2023-03-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Jo tack, har sett det liksom många andra som inte får allt till rasism. Det är ju sådana som dig som drar det kortet som gör debattklimatet i Sverige så giftigt som letar rasism i precis allting. Suck.

Fast han säger ju förfan det.
Det är ju inget jag hittar på.
Citera
2023-03-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Instämmer! Jag tycker hela intervjun kändes väldigt oprofessionell och dessutom framgick det otroligt tydligt att Djordjic har en agenda: att svartmåla Janne.

Bojan hörs även säga när Janne var på väg mot studion " ska vi göra vågen nu då" lite lagom sarkastisk. Bojan hade en agenda och den slog ut väl.

Nu försöker tönten mjölka detta så inåt helvete och få sina 15 min snyftfame.
Citera
2023-03-28, 17:06
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det är efterspelet som avgör hur man blir sedd som person och Janne beter sig likt en vuxen man, medan Bojan beter sig som en unge..

Janne vill prata ut, men Bojan gömmer sig och fokuserar sedan helt på rasism och att han inte kan glömma, omoget beteende..

Känner med Janne här, hur kan man ens få det här till en rasismfråga? Det är helt otroligt, en sak att Andersson inte skötte detta professionellt, men sådana här som Bojan och Zlatan verkar inte bry sig ett skit om att utmåla en bra människa som främlingsfientlig..

Var är medkänslan? Jag tror på riktigt att Janne är ledsen om han sårat någon, medan dessa herrar bryr sig bara om status och sitt ego, alltså inga personer man vill ha i sin närhet..

En sak till, detta visar hur otroligt cynisk fotbolls- och mediavärlden är, vilket inte är någon nyhet, men det blir så otroligt tydligt i sådana här fall, alla är rädda om sitt eget skinn, en värld full av egoister..

Därmed tycker jag synd om Janne, som faktiskt är en bra människa..
Bra inlägg👍
Citera
2023-03-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det enda som är problemet är såna som du. Spelar noll roll vilken roll Bojan har eller inte. Kritiska frågor ska applåderas oavsett vem det kommer ifrån. Det behövs människor som talar klarspråk. Du trivs uppenbarligen med det nordkoreanska klimat som råder gällande kritik mot landslagsstyret - och övriga styren i Sverige. Nyttig idiot.

Förövrigt var det Janne som ställde till med tjafset för att han inte klarar av att hantera sina känslor. Och en man som inte kan hantera sig själv ska naturligtvis inte leda Sveriges landslag.

Det har en jävla betydelse vilken roll Bojan har i studion och att han frångår den är anledningen till att det här spårar. På samma sätt har hjärnkapacitet betydelse för att inse en sån sak.
Citera
2023-03-28, 17:08
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Fast han säger ju förfan det.
Det är ju inget jag hittar på.

Vad är det han säger? Kan du inte förklara vad det är han säger som du tycker är rasistiskt?
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Det är kört för Bojan, ingen inom fotboll vill ha med deras kanal att göra tills han sparkas.
Det är bara att välja för Viaplay, Bojan eller Boj-kott.
Janne Anderssons uppmärksammade tv-bråk med Bojan Djordjic påverkar inte hans framtid som förbundskapten.
Det slår landslagschefen Jens T Andersson fast efter Svenska fotbollförbundets extrainsatta presskonferens på tisdagen.
https://www.dn.se/sport/janne-sitter-sakert-efter-tv-braket-ibland-gor-man-fel/
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Äsch, snacka skit. Janne var taggad innan Bojan hade öppnat käften! Han gav en känga åt Jihde innan tjafset med Bojan ens hade börjat.
Precis, Janne var sur redan innan Bojan öppnande käften. Han började ju med att ge en pik till programledarna när det första ha sa var "av de sista 6 har jag vunnit 5 som förbundskapten", sen började han peka ut "ni tre som har spelat fotboll, inte du". Bojans första fråga svarar Janne också drygt på "alltså de har spelarna är ju faktiskt inte så tokiga som du målar upp de som, de kan faktiskt lösa situationer tillsammans, Duh!" (vilket är en anklagelse mot att Bojan beskrivit spelarna som dåliga, vilket absolut inte han gjorde). Sen när Bojan ställde en helt normal fråga angående Jesper så slår till över för Janne "Det här kan vi ju diskutera hela jääävla natten. Ursäkta. Men du ska inte Isak spela heller!?".

