Citat:
Ursprungligen postat av
WTFSTHLM
Man tror knappt det är på riktigt ju, att de låter Putin hålla på med att sabotera hela landet är otroligt. Jag kommer inte på en liknande fadäs i historien, så uschligt ledarskap och folket bara kniper käft och ser på

Ja det är faktiskt unikt. Ett så stort I-land har inte gjort något liknande, vad jag minns.
Tom en vidrig galning som Hitler är ju ihågkommen för intelligens, organisation, industriell styrka, disciplin och logistisk (i början av karriären var han bitvis genial) men Putin? Herrejävlar alltså ....
Han borde ha kunnat ta 15% av Ukraina och behållit detta, om han varit lite smart.
Han behövde inte slänga sig in i ett dödsdömt, megalomant erövringskrig utan slut ....
Han har faktiskt inte uppnått någonting som objektivt sett är bra.
Det som oroar mig mest (mer än nukes faktiskt) är det där j-a kärnkraftverket han har kapat.
Att inte den presumtiva bomben diskuteras i media varje dag, är konstigt.
Ryssarna kan mkt väl orsaka en kärnkraftsolycka - frågan är om detta är ett skäl till internationell intervention. Smäller det verket, påverkar det inte bara Ryssland och Ukraina, utan också EU-länder.
Det handlar om vatten, vind, förstörda skogar, jordbruksmark, Tjernobyl x 10 i många år ....
Att ryssarna bombar elen till verket, har bara nämnts ett par gånger i svensk media.