2023-03-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
För mig som egenutnämnd Sherlock Holmes är det rätt uppenbart att det inte var frågan i sig som Janne Andersson blev förbannad på utan det här är något personligt mot Bojan. Exakt vad och varför vet jag inte, men något skit är det.

Det gör ju saken ännu värre isåfall.

Vi ska inte ha en 7åring som coach i landslaget.
Citera
Medlem
Alla har tappat ansiktet här, hur blir det nästa gång när de ska intervjua han efter matchen?en massa gulle gull eller? Kommer andra "journalister" vara där på plats?

The show must go on

De måste köra med samma ton och inställning annars blir allting bara falskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Janne har visat prov på att han är större än det här fjantiga manstjafset.
- Han har lyssnat på personer i sin krets
- Han har tagit till sig kritiken
- Han har försökt få tag i Bojan för att ge en personlig ursäkt
- Han sätter sig ensam i direktsänd pressträff och svarar lugnt och sansat på alla pressande frågor från blodstörstande media, och återupprepar att han är ledsen för hur det blev och ber alla om ursäkt

Bojan har valt att sjunka så lågt att han, utöver att bete sig som en idiot igår:
- Inte svarat personligen på Jannes ursäkt
- Inte bett om ursäkt själv
- Satt på sig offerkoftan
- Dragit rasistkortet igen och därmed inte tagit till sig förklaringen

Janne är den som går stark ur detta.

Janne var iofs den enda som gjorde fel oxå...

Han bekräftade det även på presskonferensen.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Nu tar Bojan återigen upp sitt ursprung själv utan att någon har frågat!

"Jag kom till Sverige 1992..."

Hur ska du ha det, Bojan?
Citera
2023-03-28, 16:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Han hade ju bara kunnat acceptera att den tvetydiga frågan inte var vad han trodde och gå vidare som en man. ”Inte glömma”. Tror han att det är förintelsen han snackar om? Lömsk vessla!

Kanske inte lömsk, men löjligt att inte inse att han också klantade sig.

Med det jobb och intresse han har borde han känna till att Janne är eldfängd.

Nej, det är nästan lite underligt så här i efterhand när Janne Andersson har förklarat sig, som du säger.

För de som har sett intervjun är det uppenbart att ingen av dem kunde tänka klart efter att de hamnade i en konfliktsituation.
Citera
2023-03-28, 16:48
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ska Zlatan uttala sig? Hade varit underbart om Zlatan kan trycka in röfven på dessa mediehysterikor. Tyvärr tror jag Janne kommer att vika sig nu kl 13. Hoppas inte. Jag blev imponerad av Jannes stil. Inger förhoppningar om svenskars framtid, även om 95% av svenskar är efterblivna zombies.

Stolt över Janne och jag tror absolut Zlatan kommer nämna detta i ngt sammanhang, antingen sociala medier eller italiensk press
Citera
2023-03-28, 16:49
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Har Reinfeldt uttalat sig ännu?
Här kom ju hans hjärtefråga upp direkt.

Fotboll? 5-0,fina mål. Vem fan bryr sig... 😉

Tjafset är definitivt en direkt konsekvens av Reinfeldts ledarskapsstil. Allt fokus på olikheter, etnisk bakgrund och i en aggressiv anda. Janne visar direkt prov på hur fotbollsförbundet vill ha det framöver.
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Han gör sig ovän med alla svenskar genom uttala sig på det sättet. Det är rasism om något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Jag kan inte släppa tanken om Janne agerat på samma sätt om Lasse Lagerbäck vart med i studion?
Eller förresten jag vet svaret.
Inte en chans i helvetet att Janne visat samma sida då.

Lagerbäck är ju inte en dryg, vidrig, korkad och hetsande jävla blatte så han hade ju klivit in och lugnat ner situationen.

Bojan vill jag aldrig se i tv igen den fula sopa som han är. Spritfet är han också, vilket skämt han är Bojan. Hejdå Bojan låt inte dörren träffa dig i nacken på vägen ut, hahahaha.
Citera
Medlem
Smerchs avatar
En sak som jag inte sett kommenteras så mycket är hur Bojan inleder med att "det inte är något personligt", men så fort det börjar hetta till lite så är det övertydligt att det är just det.

Tror för det första att han inledde tjafset till största del för att själv "få rätt". Han hade argumenterat för Karlsson, nu när Karlsson gjort mål så ville han få kredden för det.
Men när Janne ifrågasätter vad han har för erfarenhet av att vara tränare och ta ut lag (relevant fråga i sammanhanget) så har Bojan 1ms till att ifrågasätta vad Janne har för erfarenhet som spelare (totalt irrelevant när de pratar om att ta ut rätt elva). Den som tänker efter bara lite förstår vad det säger om Bojans ingång i diskussionen. Skolgårdstaktik för att verka tuffast, och det är nog mer att mötas av den stilen som får Janne att tappa lugnet än ifrågasättandet i sig.

Hela den här rasism-grejen, som han alltså väljer att stå fast vid fortfarande, vittnar också om att det är väldigt personligt och känsloladdat för Bojan. Mindervärdeskomplex som han överkompenserar för, och för det mesta belönats för att överkompensera för.
Citera
2023-03-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Tror inte Janne menade något rasistiskt med sin kommentar.

Men jag kan förstå att det missuppfattas då det var en konstig kommentar och hans tystnad efteråt var inte bra. Han borde ha sagt till Bojan att det inte var något sådant, gett honom en förklaring.

Även en halvkass förklaring hade varit bättre än tystnaden. För nu kommer det spekuleras om hans intentioner med den kommentaren och hans "ÅH FAN".

Nej det var det inte. Janne bollade bara över samma fråga Bojan ställt honom.
Citera
2023-03-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
För mig som egenutnämnd Sherlock Holmes är det rätt uppenbart att det inte var frågan i sig som Janne Andersson blev förbannad på utan det här är något personligt mot Bojan. Exakt vad och varför vet jag inte, men något skit är det.

Äsch, snacka skit. Janne var taggad innan Bojan hade öppnat käften! Han gav en känga åt Jihde innan tjafset med Bojan ens hade börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in