2023-03-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Att Johanna får 18 + eller livstid är ju klart. Det enda intressanta med henne är hur hon svarar på frågorna i rätten.. Ur ett psykologiskt perspektiv.

Maya kan väl komma undan med 2 år, i bästa fall (för henne, asså). Beror på vilka hjärnor som sitter som nämndemän.
Ja det är stenklart med Johanna, hon åker på lååång tid! Och jag tror faktiskt hon redan gjort sig hemmastadd, hon kommer trivas på Ystad eller Hinseberg! Hade betalat mycket för att se JJ och J.Möller sitta och shit chatta i matsalen!
Citera
2023-03-28, 16:37
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag tror som du! Vi kommer att få se en extremt skör MH imorgon. Som kommer ha svårt att formulera sig och hålla linjen. Hon kommer viska fram svaren från åklagaren. Kommer bara vilja ha det överstökat!
Det har gått en tid nu, och allt har kommit över henne! Inte bara själva händelsen med Tove. Utan hon har också kommit ur Johannas grepp hon varit i ngt år. Det va hela hennes värld, hon hade ingen annan och Johanna va hennes ”identitet”
Hon mår nog inte bra nu MH, och jag tippar på att hon har vak 24/7!

Jösses vad ni fortsätter utmåla M som ett viljelöst offer, när hon med stor sannolikhet aktivt deltog i mordet.
Citera
2023-03-28, 16:38
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var Js projekt. Det var hennes seger. Jag TROR inte hon hade minsta tanke på att lämna "triumfen" ifrån sig.
Absolut att hon tänker så. Men när man riskerar 10+ år i fängelse så brukar en ung människa avstå från den triumfen offentligt.

Skillnad om J hade varit en åldrad baglady som betraktar ett fängelse som en chans att få lugn och ro de sista åren av sitt liv.
Citera
2023-03-28, 16:39
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jösses vad ni fortsätter utmåla M som ett viljelöst offer, när hon med stor sannolikhet aktivt deltog i mordet.
MH satt på TTs bröstkorg ?
Citera
2023-03-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Åklagare Rullman hävdar mord ca 02.30.

Steg på MH 02.19 respektive 02.45 (reserverad mig för tid där, men ungefär så).

Normala toabesök (om man dessutom behöver HULKA).

Dessutom verkar hon vara en ganska trött individ. En sån som somnar av alkohol. Hade en sån flickvän i mina unga år. Efter 2 GT, sömn...

Inte alls omöjligt att MH talar sanning (med viss reservation).

Nja, toalettbesök känns väl helt uteslutet (om man förutsätter att hon är oskyldig). Sparkar hördes fortfarande från badrummet när grannen ringde på, vilket uppskattningsvis bör vara vid 02.40 om resten av tidslinjen skall fungera. Om T dog då så hade JJ behövt vara Joe Labero för att hinna trolla bort alla spår av det som hänt redan 02:43 så MH kunde gå på toaletten utan att någonting märktes. Personligen tycker jag att det mest troliga är att MH är med i badrummet, och när T är död beslutar sig JJ för att sticka iväg och dumpa T:s cykel och samtidigt hämta bilen. Hon säger åt MH att ha telefonen till hands så hon kan ringa om det uppstår problem. Tycker detta känns som en bra förklaring till varför MH:s telefon börjar röra sig i lägenheten ungefär samtidigt som JJ ger sig iväg i avsikt att dumpa cykeln.
Citera
2023-03-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Jo? Men det är ju ingen rättegång idag. Men igår var det direktrapportering hela dagen och så kommer de va även imorgon och torsdag
Jag följde direktrapporteringen från Vetlandaposten.se (blev medlem 2 mån för 9kr/mån), den fungerade bra tyckte jag. Kollade även expressen men den uppdaterades inte på 30 min under ett tillfälle så den var väl inte så bra...
Citera
2023-03-28, 16:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Om de skall in på förhör i dag handlar det inte om TT-målet. Fallet avslutas polisiärt när FUP är klar. Har man något att säga därefter får man tillfälle till det under rättegången.

