2023-03-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Naturligtvis inte. Åtminstone inte majoriteten. Let's Dance blir mer och mer en freak show.

Men vilken stenåldersattityd. Det är väl inte så himla farligt om någon gör någonting lite annorlunda. Man behöver tillfråga olika personer om man ska få ihop 10 nya personer per säsong. Utomlands i Let’s Dance-konceptet är det vanligt att de tävlande har olika handikapp t ex någon som varit blind, osv.

Nilla gick inte riktigt genom rutan och hon framstod som ganska stel och nervös, inte så van att spexa i Tv. Men det var ändå modigt att ställa upp och göra något som var långt utanför hennes comfort zone.
Citera
2023-03-26, 12:44
Medlem
F ö så tycker jag det var orättvist mot Nilla att få den kortaste och spädaste proffdansaren som partner. Skulle nog funkat betydligt bättre med en nästan jämnlång kvinna.

Tove (Tone?) fick ju den längste man de kunde uppbåda vilket jämnade ut...eh, den konstiga framtoningen till en del.
Citera
2023-03-26, 13:05
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nilla gjorde lika snabb sorti som Andreas Lundstedt när han medverkade för ett par år sen.
Samma upplägg; homosexuella som prompt ska dansa med person av samma kön som ett slags ställningstagande. Verkar inte vara vad folk vill se...

Oavsett hur duktiga de är på att dansa, så vill svenska folket inte se två kvinnor dansa med varandra. Eller två gubbar.
Det går inte att trycka denna könsdysfori ner i halsen på oss tittare. Vi kräks.
Danstävlingen börjar på riktigt först när det återstår riktiga danspar.
Förhoppningsvis efter nästa helg.
Citera
2023-03-26, 14:36
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Oavsett hur duktiga de är på att dansa, så vill svenska folket inte se två kvinnor dansa med varandra. Eller två gubbar.
Det går inte att trycka denna könsdysfori ner i halsen på oss tittare. Vi kräks.

I alla säsonger av Let’s Dance har det varit har någon av de tävlande paren röstas ut och fått lämna tävlingen med start från andra programmet Så att ett samkönat par åker ut då bevisar ingenting. För oavsett måste någon åka ut.
Citera
2023-03-26, 16:03
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
F ö så tycker jag det var orättvist mot Nilla att få den kortaste och spädaste proffdansaren som partner. Skulle nog funkat betydligt bättre med en nästan jämnlång kvinna.

Tove (Tone?) fick ju den längste man de kunde uppbåda vilket jämnade ut...eh, den konstiga framtoningen till en del.

Håller med. Det blev liksom lite ”Helan och Halvan” med Nilla och Cicci. Medan ToveTone(?), som känns lite tung och klumpig, fått en jämnlångt danspartner.
Nilla är ju ändå atletisk,så känns lite orättvist.

Såklart kan det vara svårt att hitta en kvinnlig danspartner i Nillas längd, men varför skulle hon dansa med en av de minsta/spädaste??
Citera
2023-03-26, 20:15
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Nilla gjorde lika snabb sorti som Andreas Lundstedt när han medverkade för ett par år sen.
Samma upplägg; homosexuella som prompt ska dansa med person av samma kön som ett slags ställningstagande. Verkar inte vara vad folk vill se...
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Naturligtvis inte. Åtminstone inte majoriteten. Let's Dance blir mer och mer en freak show.
Citat:
För det första: Så ser inte hela svenska folket på programmet, inte heller majoriteten!
För det andra: Folk som skriver som er på Flashback och sociala medier motsvarar 0,01% av dem som ser på programmet.

Let’s Dance handlar inte om vilket pronomen och läggning folk har. Det handlar om dans!
Varför tittar ni då ni fokuserar på sånt som inte är relaterat till dans?
Citera
2023-03-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Håller med. Det blev liksom lite ”Helan och Halvan” med Nilla och Cicci. Medan ToveTone(?), som känns lite tung och klumpig, fått en jämnlångt danspartner.
Nilla är ju ändå atletisk,så känns lite orättvist.

Såklart kan det vara svårt att hitta en kvinnlig danspartner i Nillas längd, men varför skulle hon dansa med en av de minsta/spädaste??

Cissi är ju en veteran i programmet. Flera av de andra kvinnliga dansarna gör sin första säsong. Då ville man nog inte ge dem det extra momentet att dansa samkönad dans, det är svårare. Det är ju inte vad de är vana vid även om de är proffs och lär ut förar-rollen till sina manliga partners.
Citera
2023-03-27, 16:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006

Let’s Dance handlar inte om vilket pronomen och läggning folk har. Det handlar om dans!

Transor och könsdyslektiker kommer att åka ut först, eftersom dans sker med en man och en kvinna.
Så förhoppningsvis kan tävlingen börja på riktigt efter nästa helg.
Först ska svenska folket rösta ut Tone.
Citera
2023-03-27, 18:14
Bannlyst
Citat:
Transor och könsdyslektiker kommer att åka ut först, eftersom dans sker med en man och en kvinna.
Så förhoppningsvis kan tävlingen börja på riktigt efter nästa helg.
Först ska svenska folket rösta ut Tone.
Instämmer. Nu får det vara nog med transor och fjollor på bibliotek, mello och let's dance.
Jag tänker rösta, och inte på Tone såklart.
Citera
2023-03-27, 18:26
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
För det första: Så ser inte hela svenska folket på programmet, inte heller majoriteten!
För det andra: Folk som skriver som er på Flashback och sociala medier motsvarar 0,01% av dem som ser på programmet.

Det är inte mitt fokus, jag konstaterar bara fakta att Andreas Lundstedt åkte ut som andra deltagare vid sin medverkan i programmet och Nilla nu som första. Andreas hade insisterat på en manlig danspartner och nu fick även Nilla en samkönad partner, jag utgår från att även hon hade det som krav för sin medverkan. Allt för att vi ska pådyvlas politisk korrekthet till varje pris.
Detta säger jag även som en person som i grunden inte har något emot homosexuella, de får som alla andra leva med vem de vill så länge de inte skadar någon annan.

Däremot tycks alltså samkönade danspar inte vara något som svenska folket vill se på bästa sändningstid. Tror att både Andreas och Nilla hade klarat sig längre med en danspartner av motsatt kön eftersom det är vad pardans faktiskt går ut på, mannen som för osv.
Dessa påtvingade konstellationer blir bara märkliga, osymmetriska och konstiga. Folk stör sig, det skaver direkt för dans handlar faktiskt om harmoni också. Det finns inget harmoniskt med dessa politiskt korrekta par.
Citera
2023-03-28, 00:10
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Det är inte mitt fokus, jag konstaterar bara fakta att Andreas Lundstedt åkte ut som andra deltagare vid sin medverkan i programmet och Nilla nu som första. Andreas hade insisterat på en manlig danspartner och nu fick även Nilla en samkönad partner, jag utgår från att även hon hade det som krav för sin medverkan. Allt för att vi ska pådyvlas politisk korrekthet till varje pris.
Detta säger jag även som en person som i grunden inte har något emot homosexuella, de får som alla andra leva med vem de vill så länge de inte skadar någon annan.

Däremot tycks alltså samkönade danspar inte vara något som svenska folket vill se på bästa sändningstid. Tror att både Andreas och Nilla hade klarat sig längre med en danspartner av motsatt kön eftersom det är vad pardans faktiskt går ut på, mannen som för osv.
Dessa påtvingade konstellationer blir bara märkliga, osymmetriska och konstiga. Folk stör sig, det skaver direkt för dans handlar faktiskt om harmoni också. Det finns inget harmoniskt med dessa politiskt korrekta par.

Let´s Dance sänder nu sin 18 säsong och i de allra flesta av dem vad jag kan minnas har det
varit samkönade par. Men ändå har tävlande åkt ut som första resp andra deltagare även
i dem säsongerna.
Så med sagt sagt vill jag säga att det är inget ovanligt/nytt att tävlande åker ut tidigt ur
Let´s Dance även om de inte är samkönade.

Så ditt påstående om att de åkte ut tidigt ur Let´s Dance för att de är samkönande tycker
jag känns lika ihåligt som en Schweizerost
Citera
2023-03-28, 01:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Let´s Dance sänder nu sin 18 säsong och i de allra flesta av dem vad jag kan minnas har det
varit samkönade par.
Men ändå har tävlande åkt ut som första resp andra deltagare även
i dem säsongerna.
Så med sagt sagt vill jag säga att det är inget ovanligt/nytt att tävlande åker ut tidigt ur
Let´s Dance även om de inte är samkönade.

Så ditt påstående om att de åkte ut tidigt ur Let´s Dance för att de är samkönande tycker
jag känns lika ihåligt som en Schweizerost

Du kan tycka vad du vill och minns helt fel.
Det har bara varit samkönade par vid två tillfällen i svenska Let's Dance.
Andreas Lundstedt var först ut år 2020:
För första gången har svenska "Let's dance" också ett samkönat par med i tävlingen.
När TV4 frågade om han ville ha en manlig danspartner svarade han, till skillnad från tidigare deltagare som fått samma fråga, ja.
– Jag tycker att det behövs. Jag vill gärna visa nya generationer, kidsen, att allt är möjligt.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mR484p/lets-dance-far-sitt-forsta-samkonade-par
För första gången i svenska Let´s Dance femtonåriga historia är ett samkönat par med i leken. Andreas Lundstedt dansar med dansveteranen Tobias Bader när programmet har premiär i kväll.
https://www.qx.se/noje/195187/i-kvall-blir-andreas-historisk-i-lets-dance/

2021 och 2022 hade inga samkönade par.
Sen var det Nilla nu i år.
Det finns inga andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här