2023-03-28, 15:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är ju onekligen så att den tekniska bevisningen emot MH framstår som övertygande.

Men den stora frågan man borde ställa sig är - Har det uteslutits, bortom allt rimligt tvivel, att det kan finnas en tredje person inblandad, som har begått de gärningar som MH anklagas för. Dvs, att ha hållit fast Tove när JJ strypt henne.

Rent teoretiskt så skulle MH kunna ha sovit under mordet, men ändå hjälpt till att forsla bort Toves kropp.

Jag vill på inget vis hävda att det är så här. Men skall MH kunna dömas, så får det ju inte finnas några alternativa förklaringar som innebär en alternativ gärningsman. Kolla bara som exempel på hovrättens friande dom av Zeid Awde, som kom idag.

I media gick man ut med att man hittat blod från man i lägenheten. Vad blev av det?
Citera
2023-03-28, 15:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hoppas att J får visa i morgon hur MH satt /låg för att kunna hålla båda händerna mot golvet. Jag får bara ihop det med ena armen som jag nämnt tidigare. Om M satt vid huvudet.

Eftersom J begärde ut hennes googlesökningar är hon nog sugen på lite hämnd...

Vet du vem som förhörs först?
J förhörs först, därefter M.
Citera
2023-03-28, 15:51
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I media gick man ut med att man hittat blod från man i lägenheten. Vad blev av det?

Om jag nu minns rätt, så identifierades den mannen - med vattentätt alibi.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
han försöker övertyga henne att spela på rädsla. Det tolkar jag på hur han pratar under förhören i fupen.
Det tolkar jag som att M berättat för honom och han bara påminner och hjälper henne att komma ihåg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Visserligen är jag trög, men inte p g a att jag inte delar din uppfattning .

Jag TROR att när J fick höra att M berättat om dumpningen, trodde hon även att M berättat om misshandeln och strypningen, även om FL inte sa det. (J gick i FLs fälla.) Och för att då förminska dådet erkände hon en lättare misshandel. När hon sedan en gång erkänt blev det svårt att ta tillbaka det.

Hur nära inpå erkände J misshandel efter att M erkände gravfritsbrott?
Citera
2023-03-28, 15:53
Medlem
Citat:

Jag TROR att när J fick höra att M berättat om dumpningen, trodde hon även att M berättat om misshandeln och strypningen, även om FL inte sa det. (J gick i FLs fälla.) Och för att då förminska dådet erkände hon en lättare misshandel. När hon sedan en gång erkänt blev det svårt att ta tillbaka det.
Exakt så ja
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Vad har hänt idag? Nyss hemkommen från kneg?

2 meningar räcker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Den ena armbågen har större skador enligt rättsmedicin har jag för mig.

Jag har svårt att förstå hur TT som är ca 160 cm och ligger på golvet och försöker ta strypgrepp på JJ ca 180 cm, som sitter ovanpå henne. Hennes armar borde inte nå så högt att hon ens skulle kunna få ett halvt grepp om JJs hals. Så den delen tror inte jag på.
Citera
2023-03-28, 15:54
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Det kom från en hantverkare som fixade till badrummet.
Citera
2023-03-28, 15:55
Medlem
ArgusStarks avatar
Vart kan man följa rättegången? Verkar inte som medierna rapporterar live?
Citera
2023-03-28, 15:55
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:

"364" var inte personligt mot dig, utan alla inkl mig själv.

Ang att hon trodde att MH sagt att JJ var aktiv strypare spelar väl inte så stor roll? Hon kunde skylla på MH ändå, ord mot ord. Lindome 2.0.
Citera
2023-03-28, 15:57
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Vad har hänt idag? Nyss hemkommen från kneg?

2 meningar räcker.
Uppehåll idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in