Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Jag spekulerade kring ett scenario.
Inte värre än dina fantasier om knarkspåret som du skriver spaltmeter upp och spaltmeter ner om.
Det finns dock en väsentlig skillnad: Min spekulation om CL är 2 år gammal och ett avslutat kapitel. Till skillnad från dig som aldrig slutar fantisera om danskar och knarkslödder.
Du kommer fortsätta att mata tråden med dessa villfarelser.
Snälla du, du förstår inte skillnaden mellan en seriös iakttagelse och en ren fantasi. Du och Skvagg fantiserar om vem som besökt UA, t.ex., det finns inget stöd i underlaget för att det skulle vara just ChEr. Ert påstående är inte falsifierbart och därför ointressant.
https://en.wikipedia.org/wiki/Falsifiability
Jag däremot undersöker en
möjlighet där en vit bil rest från Kohagen via Radbyn ned till Bråten och där en passagerare sedan gått upp till PeNi, eventuellt PeNi själv. Två av iakttagelserna är omvittnade i tidningen och den tredje är omvittnad av en person i tråden samt en person på Facebook, som jag talat med. Att försöka förstå om dessa tre iaktagelser har någon relation och om de på ett vettigt sätt kan kopplas till Helenas försvinnande är en fullt legitim verksamhet. Dock har jag, som jag skrev igår, inte lyckats rollbesätta scenariet och därför är det inte aktuellt för mig.