2023-03-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nu sitter alltså Bojan och fortsätter att i sin offerkofta virra om rasism trots att det tydliggjorts att det aldrig var tal om det. Så jävla ynkligt. Karln har fan noll ryggrad. Han borde be om ursäkt för sina anklagelser men har till skillnad från Janne exakt noll ryggrad.

Det är efterspelet som avgör hur man blir sedd som person och Janne beter sig likt en vuxen man, medan Bojan beter sig som en unge..

Janne vill prata ut, men Bojan gömmer sig och fokuserar sedan helt på rasism och att han inte kan glömma, omoget beteende..

Känner med Janne här, hur kan man ens få detta till en rasismfråga? Det är helt otroligt, en sak att Andersson inte skötte detta professionellt, men sådana här som Bojan och Zlatan verkar inte bry sig ett skit om att utmåla en bra människa som främlingsfientlig..

Var är medkänslan? Jag tror på riktigt att Janne är ledsen om han sårat någon, medan dessa herrar bara bryr sig om sin egna status och sitt ego, alltså inga personer man vill ha i sin närhet..

En sak till, detta visar hur otroligt cynisk fotbolls- och mediavärlden är, vilket inte är någon nyhet, men det blir så tydligt i sådana här fall, alla är rädda om sitt eget skinn, en värld full av egoister..

Därmed tycker jag synd om Janne, som faktiskt är en bra människa..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-28 kl. 17:34.
Citera
2023-03-28, 17:04
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ta och titta på klippet istället.

Det är ganska tydligt.

Jo tack, har sett det liksom många andra som inte får allt till rasism. Det är ju sådana som dig som drar det kortet som gör debattklimatet i Sverige så giftigt som letar rasism i precis allting. Suck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
https://www.gp.se/sport/fotboll/svt-profilen-fouad-youcefi-riktar-kritik-mot-bojan-djordjic-1.95634801

"Det blir sensationella rubriker när Janne Andersson lämnar en intervju – men den egentliga förloraren är tittaren, tycker Foyad Youcefi. Han menar att den enda som har som jobb att leverera någonting viktigt till tittaren är journalisten.

”Nu vet jag inte med säkerhet om Djordjic och de andra experterna i studion betraktar sig själva som journalister, men under intervjun på Friends Arena hinner Djordjic begå flera intervjutekniska dödssynder”, skriver Yousefi.

SVT-profilen anser att Djordjic använder sig av laddade ord, ställer flera frågor i en och kommer med påståenden utan frågor.

Youcefi tycker slutligen att Djordjics fråga om Jesper Karlssons bristande speltid i landslaget hade förtjänat fördjupning.

”Jag hade med stor sannolikhet reagerat precis som Djordjic. Och ångrat mig efteråt”, avslutar Youcefi."
Instämmer! Jag tycker hela intervjun kändes väldigt oprofessionell och dessutom framgick det otroligt tydligt att Djordjic har en agenda: att svartmåla Janne.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Tyckte även Bojan var hetsig mot Reinfeldt? Han ifrågasätter verkligen personer i intervjuerna för ingen anledning.
Han har alltid försökt göra det till sin gimmick att ha en "osvensk stil" som i hans huvud är att vara kaxig och ohyfsad. Kul att han pep " du ger dig på någon som är yngre" när janne brusade upp. Och sen så drog han rasistkortet. Så mycket för att vara kaxig och frispråkig.
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Detvar ju inte Jannes fråga. Det var Bojans fråga till Janne, om vem Janne representerar. Konstig fråga. Sedan bollade bara Janne tillbaka samma fråga till Bojan.
Bojan påstod att Janne representerar tio miljoner människor och Janne svarade med frågan om vilka Bojan representerar. För att tydliggöra att Bojan inte talar för Sverige, utan för sig själv och sitt mediebolag, och därmed inte är kvalificerad att tjata om vad Janne borde göra. Av samma anledning påpekar han att Bojan själv aldrig varit tränare.
Citera
Medlem
Storm i ett vatten glas, men det här allt sjukare Sverige - tabloidpressen ock reklamkanaler - har blåst upp bagatellen till en nationskris.

Bedrövligt att Public Service, mest radions kanal 3 och 4, ansluter till tabloiderna.
Och nu drar Djordic rasistkortet också, väntat.

Har varit kritisk till Andersson ända sedan förlusten mot Ukraina i förra VM , eller faktiskt från den urusla kvarten mot England i förrförra VM, men här står jag på hans sida, kunnig om Anderssons koleriska läggning. Lägg till denna hans resa nedåt med hans landslag... och så kommer en sån dum fråga från en journalist med balkansk mentalitet.

