2023-03-28, 13:09
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Halvhjärtad ursäkt från Janne. Han ger en ursäkt med ena handen men med andra handen ger han ursäkter, ”jag var glad för vi hade lyckats vinna mot Azerbajdzjan och Bojan förstörde det” hahaha snacka om låga krav på sådan glädje med tanke på den första halvleken. Hade räckt att förklara att han betedde sig illa och hade en dålig dag och ta ansvar för att han brast i sin ledarroll. Inte börja oja sig över att han är pressad, det borde han rimligtvis ha förstått från början och dessutom tjänar han över 300k i månaden.

Men rasism tror jag aldrig var inblandat överhuvudtaget, där tror jag han är helt ärlig.
Citera
2023-03-28, 13:10
Medlem
Har kollat på hela intervjun nu och det kan ju konstateras att Janne var misslynt redan när han entrade studion. Oerhört oprofessionellt beteende för någon i hans ställning. Bojan lyfte dessutom frågan på ett diplomatiskt sätt och var inte alls polemisk i det skedet. Där är det inte sagt att samtliga personer kunde ha hanterat detta på ett bättre sätt. Bojan kunde ha deeskalerat situationen, då det var tydligt att Janne var en surgubbe och de andra kunde ha hoppat in och gjort detsamma. Pinsamt.
Citera
2023-03-28, 13:10
Medlem
HomoDeuss avatar
Lol.. man tappar ju totalt respekt för allt och alla när man ser det här.
Citera
2023-03-28, 13:11
Medlem
Jag tycker varken Janne gjorde speciellt fel, och att anklaga honom för rasism är att greppa efter halmstrån. Ser att många tycker att han gjorde fel som eldade upp sig, att Bojan fortsätter pressa honom efter att de ändå vunnit, när det märks att han blir irriterad, är dålig timing. En sak vore det om de torskat och han pressar honom och han försöker slingra sig. I det här läget är det inte så, och är man en människokännare så väljer man inte att käfta tillbaka när man märker att den intervjuade tar illa upp av det.

Sedan att det blir en rasism-cirkus av hela grejen är bara talande för vår samtid. Läser Irena Pozar, en jävla icke-människa som ser rasism i allt, som skriver en artikel om hur rasistiskt det var. Huruvida Janne menade något rasistiskt eller inte har vi alldeles för lite på fötterna för att säga. Han kanske gjorde det, han kanske inte menade det alls. Ingen vet. Att välja att piska upp stämningarna mellan folk pga en sån sak bara visar vilken ond människa hon är.

Dessa människor är inte emot rasism, de älskar rasism. Det är bränslet som ger deras liv en mening. Det blir så tydligt i en situation som den här.
Citera
Medlem
azontos avatar
"jag vill inte inte be om ursäkt, jag vill bara förklara mig" - Janne
Citera
Avstängd
Sagodjurs avatar
Det är fler än 4 mot 1 nu på pressträffen!!!

Hur ska Janne klara av detta !!!
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Tyvärr Janne, dina bortförklaringar håller inte.

WTF, nu börjar han lipa också. AVGÅ och sök hjälp snälla!
Han behöver verkligen avgå, han är emotionellt instabil och bortförklaringarna är uppåt väggarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Janne mesar ur och vill "be om ursäkt". Där tappade jag respekten för Janne. Janne är ännu en sosse-svenne med jantelag och skam i sitt DNA. Detta hade aldrig Zlatan gjort.

Sverige är en skam.

Det här kan bara hända i Sverige, minsta misstanke om rasism så ställs man inför pöbeln, dvs journalisterna som alla bedyrar sin lojalitet mot makten och mångkulturen. Synd att Janne vek ner sig men jag förstår honom också. Vem orkar dras i gruset av pöbeln samtidigt som man ska sköta ett landslag. Jag skäms över vad Sverige blivit.
Citera
2023-03-28, 13:12
Medlem
Brainiac55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Då kan du inte Contes och Mourinhos historia. De är betydligt värre än Janne. Conte hade ett frispel efter senaste ligamatchen.
Jag skulle inte påstå att Conte och Mourinho är betydligt värre än Janne. Jag har inte sett dem tappa fattningen så fullständigt.
Citera
2023-03-28, 13:12
Avslutad
Sluta be om ursäkt. Du gjorde rätt. Var inte så jävla svensk. Bättre att du avgår än ber om ursäkt till serben. Reinfeldt står och väntar på att ta över förbundskaptenrollen, så det är inga problem.
Citera
2023-03-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Lol.. man tappar ju totalt respekt för allt och alla när man ser det här.

Precis. Det är så tragiskt. Man verkligen hade hoppats Zlatan hade tagit över hela styret och satt patrasket på plats. Janne visar sig vara inget annat än en svensk lipsill med tårar i ögonen för sånt här.

Jag förstår att prestige, pengar och liknande står på spel för Janne. Men jämför allt detta med Zlatan som går hard in i allt under 20 års tid och skitet i vad andra tycker. Ledare och förebild.
Citera
2023-03-28, 13:13
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainiac55
Jag skulle inte påstå att Conte och Mourinho är betydligt värre än Janne. Jag har inte sett dem tappa fattningen så fullständigt.
Det här var i paritet med Trappatoni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in