-forlata-men-inte-glomma
Om ni inte fattar hur synd det är om honom så är ni rasister och hela Sverige är rasistiskt som inte tycker synd om honom.
Det är egentligen inte Bojan som sänker sig själva mest här utan hela Viasat. Både "eftersnacket" när Janne hade gått igår och alla låtsades som att de inte fattade någonting av Jannes reaktion och dessutom höll med Bojan i hans rasismnarrativ. Ingen sa ifrån, inte ett uns av självkritik. Sen nu det här pressmeddelandet som Bojan givetvis fått hjälp att utforma av kanalen där de vidhåller rasismen och dessutom använder väsnterextremt språk som "inneboende strukturellt problem". Det är nästan ofattbart usel hantering av Viasat. I stark motsats till Jannes snygga presskonferens tidigare idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in