Citat:
Ursprungligen postat av
Tezz-l
Jag misstänker att MH har blivit gaslightad av JJ , så att hon blir väldigt osäker på vad som faktiskt hänt och sin egna verklighetsuppfattning.
JJ har knullat hennes hjärna , upphöjt henne ibland och säkert nedvärderat henne så mycket att hon tvivlar på sig själv så mycket att hon tror hon är galen och utvecklingsstörd .( Liksom Stefan Ds fru Hanna , hade han sagt till henne att hjälpa han gömma LW så tror jag att hon hade gjort det . )
Hon har sagt att när hon var hemmasittare var hon mycket i sina egna tankar . Hon kan ha varit med , men tyckt det varit så hemskt och så overkligt att hon har helt gått in i sig själv . Men att ta kommandon och fysiskt hålla eller bära .
Men om det var en olyckshändelse ( har MH sagt något om vad hon tror om det ? )
Så borde båda ha mått skit efteråt och varit helt förstörda . De borde oxå ha haft panik på att bli oskyldigt dömda . Och borde direkt ha berättat precis allt hur det gått till för att förklara ,rentvå och för TTs anhörigas skull .
Jaa, jag tror också på gaslightning, men också att MH aldrig för sitt liv trodde att JJ verkligen skulle skrida till verket. Jag tycker att speciellt typ 12-15-åriga tjejer kan uttrycka sig som att "Åhhh, hon ska ba döööö, jag haaatar henne....", men näst intill INGEN skrider till verket, så att säga. Och kanske MH även trodde att det var ganska lugnt så länge JJ fick utlopp verbalt för sina känslor?
Men å andra sidan, MH var ju med i tält, gästtuga, ödehus etc. när JJ faktiskt åkte iväg för att mordbränna........
Så så svårt att förstå hur MH har tänkt i allt det här......
Sedan så tror jag att MH tyckte det var kul att leka kriminell rappare, det finns ju bilder på henne med massor av "bling", silverjacka m.m. Men jag tror det var mer en lek för MH, en tonårsgrej (själv försökte man sig på att vara lite punkare när det begav sig, popsnöre ibland, lol)....
Det är svårt att se gränserna med/hos MH.
Citat:
Ursprungligen postat av
Atoxy
Jag upplevde tvärtom, när jag käka sertralin fick jag nästan alltid konstiga fyllor, ökad impulsivitet och stora minnesluckor
Ja, jag tror det är mycket individuellt. Här i U.K. har de numera antideppmedicin som man kan dricka med......
Citat:
Ursprungligen postat av
Tezz-l
Såg ut som svar på att det var sånt pådrag redan dagen efter försvinnandet
Jag tror det stora och snabba pådraget berodde på en kombination av TTs historiska självskadebeteende, depression, dåligt omdömme på fyllan OCH sista levnadstecknet tillsammans med JJ som hon egentligen var rädd för.....
Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Att T skulle misshandlas på vägen till J kan vara en efterkonstruktion av JJ för att försöka trycka på att Toves död handlar om en misshandel och inte mord.
Nja, de hade funderat ut ett par "bra ställen" där det oftast var folktomt m.m. Jag tror det var originalplanen den kvällen. Därför det var viktigt för JJ att skaffa sig ett "alibi" med att tala om för ordningsvakter och poliser att hon blivit slagen av TT, så att hon sedan efter misshandel av TT på vägen hem skulle kunna hävda självförsvar.......