Kunde inte bli annan reaktion.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2023-03-28 kl. 17:18.
Citera
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Varför ges Bojan tolkningsföreträde här. Bara för att han uppfattar något (som ingen annan gjorde) så betyder det inte att det har någon särskild tyngd bara för det. Och att han sen säger att han inte kommer glömma det här - men snälla. Var ett proffs, stå för dina misstag och gå vidare. ”Vem representerar du Bojan?” Att gå direkt in i en tolkning om strukturell rasism är så jävla kontraproduktivt. Och han sen får medhåll från personer utanför psykosen är ännu mer beklämmande.

Vad FAN är det för fel på folk?!?!

Exakt, förbruka tonvis med papper och en massa digitalt lagringsutrymme på sånt här trams, jag blir faktiskt seriöst orolig vart vi är på väg i den här lättkränkta PK-världen... snacka om att göra en dront av en fjäder, Bojan är och har alltid varit en dryg liten sprätt från första gången han klev in i en tv-studio, kan allt, vet allt och han försöker inte ens tona ner sin besserwisser-attityd, att han nu också visar att han är gjord av papper adderar bara ytterligare en dålig egenskap till hans personlighet...

Att han även drar rasistkortet är bara tragiskt pinsamt och ett "UP YOURS!" åt alla som blivit utsatt på riktigt.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
"Jag kan förlåta men inte glömma."

Ursäkta mig, men hahahahaha

Maken till tom förlåtelse har världen aldrig sett.

Pajas!
Citera
Medlem
Jag är rätt säker på att Janne med "Vem representarar du då?" syftade på att Bojan inte representerar svensk eller annan fotboll över huvudtaget. Inte som spelare, tränare, manager eller förbundskapten. (såvitt jag vet). Janne representarar ju svenska landslaget. Det vet Bojan, det vet Janne. Att Bojan då frågar vem janne representerar är ju dumt och provocerande.
Så janne frågar tillbaka och Bojan är inte sen att tolka in rasistkortet, fast janne ville syfta på Bojans roll i svensk fotboll.
Sen var jannes Åh fan svar inte det bästa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Detvar ju inte Jannes fråga. Det var Bojans fråga till Janne, om vem Janne representerar. Konstig fråga. Sedan bollade bara Janne tillbaka samma fråga till Bojan.

Janne har redan besvarat frågan i dagens pressträff. Såklart är inte Janne rasist och allt som antyder det blir bara konstigt.

Han har flertalet spelare i sin trupp med utlänsk bakgrund och det hade märkts av under dessa 7 år. Spelarna verkar ha förtroende för Janne och att Bojan försöker brunsmeta blir bara ett tafatt försök till härskarteknik.

Går snart inte att diskutera i Sverige om man har två olika nationella ursprung utan att folk ska misstolka allt som sägs.

Janne menade på om Bojan representerar som fd fotbollspelare, expert eller mediakår. Detta köper jag helt klart och som Janne säger att om Bojan tolkar det annorlunda så kan han be om ursäkt för det och förklara att så var inte fallet.

Bojan väljer då att gå full retard och spelar rasistkortet ännu längre. Ska bli intressant att se hur deras nästa träff i studion spelar ut sig.

Sedan att Bojan efter 5-0 matchen hörs säga "ska vi göra vågen nu då" visar bara vilken negativ inställning han har till Janne innan ens frågan ställs.

Slutsatsen är att Janne överreagerade såklart och bett om ursäkt och Bojan är en jävla tönt med mindervärdskomplex. Inte lätt att ha varit utomlands och varit bänkvärmare och medioker fotbollspelare.
Citera
2023-03-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Skönt! Då är detta en avslutad affär. Jag tycker faktiskt att det är synd att fokus flyttar från fotbollen nu när det är kval till EM i en jobbig grupp.

De borde fokusera på varför att Sverige som grupp/landslag inte kan prestera bättre än vad de gör mot både bra och dåligt motstånd.
Citera
2023-03-28, 17:05
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag tycker det verkar som att Bojan vill sätta dit Janne för rasism, och det är lömskt. Missuppfattningen var säkert genuin men efter flera fullt rimliga förklaringar ska man kunna glömma och gå vidare. Jag tycker att Janne gjorde fel i intervjun men det var inte direkt så att han skrek rasistiska glåpord, det var högst vagt vad han menade och nu är det utrett.

Jag tror han menade, typ: vill du ersätta mig som tränare eller, tror du att du representerar enstaka spelare mot mig, varför så ettrig och har inte det här blivit en personlig grej för dig, du vill sätta dit mig på nåt sätt trots att Sverige vunnit, osv. Etniskt ursprung? Nä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in