2023-03-28, 08:00
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Mycket märkligt då ingen annan media har rapporterat om några Ryska krigsfartyg som var i närheten av NS-rören.
Också anmärkningsvärt att uppgiften kommer från just Tysk media.
Tre dagar sen det togs upp i media, bara det att ingen Vladnic på Flashback startade 15 trådar om det.
https://omni.se/uppgift-ryska-fartyg-nara-nord-stream-fore-sabotaget/a/JQLpbb
Citera
2023-03-28, 08:01
Medlem
Om vi antar att det man ser på youtube stämmer. Då kommer fronten flyttas mot Ryssland under sommaren.

Frågan är om Ukraina stannar vi gränsen eller fortsätter.

Hade jag varit soldat i Ukraina hade jag gärna lagt några ryska städer i ruiner som hämnd.

Det hat mot Ryssland som finns i Ukraina måste vara mycket stort.
Citera
2023-03-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du menar alltså att människor inte lider av förtryck? Det är bättre att vara förtryckt än att slåss mot förtryckarna? Jag vet att chilenarna, grekerna, spanjorerna, de färgade i Sydafrika och de olika folken i Östeuropa inte delar den uppfattningen. De tyckte att friheten var värd vissa offer. Men du menar alltså att det är bättre att lida i tysthet än att opponera sig mot förtrycket?

Exakt vad skulle ha varit bättre för Ukraina med att låta sig hunsas och förtryckas av ryssarna?

Vi slåss inte för frihet, man måste vara ganska så hjärntvättade för komma med det argumentet. Vi är förtrycka oavsett. Sedan även om det skulle stämma att zelensky stod för frihet och putin för förtryck, så finns det ingen anledning att resten av världen inkl sverige ska lida och dö för det. För vi får inte mer frihet i sverige om ukraina har zelensky som ledare även om han är godheten själv. Vi får mer frihet om våra egna ledare ger oss frihet, och om det är frihet du vill ha så bör du fokusera på all förtryck som våra ledare utför emot oss.

De skulle inte ha krig och kunnat återgå till det normala. Du frågar seriöst vad som skulle vara bättre?
Citera
2023-03-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmoo
Om vi antar att det man ser på youtube stämmer. Då kommer fronten flyttas mot Ryssland under sommaren.

Hade jag varit soldat i Ukraina hade jag gärna lagt några ryska städer i ruiner som hämnd.

Ukraina har inget intresse av det. Det stora problemet för Ukraina efter en militär seger är hur man ska komma överens men de betydande proryska minoriteterna inom Ukraina. Även om inte proryssarna är i majoritet i någon region är de en så betydande faktor att det finns risk att de fortsätter ställa till med problem. Man behöver inte fler proryssar i Ukraina. Att Ukraina skulle anfalla ryska områden, förutom att i förebyggande syfte bekämpa militära anläggningar som utgör ett hot, är kontraproduktivt.
Citera
2023-03-28, 08:20
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmoo

Ja hatet kommer finnas kvar i generationer!

Alt går enligt plan. Putin har förstört Ryssland fullständigt!
Citera
2023-03-28, 08:24
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ukraina har inget intresse av det. Det stora problemet för Ukraina efter en militär seger är hur man ska komma överens men de betydande proryska minoriteterna inom Ukraina. Även om inte proryssarna är i majoritet i någon region är de en så betydande faktor att det finns risk att de fortsätter ställa till med problem. Man behöver inte fler proryssar i Ukraina. Att Ukraina skulle anfalla ryska områden, förutom att i förebyggande syfte bekämpa militära anläggningar som utgör ett hot, är kontraproduktivt.
Alla proryssar i Ukraina bör få välja att åtalas för landsförräderi eller flytta till Ryssland.

Det skulle nog lösa många framtida problem.
Citera
2023-03-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Vi slåss inte för frihet, man måste vara ganska så hjärntvättade för komma med det argumentet. Vi är förtrycka oavsett. Sedan även om det skulle stämma att zelensky stod för frihet och putin för förtryck, så finns det ingen anledning att resten av världen inkl sverige ska lida och dö för det. För vi får inte mer frihet i sverige om ukraina har zelensky som ledare även om han är godheten själv. Vi får mer frihet om våra egna ledare ger oss frihet, och om det är frihet du vill ha så bör du fokusera på all förtryck som våra ledare utför emot oss.

De skulle inte ha krig och kunnat återgå till det normala. Du frågar seriöst vad som skulle vara bättre?

Du förstår överhuvudtaget inte drivkrafterna i Europa och Ukraina. Du kommer uppenbarligen från en annan kultur.
Ja, det är bättre att slåss mot förtryckare. Troligen det viktigaste draget i vår kultur.
Nu kommer vi dessutom billigt undan.
Citera
2023-03-28, 08:34
Medlem
Putin skröt nyligen om att Ryssland kan producera 3 000 000 artillerigranater under året. Det betyder att Putins arme endast kan skjuta cirka 8 200 granater per dag utan minska det man har i lager.

https://twitter.com/KofmanMichael/status/1640364773312278535 (rysk statstv genom M.Kofmans Twitter)

Nu tror jag att produktionen kommer vara mindre, men troligen var det dessa siffror någon viskade i Putins öra. Kommer Ryssland lyckas?
Citera
2023-03-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Alla proryssar i Ukraina bör få välja att åtalas för landsförräderi eller flytta till Ryssland.

Det skulle nog lösa många framtida problem.

Jag tror att folkfördrivningar strider mot internationella konventioner. Annars är det säkert den smidigaste lösningen.
Citera
2023-03-28, 08:47
Medlem
Trump: I will end Ukraine war in 24 hours but I won’t tell you how 😄
https://nypost.com/2023/03/27/trump-i-will-end-ukraine-war-in-24-hours-but-i-wont-tell-you-how/
Citera
2023-03-28, 08:57
Medlem
leachs avatar
Morgongåvor till Pissryssen, lite GRAD.

https://twitter.com/NOELreports/status/1640605246232690691
Citera
2023-03-28, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Man tror knappt det är på riktigt ju, att de låter Putin hålla på med att sabotera hela landet är otroligt. Jag kommer inte på en liknande fadäs i historien, så uschligt ledarskap och folket bara kniper käft och ser på

Ja det är faktiskt unikt. Ett så stort I-land har inte gjort något liknande, vad jag minns.

Tom en vidrig galning som Hitler är ju ihågkommen för intelligens, organisation, industriell styrka, disciplin och logistisk (i början av karriären var han bitvis genial) men Putin? Herrejävlar alltså ....

Han borde ha kunnat ta 15% av Ukraina och behållit detta, om han varit lite smart.
Han behövde inte slänga sig in i ett dödsdömt, megalomant erövringskrig utan slut ....
Han har faktiskt inte uppnått någonting som objektivt sett är bra.

Det som oroar mig mest (mer än nukes faktiskt) är det där j-a kärnkraftverket han har kapat.
Att inte den presumtiva bomben diskuteras i media varje dag, är konstigt.
Ryssarna kan mkt väl orsaka en kärnkraftsolycka - frågan är om detta är ett skäl till internationell intervention. Smäller det verket, påverkar det inte bara Ryssland och Ukraina, utan också EU-länder.

Det handlar om vatten, vind, förstörda skogar, jordbruksmark, Tjernobyl x 10 i många år ....

Att ryssarna bombar elen till verket, har bara nämnts ett par gånger i svensk media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in