2023-03-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det är ju det jag undrar. Varför ställer du meningslösa motfrågor?

Ah, så det är ett hemmasnickrat och icke-falsifierbart "mätetal".

Det är ett utmärkt mått statistiskt. Däremot blir det bara probabilistiskt på individnivå.

Men du har rätt i att måttet missar tillströmning av nya trejdare på börserna och nya användare av custodiala tjänster på lightningnätverket, med mera.

Så 120 tusen nya användare per dag är sannolikt i underkant.

Oavsett är det intressant att antal nya användare per dag, mätt med glassnodes onchain-mått, närmar sig samma nivåer som under de två senaste hausserna.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-03-26 kl. 16:00.
Citera
2023-03-26, 19:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag vänder inte på någon bevisabörda. Ditt påstående:
”Ah, så det är ett hemmasnickrat och icke-falsifierbart "mätetal".”

Jag undrar vad du har för bevis för det påståendet. Jag antar att du inte har några så då får vi sortera ditt inlägg under killgissningar, som vanligt.

Har du fått bort röklukten ur hyresettan än?
Återigen så framgår det tydligt i källhänvisningen. Det är omöjligt att förstå vad du skulle förvänta dig för andra ”bevis”. Du verkar överhuvudtaget inte förstå vad bevis är för något.

Sedan börjar du syssla med konstiga personpåhopp på mellanstadienivå vilket kanske säger något om din debatt- och bildningsnivå.
Citera
2023-03-26, 19:13
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Återigen så framgår det tydligt i källhänvisningen. Det är omöjligt att förstå vad du skulle förvänta dig för andra ”bevis”. Du verkar överhuvudtaget inte förstå vad bevis är för något.

Sedan börjar du syssla med konstiga personpåhopp på mellanstadienivå vilket kanske säger något om din debatt- och bildningsnivå.
Kan du citera den delen av källan där det framgår att det är det är ett hemmasnickrat och icke-falsifierbart "mätetal"?
Citera
2023-03-27, 20:04
Medlem
Microstrategy betalar sitt lån till Silvergate och köper ytterligare drygt fem tusen bitcoin:

https://twitter.com/saylor/status/1640325496654143488?s=20
Citera
2023-03-27, 20:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Microstrategy betalar sitt lån till Silvergate och köper ytterligare drygt fem tusen bitcoin:

https://twitter.com/saylor/status/1640325496654143488?s=20
Hans köp brukar betyda dump incoming. Får se vart det tar vägen.
Citera
2023-03-27, 22:52
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Exakt. Sen finns det säkert många bättre exchanges än coinbase som jag använder. Avgifterna är rätt höga.

Usch, såg nu på deklarationen hur mycket staten kommer att suga från mitt isk i form av schablonintäkter, det var ingen vidare kul läsning. Nu har jag bestämt mig för att köpa riktiga btc, det finns snart inga fördelar med varken certifikat eller isk. Jävla pissystem.
Citera
2023-03-27, 23:13
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Usch, såg nu på deklarationen hur mycket staten kommer att suga från mitt isk i form av schablonintäkter, det var ingen vidare kul läsning. Nu har jag bestämt mig för att köpa riktiga btc, det finns snart inga fördelar med varken certifikat eller isk. Jävla pissystem.
Yes. Samtidigt lär du åka på en jäkla skatt dagen du säljer. Vi får hoppas den skatten är borttagen den dagen.
Citera
2023-03-27, 23:17
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Yes. Samtidigt lär du åka på en jäkla skatt dagen du säljer. Vi får hoppas den skatten är borttagen den dagen.
Är medveten om detta, men har planer på att lämna landet så det spelar ingen större roll, nu känns det som om det viktigaste är att flytta kapitalet bort från statens klor och bort från deras ruttna jävla banksystem och skitvaluta.
Citera
2023-03-27, 23:35
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Är medveten om detta, men har planer på att lämna landet så det spelar ingen större roll, nu känns det som om det viktigaste är att flytta kapitalet bort från statens klor och bort från deras ruttna jävla banksystem och skitvaluta.
Helt rätt. Ser också den fördelen. Perfekta exitpengar när man vill dra fort från ett korrupt styre.
Citera
2023-03-27, 23:57
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Helt rätt. Ser också den fördelen. Perfekta exitpengar när man vill dra fort från ett korrupt styre.
Exakt, hur har avgifterna på banksidan sett ut när du har slussat över dina fiat från avanza till coinbase..? Blev du även tvungen att lämna in underlag på pengarnas ursprung i samband med transaktionerna?
Citera
2023-03-28, 00:06
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Exakt, hur har avgifterna på banksidan sett ut när du har slussat över dina fiat från avanza till coinbase..? Blev du även tvungen att lämna in underlag på pengarnas ursprung i samband med transaktionerna?
Nej inga frågor eller avgifter från bankerna, förutom taskig växlingskurs till euro. Coinbase däremot…. Typ 1,5%
Citera
2023-03-28, 07:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det skulle vara en big deal OM så vore fallet, men det är ointresssant.
Det intressanta är snarare huruvida det finns tecken att så faktiskt ÄR fallet? Har du goda belägg för att Binance försnillat allas pengar?
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Binance och Changpeng Zhao har ett tämligen högt anseende ute i världen. Krävs mer än en "bajsspruta" som sprutar bajs för att någon ska ta sådana anklagelser på allvar.
De här inläggen har ju åldrats "sådär".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in