2023-03-28, 15:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hörni, är tanken initialt att Maja ska flytta på Tove medans Johanna är på McDonalds?
Det var en av mina första tankar. Men de slogs helt ur hågen när jag läste Js förhör.

I ett av Js förhör säger hon att M tycker att det är obehagligt och vill inte hålla och J kontrar med att "hon (T) kan ju inte ligga där liksom".
I det kan jag läsa in en order till M att hugga i och jag kan förstå att M känner sig tvingad.
Citera
2023-03-28, 15:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hur nära inpå erkände J misshandel efter att M erkände gravfritsbrott?
Det minns jag tyvärr inte.
Citera
2023-03-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Den ena armbågen har större skador enligt rättsmedicin har jag för mig.

Det kanske bidrog om T tog i med någon armbåge när hon föll bakåt. Instinktivt försöker man väl skydda huvudet.
Citera
2023-03-28, 16:01
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag TROR att när J fick höra att M berättat om dumpningen, trodde hon även att M berättat om misshandeln och strypningen, även om FL inte sa det. (J gick i FLs fälla.) Och för att då förminska dådet erkände hon en lättare misshandel. När hon sedan en gång erkänt blev det svårt att ta tillbaka det.
Att J efter att ha hört att M berättat om dumpningen trodde att hon även berättat om misshandeln och strypningen håller jag med dig om. Men jag hade förväntat mig att J skulle skylla det mesta på M.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I media gick man ut med att man hittat blod från man i lägenheten. Vad blev av det?

Det var en hantverkare som skadat sig. Det finns inga misstankar mot honom.
Citera
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Om jag nu minns rätt, så identifierades den mannen - med vattentätt alibi.

Intressant. Finns detta i fuppen?

/AI
Citera
Medlem
Undra om Johanna har kontakt med sin familj, eller ngn utomstående. Eller har alla vänt henne ryggen?!
Någon måste iaf varit på häktet och lämnat lite tillhörigheter. Advokaten kanske.
Citera
2023-03-28, 16:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
"364" var inte personligt mot dig, utan alla inkl mig själv.

Ang att hon trodde att MH sagt att JJ var aktiv strypare spelar väl inte så stor roll? Hon kunde skylla på MH ändå, ord mot ord. Lindome 2.0.
Jo, det skulle hon i o f s kunnat, men jag TROR att J ville ha "äran" själv, hur sjukt det än låter.
Citera
2023-03-28, 16:04
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Uppehåll idag

OK, varför?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så även efterförloppet under natten?

Det är först när jag utgår ifrån hypotesen att hon på egen hand hade tänkt ta ner kroppen till bilen, som pusselbitarna faller på plats. Detaljerna ur förhören är vad som blir avgörande, som jag ser det, och borde också vara förenlig med den snäva tidslinjen.

Ett exempel: M: "eh, och kommer upp igen då och säger då att hon mötte grannen i trappan. Eh, eh, och hon lämnar nycklar och sina bilnycklar och så och sen så åker hon till Donken med grannen."

Varför ta på sig bilnycklar om det är cykeln som ska ställas undan?

Ett annat exempel: "Eh, så då går jag till toan och då märker jag att Tove är inte där längre så jag frågar Johanna vart Tove, var Tove är helt enkelt och hon säger till mig då att Albin har kört hem henne."

Varför låta pojkvännen hämta henne när T har cykel?
Om M ljuger, varför inte säga att J sa att T cyklat hem?

Hon lämnar sina bilnycklar för hon fick ju skjuts av grannen.

Varför är det så svårt att förstå att man kan göra flera saker i följd:

Åka till donken i egen bil
Kasta TTs mobil
Flytta på TTs cykel
Citera
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Undra om Johanna har kontakt med sin familj, eller ngn utomstående. Eller har alla vänt henne ryggen?!
Någon måste iaf varit på häktet och lämnat lite tillhörigheter. Advokaten kanske.

Bra fråga. Familjen försöker åtminstone lämna Vetlanda, med tanke på att huset ligger ute till försäljning på Hemnet.

/AI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Japp det var den jag menade! Jag tyckte den var bra. I media används ofta narcissist som synonymt med elak/ond.

Tror inte det, men att narcissister är jobbiga personer, är det nog många som tycker. De ska alltid vara bäst och kan allt. Protester innebär att få onda ögat på sig. Kanske även straff i form av eldning och annat.

Narcissism hänger ofta ihop med mer eller mindre dos av psykopati. Det är då det blir farligt. Som jag har sett JJ hittills är hon både narcissist och psykopat (på den högre skalan). Hon är lömsk och obehaglig/obeveklig. Iskall. Drivs av hat och raseri. Tror hon ligger rätt högt på psykopatskalan. Här en länk till den världskände Robert Hare och hans checklista för psykopati:

https://www.levamedfienden.com/blogg/vad-r-definitionen-av-en-psykopat

Observera att detta alltså är hur jag tror.

I övrigt ska man ju inte ställa fjärrdiagnoser på folk, men det hjälper att jämföra vad forskningen säger och vad som har hänt i detta fall och därmed skapa sig en egen uppfattning om hur landet ligger, sas.
Citera
2023-03-28, 16:05
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
OK, varför?

Planerat sedan tidigare, uppenbarligen.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera