2023-03-28, 02:21
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du kan tycka vad du vill och minns helt fel.
Det har bara varit samkönade par vid två tillfällen i svenska Let's Dance.
Andreas Lundstedt var först ut år 2020:
För första gången har svenska "Let's dance" också ett samkönat par med i tävlingen.
När TV4 frågade om han ville ha en manlig danspartner svarade han, till skillnad från tidigare deltagare som fått samma fråga, ja.
– Jag tycker att det behövs. Jag vill gärna visa nya generationer, kidsen, att allt är möjligt.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mR484p/lets-dance-far-sitt-forsta-samkonade-par
För första gången i svenska Let´s Dance femtonåriga historia är ett samkönat par med i leken. Andreas Lundstedt dansar med dansveteranen Tobias Bader när programmet har premiär i kväll.
https://www.qx.se/noje/195187/i-kvall-blir-andreas-historisk-i-lets-dance/

2021 och 2022 hade inga samkönade par.
Sen var det Nilla nu i år.
Det finns inga andra.

Jag ser att jag gjorde en grov miss i min kommentar till dig.
Jag glömde ordet inte.
Så korrekt mening från mig skulle varit:
Let´s Dance sänder nu sin 18 säsong och i de allra flesta av dem vad jag kan minnas har det
inte varit samkönade par.

Men ändå har tävlande åkt ut som första resp andra deltagare även
i dem säsongerna.
Så med sagt sagt vill jag säga att det är inget ovanligt/nytt att tävlande åker ut tidigt ur
Let´s Dance även dem säsonger det inte förekommit samkönade par.

Så jag tycker ditt påstående om att de samkönade paren åkt ut tidigt/i de första programmen
just för att de är samkönade är väldigt ihåligt / väldigt ologiskt.
Citera
2023-03-28, 15:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Jag ser att jag gjorde en grov miss i min kommentar till dig.
Jag glömde ordet inte.
Så korrekt mening från mig skulle varit:
Let´s Dance sänder nu sin 18 säsong och i de allra flesta av dem vad jag kan minnas har det
inte varit samkönade par.

Men ändå har tävlande åkt ut som första resp andra deltagare även
i dem säsongerna.
Så med sagt sagt vill jag säga att det är inget ovanligt/nytt att tävlande åker ut tidigt ur
Let´s Dance även dem säsonger det inte förekommit samkönade par.

Så jag tycker ditt påstående om att de samkönade paren åkt ut tidigt/i de första programmen
just för att de är samkönade är väldigt ihåligt / väldigt ologiskt.

Det är klart att även vanliga par åker ut, nån ska ju åka ut.

Den enda jag säger är att konceptet med samkönade par inte verkar vara särskilt populärt i Sverige eftersom de åker ut direkt och mot den bakgrunden så kanske Andreas och Nilla hade klarat sig bättre om de hade valt att avstå från att göra politiska utspel i dansform.
Citera
2023-03-28, 15:49
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Det är klart att även vanliga par åker ut, nån ska ju åka ut.

Den enda jag säger är att konceptet med samkönade par inte verkar vara särskilt populärt i Sverige eftersom de åker ut direkt och mot den bakgrunden så kanske Andreas och Nilla hade klarat sig bättre om de hade valt att avstå från att göra politiska utspel i dansform.

jag tycker inte ditt argument håller för även vanliga par åker ut dem säsonger det inte
varit samkönade par.
Citera
2023-03-28, 16:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
jag tycker inte ditt argument håller för även vanliga par åker ut dem säsonger det inte
varit samkönade par.
Det är klart att även vanliga par åker ut för någon ska ju alltid åka ut. Märkligt argument minst sagt.
Men utifrån trenden i Sverige hittills, att samkönade par placerar sig i botten, så kan man alltid spekulera om det hade gått bättre för dem som "normala" par istället vilket jag tror.
Alla är inte mottagliga för pk-propaganda på bästa sändningstid. Kan t o m handla om ett slags proteströstande från folks sida eftersom man är trötta på att det alltid ska köras ner i halsen på en...
Citera
2023-03-28, 16:40
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Cissi är ju en veteran i programmet. Flera av de andra kvinnliga dansarna gör sin första säsong. Då ville man nog inte ge dem det extra momentet att dansa samkönad dans, det är svårare. Det är ju inte vad de är vana vid även om de är proffs och lär ut förar-rollen till sina manliga partners.

Ja absolut, håller med! Men varför då rekrytera Nilla till detta program?
Produktionen kunde ju hittat någon annan i längd med Cicci?
Loreen (ställer kanske ej upp nu..) ,hon där Ratana? Som sjunger och är kortare?
Det måste ju finnas en massa B-kändisar,som är korta och vill dansa samkönat?
Citera
2023-03-28, 16:43
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Det är klart att även vanliga par åker ut för någon ska ju alltid åka ut. Märkligt argument minst sagt.
Men utifrån trenden i Sverige hittills, att samkönade par placerar sig i botten, så kan man alltid spekulera om det hade gått bättre för dem som "normala" par istället vilket jag tror.
Alla är inte mottagliga för pk-propaganda på bästa sändningstid. Kan t o m handla om ett slags proteströstande från folks sida eftersom man är trötta på att det alltid ska köras ner i halsen på en...

