2023-03-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Morgongåvor till Pissryssen, lite GRAD.

https://twitter.com/NOELreports/status/1640605246232690691

👍
Bra och väl avvägd morgonhälsning!
Och bra stridsvärde på de som gör tummen upp. Kul.
Citera
2023-03-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Ja hatet kommer finnas kvar i generationer!

Alt går enligt plan. Putin har förstört Ryssland fullständigt!

Putin har antagligen skapat ryssfientliga ryssar också, eftersom han slaktar ryssar som har oturen att bo i Ukraina (!). Jag är lite imponerad. Vladimir visar oss nya sätt att skita i det blå skåpet. Han är innovativ.
Fattas bara att Zaporizhzhia smäller, så blir han ihågkommen som 2000-talets största jävla idiot.
Citera
2023-03-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Vi slåss inte för frihet, man måste vara ganska så hjärntvättade för komma med det argumentet. Vi är förtrycka oavsett. Sedan även om det skulle stämma att zelensky stod för frihet och putin för förtryck, så finns det ingen anledning att resten av världen inkl sverige ska lida och dö för det. För vi får inte mer frihet i sverige om ukraina har zelensky som ledare även om han är godheten själv. Vi får mer frihet om våra egna ledare ger oss frihet, och om det är frihet du vill ha så bör du fokusera på all förtryck som våra ledare utför emot oss.

De skulle inte ha krig och kunnat återgå till det normala. Du frågar seriöst vad som skulle vara bättre?

Vilket förtryck av våra ledare i Sverige lider du av?
Citera
2023-03-28, 09:42
Medlem
Taggads avatar
Det går inte bra för inkräktarna - stora ryska förluster runt Avdijivka.
Citat:
Ryska styrkor fortsätter att försöka få kontroll över staden Avdijivka i östra Ukraina, men utan att göra några större framsteg. Det skriver det brittiska försvarsdepartementet i sin senaste lägesuppdatering på Twitter. I stället är de ryska förlusterna sannolikt mycket stora, konstateras det.

Enligt rapporten ska en stor del av de ryska stridsvagnar som används i försöket att omringa staden nu ha förstörts.
https://twitter.com/DefenceHQ/status/1640591697858969606?t=C58FNswll1YBawgVXnEdWQ&s=19

https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Citera
2023-03-28, 09:46
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Putin har antagligen skapat ryssfientliga ryssar också, eftersom han slaktar ryssar som har oturen att bo i Ukraina (!). Jag är lite imponerad. Vladimir visar oss nya sätt att skita i det blå skåpet. Han är innovativ.
Fattas bara att Zaporizhzhia smäller, så blir han ihågkommen som 2000-talets största jävla idiot.
Jag tror redan han går till historien som ett komplett haveri.
  • Hundratusentals döda ryssar
  • Utplånad armé
  • Kraschad ekonomi
  • I bästa fall (för Ryssland) är vinsten endast några städer i östra och södra Ukraina
  • Förstörd export av krigsmateriel eftersom den bevisat sig vara usel
  • Förstörd export av petroleumprodukter
  • Accelererat resten av världens omställning till förnyelsebara bränslen vilket saboterar Rysslands möjligheter att i framtiden tjäna pengar på export av petroleumprodukter
  • Brain-drain när hundratusentals högutbildade ryssar flytt
  • Gjort ryssar till paria internationellt

Mer saker jag missat?
Citera
2023-03-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det går inte bra för inkräktarna - stora ryska förluster runt Avdijivka.

https://twitter.com/DefenceHQ/status/1640591697858969606?t=C58FNswll1YBawgVXnEdWQ&s=19

https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

Ryssarna skulle åka raka vägen till Kiev på en vecka, var det inte så
De fick väl vända direkt och nu försöker de ta mindre städer, som de mal till grus, så det finns knappt något kvar att erövra. Vad begreppet "inta" innebär för Ryssar, är lite svårt att fatta.
De spränger allt och alla de ser, inklusive ryska civila som råkar handla på fel gata ...
Citera
2023-03-28, 09:52
Medlem
JymdKjams avatar
NU rullar Challengers i Ukraina:

https://twitter.com/oleksiireznikov/status/1640595102119735297?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg
Citera
2023-03-28, 09:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
  • Utplånad armé
  • Kraschad ekonomi
  • I bästa fall (för Ryssland) är vinsten endast några städer i östra och södra Ukraina
  • Accelererat resten av världens omställning till förnyelsebara bränslen vilket saboterar Rysslands möjligheter att i framtiden tjäna pengar på export av petroleumprodukter

Mer saker jag missat?
  • Expansion av Nato
  • Väst enade
  • Upprustning i väst
  • Upprustning och ökad försvarsförmåga hos Rysslands grannländer
  • Belarus försvagat - diktaturen där riskerar att falla
  • Oenighet i BRICS
Citera
2023-03-28, 09:56
Bannlyst
Citat:
  • Utplånad armé
  • Kraschad ekonomi

Mer saker jag missat?

En smaksak om det är bra men väst har väl aldrig fått sån sprutt på vapenindustrierna som efter krigsutbrottet?
Citera
2023-03-28, 09:57
Medlem
Citat:
  • Utplånad armé
  • Kraschad ekonomi

Mer saker jag missat?

Nä du har inte missat mkt.
Man kan kanske tillägga att Putin har gjort Ryssland sårbart för uppror. Bittra och hämndlystna folk kan vädra morgonluft och sätta igång med krig och terrorism (tex tjetjenerna).
Putin har tillåtit Kina att koppla ekonomiskt strupgrepp på Ryssland. Superbilliga ryska råvaror kommer väl att flöda till Soluppgångens rike.
Citera
2023-03-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
NU rullar Challengers i Ukraina:

https://twitter.com/oleksiireznikov/status/1640595102119735297?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg

Kul att se!

Britterna levererar.
Citera
2023-03-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
En smaksak om det är bra men väst har väl aldrig fått sån sprutt på vapenindustrierna som efter krigsutbrottet?

Ja det är en smaksak men det var iaf inte vad VP tänkte sig.
De senaste åren har militären och politikerna i EU varit ganska sömnig när Ryssland har diskuterats.
Nu har VP aktiverat alla militärer och hjärnor inom EU.
Tom ett nordiskt samarbete sparkas igång Jag tycker att det är trevligt, men det är jag det ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in