Ja, Bojan är också en pajas, men Janne var den som agerade mest oprofessionellt i denna situation.
Citera
2023-03-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Each1Teach1
Va? Bojan ställde ju ingen fråga. Han konstaterar att en förbundskapten representerar Sverige. Varpå Janne frågar vad Bojan representerar.

Bojan inleder med att Janne representerar 10 miljoner människor, då bollar han tillbaka med vem Bojan representerar, eftersom nu Janne är förbundskapten och väljer de spelare han tycker klarar matchen bäst och Bojan tar ut sitt lag i det laget han då representerar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Lägg därtill att merparten dessutom vill ha bort Janne. Men ställer sig på hans sida nu. Det visar att även bland icke-PK så är merparten NPC's utan förmåga att tänka.

Gubben är slut mentalt. Varför han är det förklarar jag här. Han tappar det totalt över en berättigad fråga, blir passiv aggressiv till tusen likt en omogen tonåring, säger nåt dumt - blir rädd och ångrar sig direkt efteråt varpå han försöker avleda diskussionen men misslyckas. Därefter står han helt tyst i en halvminut och tittar ner i bordet. Vilken pondus ! Men alt-högerns Non Player Karaktärer gör Janne till en svensk tiger som ryter ifrån mot journalistkåren, PK och blattar

Ni vill med andra ord inte att sportjournalister ska få ställa kritiska frågor, "vara oproffessionella" som ni kallar det på PK... f'låt icke PK kodspråk . Iallafall inte om de är blattar. Och framförallt så vill ni ha Janne kvar som förbundskapten... fast ni inte vill det egentligen... men nu vill ni...
Som sagt. Non Player Karaktärer med total avsaknad av tankeförmåga.

Är själv så icke-PK det går att bli. Men jag står bakom Bojan. Han ägde den svenska mesgubben Janne Andersson totalt. Det var man vs pojke.

Självklart står varje förnuftig människa bakom Bojan i detta fallet. Tyvärr tycks vi vara en minoritet på detta forum...

Vilken jävla tönt Janne Andersson är, vi vann med 5-0 VARFÖR KAN INTE ALLA VARA GLADA?
Och denna idiot ska alltså vara en ledare och förbundskapten. Helt sinnessjukt...
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
En sak som jag inte sett kommenteras så mycket är hur Bojan inleder med att "det inte är något personligt", men så fort det börjar hetta till lite så är det övertydligt att det är just det.

Tror för det första att han inledde tjafset till största del för att själv "få rätt". Han hade argumenterat för Karlsson, nu när Karlsson gjort mål så ville han få kredden för det.
Men när Janne ifrågasätter vad han har för erfarenhet av att vara tränare och ta ut lag (relevant fråga i sammanhanget) så har Bojan 1ms till att ifrågasätta vad Janne har för erfarenhet som spelare (totalt irrelevant när de pratar om att ta ut rätt elva). Den som tänker efter bara lite förstår vad det säger om Bojans ingång i diskussionen. Skolgårdstaktik för att verka tuffast, och det är nog mer att mötas av den stilen som får Janne att tappa lugnet än ifrågasättandet i sig.

Hela den här rasism-grejen, som han alltså väljer att stå fast vid fortfarande, vittnar också om att det är väldigt personligt och känsloladdat för Bojan. Mindervärdeskomplex som han överkompenserar för, och för det mesta belönats för att överkompensera för.
nej, se om klippet. Janne kommer in i studion med ilsken aura runt om sig och svarade drygt på frågorna redan innan Bojan öppnade käften.
Citera
2023-03-28, 17:10
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det har en jävla betydelse vilken roll Bojan har i studion och att han frångår den är anledningen till att det här spårar. På samma sätt har hjärnkapacitet betydelse för att inse en sån sak.

Ja, du trivs med det svenska mesklimatet.

Nej, anledningen till att det spårar är att Janne inte klarar av att hantera sig själv. Han är slut. Han var en tickande bomb redan innan Bojan öppnade munnen.
Citera
2023-03-28, 17:10
Medlem
Nu har jag lyssnat på den här intervjun ett par gånger och jag tycker det låter som följande:

Bojjan: Du jag representerar 10 miljoner människor
Janne: Vem representerar du?
Bojjan: Sverige såklart!
Janne: Å fy fan!

Är det alltså denna ordväxling media får till att Janne är rasistisk?!
Hade jag varit förbundskapten hade jag nog också blivit förvånad om en expertkommentator säger sig vara representant för hela landet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in