2023-03-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
"– Jag står fast vid mina övertygelser och värderingar. Jag brinner för de här frågorna som bygger på egna erfarenheter sedan jag kom till Sverige 1992. Jag vill förena och bygga broar i ett splittrat samhälle och är hellre tydlig och obekväm, än otydlig och bekväm. Om man inte förstår vikten av det som skedde i vår sändning är det ett inneboende strukturellt problem. Även om Janne säger att det inte var hans intention, uppfattade jag att det blev en fråga om mitt ursprung och det gjorde mig sårad och besviken på min förbundskapten, säger Bojan Djordjic. "

Bojan din jävla pajas. Om Janne nu säger att det inte handlar om hans ursprung får han väl köpa det. Speciellt eftersom han inte alls uttryckligne sa det.

Ja verkligen. Försvarade Bojan inledningsvis här, men nu sjönk han till lägsta nivån när han verkligen mjölka rasistkortet. Fjant.
Citera
2023-03-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Inte ett uns till självinsikt och alla som inte ser det rasistiska i Jannes beteende är rasister själva.

Pressmeddelandet sammanfattat.

OCH Viasat håller med Bojan till 100%

Det bestämmer väl fan inte du vem som är rasist eller inte ditt ägg. Tro fan klart man undrar varför han ställer en sån fråga efter en 5 -0 seger och vilka krafter som ligger bakom och vad Bojans uppdragsgivare har för agenda.
Citera
2023-03-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Bojan fortsätter att blanda in rasismen

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y6VneA/bojan-djordjic-till-janne-andersson-jag-kan-forlata-men-inte-glomma

Kontext: Janne är en jävla rasist enligt bojan

Han vet vad han gör. Fattar att ingen kan lirka den trumfen ur skjortärmen på honom.
Citera
2023-03-28, 16:31
Medlem
mudryks avatar
Tyvärr faller Bojan i mina ögon. Jag tycker frågan han ställde och sättet han uppförde sig på var helt OK, och Andersson är den som bör skämmas för sitt beteende. Men att pumpa på med att det handlade om rasism är inte bara fel (syftet var uppenbart att Bojan bryr sig om media/drama), det är rent pinsamt. Vi snackar om en SERB för tusan.

Kamma dig Djordjic. Du får oss andra att se dåliga ut. Man up.
Citera
2023-03-28, 16:33
Medlem
Rattatatatas avatar
Porslinsbojan, "jag kan förlåta men inte glömma". Vilken övervärderad tönt mannen är, buhu buhu, hem och gråt dig till sömns fåntratt...
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Bra presskonferens!
Bra att Janne stannar!
Han är tydlig med vad som hände OCH att han ber om ursäkt för att Bojan missuppfattat men inte för något han sagt till Bojan.
Bojan har tydligen gömt sig någonstans och gråthulkar med avstängd telefon.
Dåligt att kräva en ursäkt och sedan gömma sig så han inte kan ta emot någon.
Vad jag hörde på radion så sa han att han är enormt besviken på sig själv och borde kunna tackla sådan skit bättre och att han har gjort det i sju år men igår klarade han det inte och gjorde helt fel.

Han har visst sökt Djordjic hela dagen men han har inte gått att nå/inte svarat.

Och tidningarna tjänar stålar.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nu var det väl Janne som gick apeshit och började gapa i sändning, inte tvärtom.

Och självklart så var Janne rasistisk i sitt uttalande. Får man det till nåt annat så har man helt enkelt inte sett klippet eller så är man efterbliven.

Ouff, riktigt svagbegåvad take.
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Trodde inte jag skulle vara den som försvarar jämmer-Janne men nu ryter han ju inte ifrån vid "minsta kritiska åsikt". Han matas med sånt ideligen, svarar på sitt trumpna sätt och så är det bra med det. Här får Bojan svar på sin jävla fråga om Kalsson en gång, två gånger, men tjatar vidare som om han satt och jiddrade med nån på krogen. Märklig situation. Uppstår som sagt för att han misstar sig på sin roll i studion. Har noll journalistisk kompetens men tror sig vara Janne Josefson.
I den här intervjun är det en väldigt milt kritisk åsikt som är fullt befogad i helhetsbilden som får Janne att brista. Det är Janne som väljer att inte hålla frågan kort, vilket hade varit extremt enkelt att göra. Visst är han hårt pressad, men det ska man helt enkelt kunna ta i hans mycket välbetalda roll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Det bestämmer väl fan inte du vem som är rasist eller inte ditt ägg. Tro fan klart man undrar varför han ställer en sån fråga efter en 5 -0 seger och vilka krafter som ligger bakom och vad Bojans uppdragsgivare har för agenda.
Själv tror jag att det inte finns någon agenda överhuvudtaget och att Viasat blev tanga på sängen av Bojans urspårning.

Bojans jobb i den stunden är alltså att få till en fungerande intervju med förbundskaptenen. Då börjar han istället tjafsa med denne.
Citera
2023-03-28, 16:34
Medlem
Psykonaut-s avatar
Han är på sitt jobb och bråkar och gör det personligt. Oprofessionellt och har inte i tv-rutan att göra.
Bojan Djordjic: Jag kan förlåta men inte glömma

Jag brinner för de här frågorna som bygger på egna erfarenheter sedan jag kom till Sverige 1992. Jag vill förena och bygga broar i ett splittrat samhälle och är hellre tydlig och obekväm, än otydlig och bekväm. Om man inte förstår vikten av det som skedde i vår sändning är det ett inneboende strukturellt problem. Även om Janne säger att det inte var hans intention, uppfattade jag att det blev en fråga om mitt ursprung och det gjorde mig sårad och besviken på min förbundskapten, säger Bojan Djordjic.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y6VneA/bojan-djordjic-till-janne-andersson-jag-kan-forlata-men-inte-glomma
Om ni inte fattar hur synd det är om honom så är ni rasister och hela Sverige är rasistiskt som inte tycker synd om honom.
Senast redigerad av Psykonaut- 2023-03-28 kl. 16:40.
Citera
2023-03-28, 16:34
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Man kan aldrig ta en ärlig diskussion med en rabiat blatte. Det slutar alltid i att blatten har fel och svensken är rasist.

Underbart ibland att läsa här.
Citera
2023-03-28, 16:35
Medlem
qups avatar
Varför ges Bojan tolkningsföreträde här. Bara för att han uppfattar något (som ingen annan gjorde) så betyder det inte att det har någon särskild tyngd bara för det. Och att han sen säger att han inte kommer glömma det här - men snälla. Var ett proffs, stå för dina misstag och gå vidare. ”Vem representerar du Bojan?” Att gå direkt in i en tolkning om strukturell rasism är så jävla kontraproduktivt. Och han sen får medhåll från personer utanför psykosen är ännu mer beklämmande.

Vad FAN är det för fel på folk?!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in