2023-03-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Förmodligen för att det var JJ som beställde och hämtade ut burgaren...

Ja jo, jag sätter mig in i detaljen och belyser McDonalds, vad det verkligen säger om händelsen uppe hos Johanna.

Hon var på väg med Toves saker för att flytta cykeln efter att hon dödat Tove, stöter på grannen och får improvisera ett McDonalds besök, fine.
Och hon säger att det grannen hört är Maja som mår dåligt, fine.

Hon flaxar med McDonalds påsen för en ytlig bekant utanför McDonalds, riktigt ringer denna så att det är klart för alla att hon befinner sig där och då.

Hon skickar meddelande till Maja att hon köpt en burgare åt henne.

Maja är hemma med en död Tove.

Varför skickar hon meddelande till Maja och bekräftar att hon köpt en burgare? Dom ska ses om en kvart, då blir Maja varse om att hon köpt en burgare?
Johanna vet att Maja inte sover eller ens tänker sova den kvarten det tar att komma hem med den förbannade burgaren.

Tycker det är alldeles uppenbart.
Citera
2023-03-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Men varför sa JJ att MH spytt .. vad var syftet med det från hennes sida ?
Det var ju för att förklara oljuden när grannen knackade på. Även att hon ramlade.
Citera
2023-03-28, 13:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Dom kom väl överens om detta för att dom skulle spela på att det var från Maja dunsarna kom. Och sparkarna i väggen. Sen när dom hittade Tove så var den lögnen inte behjälplig längre. Då helt plötsligt så låg lilla Maja och sussade mestadels istället. Ja, det är inte lätt att hänga med i alla lögner och halvsanningar. Har nog aldrig hört så mycket ljug på en och samma gång.
Citera
2023-03-28, 13:55
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Ska bli mycket intressant att följa MHs förhör imorgon. Så som jag ser det har hon två alternativ just nu.

1. Fortsätta på samma linje och hävda att hon sov. Detta kan antingen mynna ut i att hon blir betrodd av rätten och således kanske t o m frikänd för mord eller så risker hon att rätten dömmer henne till livstid då hennes historia många gånger är orimlig och det finns en indiciekedja emot henne. Så 50/50 roulette.

2. Hon kommer med en helt ny historia där hon placerar sig själv som vaken vid tiden för mordet och att hon försökte förmå JJ att sluta (rivmärken på JJs rygg), JJ låser till slut dörren till toaletten och slutför mordet, MH av rädsla för sitt eget liv vågar inte göra något. Då får hon ett straff men som troligtvis blir lägre på grund av förmildrande omständigheter.

(1) är som du säger en rejäl chansning. Men å andra sidan - att ändra sin historia igen raserar delar av redan liten trovärdighet

(2) är lätt att slå hål på. Dels för att hon varit så kategorisk aldrig i badrum. Men framförallt: denna osämja syntes inte i efterspelet, och dessutom borde en sådan fajt hörts, och TT hade kunnat slå sig fri (och ge JJ synliga skador). (2) tror jag vi kan räkna bort. (1) möjlig men också (3): säga som det är, medge medhjälp men gå all-in på "styrd av JJ" och hänvisa till diagnoser och JJ-psykopati etc.
Citera
2023-03-28, 13:56
Medlem
Citat:
För att hon spytt och trillat omkring i badrummet. Förklaring till dunstarna i badrummet. Och Vf Johanna skulle ut o köra mitt i natten, när hon blev fångad i trappen. ”Fyllemat” till den dåliga MH!
Citera
2023-03-28, 13:57
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I så fall ser det inte särskilt bra ut för J, om M har hållit Ts händer för att J ska kunna strypa henne.

Nej, men det är den story JJ torgför.
Citera
2023-03-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja jo, jag sätter mig in i detaljen och belyser McDonalds, vad det verkligen säger om händelsen uppe hos Johanna.

Hon var på väg med Toves saker för att flytta cykeln efter att hon dödat Tove, stöter på grannen och får improvisera ett McDonalds besök, fine.
Och hon säger att det grannen hört är Maja som mår dåligt, fine.

Hon flaxar med McDonalds påsen för en ytlig bekant utanför McDonalds, riktigt ringer denna så att det är klart för alla att hon befinner sig där och då.

Hon skickar meddelande till Maja att hon köpt en burgare åt henne.

Maja är hemma med en död Tove.

Varför skickar hon meddelande till Maja och bekräftar att hon köpt en burgare? Dom ska ses om en kvart, då blir Maja varse om att hon köpt en burgare?
Johanna vet att Maja inte sover eller ens tänker sova den kvarten det tar att komma hem med den förbannade burgaren.

Tycker det är alldeles uppenbart.
hon messade väll MH för att lugna henne med att hon kommer snart.
Citera
2023-03-28, 13:59
Medlem
Hörni, är tanken initialt att Maja ska flytta på Tove medans Johanna är på McDonalds?
Citera
2023-03-28, 14:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
MHs advokat har legat extremt lågt. MH har en seriös chans att komma undan ett längre fängelsestraff (även om jag håller henne som medskyldig också)
Frågan är bara hur mkt krut det finns i advokaten och hur engagerad är MH egentligen?
Hitills har han ju inte kommit med något alls som vore hjälp för Maja. Han vidhåller också att lilla Maja sovit sött mestadels tiden den natten. Utom då hon åt hamburgaren då även fast hon nickade till mellan tuggorna. I så fall är advokaten en krutdurk som briserar imorgon. Spännande!
Citera
2023-03-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hörni, är tanken initialt att Maja ska flytta på Tove medans Johanna är på McDonalds?
nä det tror jag inte. Var inte läge hinna prata ihop sig om det när grannen står utanför dörren. Så jag tror hon bara sa vänta jag kommer snart till MH.
Citera
2023-03-28, 14:03
Medlem
euromixerss avatar
Jag tror inte ens att verken JJ eller MH ätit hamburgaren som JJ köpte. Utan det var som tidigare nämnt bara en undanflykt för att ha en anledning att hon gick ut i trappuppgången. Och då köper man det billigaste och enklaste. Dvs en enkel cheeseburgare.
Citera
2023-03-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hitills har han ju inte kommit med något alls som vore hjälp för Maja. Han vidhåller också att lilla Maja sovit sött mestadels tiden den natten. Utom då hon åt hamburgaren då även fast hon nickade till mellan tuggorna. I så fall är advokaten en krutdurk som briserar imorgon. Spännande!
han försöker övertyga henne att spela på rädsla. Det tolkar jag på hur han pratar under förhören i fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in