Att samkönade par råkat åka ut tidigt under de få säsonger av Let´s Dance där man
haft samkönade par säger ingenting eftersom något par måste alltid åka ut tidigt varje
säsong.
Citera
2023-03-28, 19:04
Avslutad
någon som vet om Tone har knipsat av det manliga könsorganet? tycker ändå det finns en viss manlighet kvar när hon dansar
Citera
2023-03-29, 17:26
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
någon som vet om Tone har knipsat av det manliga könsorganet? tycker ändå det finns en viss manlighet kvar när hon dansar

Tycker bara att ”hen” för sig klumpigt på dansgolvet. Oavsett kön.
Tror inte det beror på snopp/Snipp. Bara en klumpig danspartner.
Citera
2023-03-29, 18:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Att samkönade par råkat åka ut tidigt under de få säsonger av Let´s Dance där man
haft samkönade par säger ingenting eftersom något par måste alltid åka ut tidigt varje
säsong.

Du vill inte se ett samband men jag tror inte att det är vad folk vill se helt enkelt.
Vi kommer inte vidare, over and out.
Citera
2023-03-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja absolut, håller med! Men varför då rekrytera Nilla till detta program?
Produktionen kunde ju hittat någon annan i längd med Cicci?
Loreen (ställer kanske ej upp nu..) ,hon där Ratana? Som sjunger och är kortare?
Det måste ju finnas en massa B-kändisar,som är korta och vill dansa samkönat?

För att hon är en framgångsrik fotbollsspelare som just avslutat sin karriär kanske. Tycker det var kul att hon var med. Är väl inte hela världen med lite längdskillnad, det har flera av de andra paren också.
Citera
2023-03-30, 10:26
Medlem
Citat:
Det är inte mitt fokus, jag konstaterar bara fakta att Andreas Lundstedt åkte ut som andra deltagare vid sin medverkan i programmet och Nilla nu som första. Andreas hade insisterat på en manlig danspartner och nu fick även Nilla en samkönad partner, jag utgår från att även hon hade det som krav för sin medverkan. Allt för att vi ska pådyvlas politisk korrekthet till varje pris.
Detta säger jag även som en person som i grunden inte har något emot homosexuella, de får som alla andra leva med vem de vill så länge de inte skadar någon annan.

Däremot tycks alltså samkönade danspar inte vara något som svenska folket vill se på bästa sändningstid. Tror att både Andreas och Nilla hade klarat sig längre med en danspartner av motsatt kön eftersom det är vad pardans faktiskt går ut på, mannen som för osv.
Dessa påtvingade konstellationer blir bara märkliga, osymmetriska och konstiga. Folk stör sig, det skaver direkt för dans handlar faktiskt om harmoni också. Det finns inget harmoniskt med dessa politiskt korrekta par.

Otroligt tröttsam och patetisk inställning som män har till kvinnliga homosexuella ärligt talat. Hur kan man känna sig så hotad bara för att hon finns? Du är inte pådyvlad något. DU måste inte ha en samkönad danspartner. Det enda du behöver göra är att konstatera att det finns de som vill det. Du bara öser ur dig förakt mot någon du inte vet någonting om skulle jag tro.

Det sorgligaste är att det går oftast bara åt ett håll. Kvinnor har inte den här inställningen till manliga homosexuella. De känner sig inte hotade eller kränkta av att de finns och tar plats, utan tycker för det mesta att det är jättekul med gaykillar. Som kompis, på jobbet, inom underhållning, osv.
Citera
2023-03-30, 13:59
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Otroligt tröttsam och patetisk inställning som män har till kvinnliga homosexuella ärligt talat. Hur kan man känna sig så hotad bara för att hon finns? Du är inte pådyvlad något. DU måste inte ha en samkönad danspartner. Det enda du behöver göra är att konstatera att det finns de som vill det. Du bara öser ur dig förakt mot någon du inte vet någonting om skulle jag tro.

Det sorgligaste är att det går oftast bara åt ett håll. Kvinnor har inte den här inställningen till manliga homosexuella. De känner sig inte hotade eller kränkta av att de finns och tar plats, utan tycker för det mesta att det är jättekul med gaykillar. Som kompis, på jobbet, inom underhållning, osv.

De flesta som kollar på Lets Dance är kvinnor. De är de som röstar ut hbtq-människorna. Medelsvensson-kvinnan är betydligt mindre woke än vad pk-media verkar inbilla sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in