De skall väl förhöras om mordbranden....kanske.
Citera
2023-03-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har ingen möjlighet att föreställa mig vad som rör sig i Js huvud eller hur hon tänker. Det ena förefaller mer makabert än det andra. Och med det som utgångspunkt kan jag gissa att hon känner sig både lättad och stolt över sin bravad. T har irriterat henne och hon har nu röjt T ur vägen så att hon slipper henne. Och Js stolta signum att reda sig själv gör att jag tror att hon är ensam om dådet.

M är helt annorledes, med hyfsat förväntat både tänk och beteende, även om hon är knepig att få grepp om
Absolut! Hon kommer också fortsätta och berätta och skryta på anstalt! Detaljer kommer komma fram, säkert bara de första veckorna på fängelset. Hon kommer inte kunna hejda sig! Sen får de passa sig där inne, för att komma på fel fot med henne! Johanna har precis blommat ut, hon har bara börjat.
Citera
2023-03-28, 16:44
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Ja det är stenklart med Johanna, hon åker på lååång tid! Och jag tror faktiskt hon redan gjort sig hemmastadd, hon kommer trivas på Ystad eller Hinseberg! Hade betalat mycket för att se JJ och J.Möller sitta och shit chatta i matsalen!

Hahaha, ja Möller och JJ i kombo - det leker man inte med! Eller kanske neutraliserar de varandra!?

Börjar jobba i frivilligorganisatinoer inom fängelsets murar?

Nä.
Citera
2023-03-28, 16:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, jag tror också på gaslightning, men också att MH aldrig för sitt liv trodde att JJ verkligen skulle skrida till verket. Jag tycker att speciellt typ 12-15-åriga tjejer kan uttrycka sig som att "Åhhh, hon ska ba döööö, jag haaatar henne....", men näst intill INGEN skrider till verket, så att säga. Och kanske MH även trodde att det var ganska lugnt så länge JJ fick utlopp verbalt för sina känslor?

Men å andra sidan, MH var ju med i tält, gästtuga, ödehus etc. när JJ faktiskt åkte iväg för att mordbränna........

Så så svårt att förstå hur MH har tänkt i allt det här......

Den mesta av förhörstiden var M tämligen lågmäld med eh, mm eller tystnad. Så med tanke på Ms stora förvåning och väldigt starka reaktion när hon fick höra om Js mordidéer, är jag helt övertygad om att hon tidigare inte reflekterat över det över huvud taget.

Vad det gäller mordbränderna TROR jag att M tankemässigt inte engagerade sig särskilt mycket. De rörde ju inte henne.
Citera
2023-03-28, 16:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Absolut att hon tänker så. Men när man riskerar 10+ år i fängelse så brukar en ung människa avstå från den triumfen offentligt.

Skillnad om J hade varit en åldrad baglady som betraktar ett fängelse som en chans att få lugn och ro de sista åren av sitt liv.
Kanske hon håller på att slitas itu invärtes, att hon vill skrika ut sin lycka men tvingar sig kväsa den?
Citera
2023-03-28, 16:50
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag följde direktrapporteringen från Vetlandaposten.se (blev medlem 2 mån för 9kr/mån), den fungerade bra tyckte jag. Kollade även expressen men den uppdaterades inte på 30 min under ett tillfälle så den var väl inte så bra...
Ja, jag följde SVT, expressen och Aftonbladet samtidigt.
Vet inte om det var expressen eller Aftonbladet- men någon av dom hade långa uppehåll mellan varje inlägg och ibland fick man sitta och uppdatera sidan för att kunna se nytt inlägg.
SVT var garanterat bäst. Det kom kortare inlägg med jämna mellanrum och uppdateringar gällande klockslag för lunch osv.
Vetlandaposten kan jag också tänka mig är bra, precis som du skriver, eftersom detta är deras största huvudnyhet, de har alltid fått information först av alla, och har tjänat säkert 100x mer pengar och läsare detta halvår av samma anledning.

Så ja, SVT och kanske bli medlem på VP imorgon då 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in