2023-03-28, 07:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
De här inläggen har ju åldrats "sådär".
Pajas inlägg som vanligt. Ingen har försnillat någons pengar.

CZ har tagits på bar gärning där han uppmanat vissa kunder i USA att gå via VPN, inte mer än så.
Han har erkänt det, vad jag förstår och Binance lär åka på böter.

En nothingburger.
Härom året fick banker runt om i världen böter på totalt 150 miljarder (!) för diverse olika brott. Man betalar och går vidare som inget hänt.
Senast redigerad av Leaston 2023-03-28 kl. 08:01.
Citera
2023-03-28, 08:11
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
CZ har tagits på bar gärning där han uppmanat vissa kunder i USA att gå via VPN, inte mer än så.

En nothingburger.
??

Varför skriver du strunt om saker som du inte vet någonting om? Eller ljuger du medvetet?

Det handlar om mycket mer än "uppmanat vissa kunder att gå via VPN".

Vad tycker du t ex om att han kontrollerar hundratals konton på Binance som han använder för att tradea mot sin egna kunder?
"Ingen har försnillat någons pengar"
Citera
2023-03-28, 08:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
??

Varför skriver du strunt om saker som du inte vet någonting om? Eller ljuger du medvetet?

Det handlar om mycket mer än "uppmanat vissa kunder att gå via VPN".

Vad tycker du t ex om att han kontrollerar hundratals konton på Binance som han använder för att tradea mot sin egna kunder?
Vi får väl låta rättsprocessen avgöra...

Här är Goldman Sachs, världens största bank, de senaste 23 åren:
https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/goldman-sachs
Bland annat har man hunnit med 43st olika "investor protection violations" som gett den över $4 miljarder i böter och 6st olika "Toxic securities abuses" som gett dem nästan $9 miljarder i böter. Osv osv.

Swedbank och Danskebank åkte dit för penningtvätt här om året (där snackar vi allvar), det blev ett slag på fingrarna och så går man vidare.
Citera
2023-03-28, 08:18
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vi får väl låta rättsprocessen avgöra...

Här är Goldman Sachs, världens största bank, de senaste 23 åren:
https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/goldman-sachs
Bland annat har man hunnit med 43st olika "investor protection violations" som gett den över $4 miljarder i böter och 6st olika "Toxic securities abuses" som gett dem nästan $9 miljarder i böter. Osv osv.

Swedbank och Danskebank åkte dit för penningtvätt här om året (där snackar vi allvar), det blev ett slag på fingrarna och så går man vidare.
Lägg av med din tramsiga whataboutism. Du har gjort bort dig med ditt irrationella försvarande av Binance. Erkänn bara att CZ och hans kompisar är lika kriminella som SBF och gå vidare med ditt liv nu. Eller tycker du att även SBF är orättvist behandlad och borde bara fått en smäll på fingrarna som "Swedbank" och fått sedan fortsätta med sina affärer?

Däremot kan vi ju diskutera vad det här i det långa loppet får för effekter på marknaden då den som vi tidigare konstaterat har till över 80% bestått av "trading" på just Binance.
Citera
2023-03-28, 08:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Däremot kan vi ju diskutera vad det här i det långa loppet får för effekter på marknaden då den som vi tidigare konstaterat har till över 80% bestått av "trading" på just Binance.
Så här långt har markaden knappt reagerat iaf. Verkar hålla med mig om att det är en nothing burger...
Citera
2023-03-28, 08:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Så här långt har markaden knappt reagerat iaf. Verkar hålla med mig om att det är en nothing burger...
Är du säker på att det ens är en marknad?
Citera
2023-03-28, 08:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Är du säker på att det ens är en marknad?
Ja...
Citera
2023-03-28, 08:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja...
Vi får väl se sen när/om Binance stängs ner; för tillfället fortsätter de ju som tidigare, så det är inte konstigt att "marknaden" knappt har reagerat
Citera
2023-03-28, 11:22
Medlem
Citat:

Källa på det?

När jag skummade igenom anklagelseakten såg jag bara hedervärda ”brott” såsom att inte vara tillräckligt nitisk med KYC och hjälpa amerikanska medborgare att kringå statens försök att lägga sig i vad de gör med sina pengar.
Citera
2023-03-28, 11:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Källa på det?

När jag skummade igenom anklagelseakten såg jag bara hedervärda ”brott” såsom att inte vara tillräckligt nitisk med KYC och hjälpa amerikanska medborgare att kringå statens försök att lägga sig i vad de gör med sina pengar.
https://pbs.twimg.com/media/FsPMBTGX0AIRAex?format=jpg&name=medium
Citera
2023-03-28, 11:36
Medlem
Citat:
https://pbs.twimg.com/media/FsPMBTGX0AIRAex?format=jpg&name=medium

Ok, det låter inget vidare. Vi får se hur processen går.

Kanske läge för er som trejdar på Binance att byta börs?
Citera
2023-03-28, 12:03
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Kan tänka mig en backtest av den tidigare kanalen som sattes andra halvan av 2022 innan en sista push upp för att svepa likviditet.

https://www.tradingview.com/x/pp2hVVK0/
Påväg dit https://www.tradingview.com/x/JZQ3oaav/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in