2023-03-28, 01:32
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det var det jag menade med uppträde och att ryka ihop...
Tror inte JJ bryr sej om regler .
Antagligen inte men hon kommer bli tillsagd av både domaren och hennes försvarare.
Citera
2023-03-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jovisst. Det stämmer. Men JJ är inte svag. MH måste ju vidhålla att hon inte var delaktig i mordet till varje pris, för att slippa livstid, och kommer då JJ att sitta tyst? Har lite svårt att tro det. Men det visar sej.
Nu va det ju frågan om ryka ihop eller ngn form av utbrott i salen. På förhand kanske jag hade kunnat tro att ngt sånt skulle kunna hända. Men efter vad jag hört idag om hur det såg ut i salen, så tror jag inte en chans det kommer hända, från ngt håll!
Sen att de försvarar och pratar för sina berättelser är ju en annan femma. Är lite det som det går ut på.
Citera
2023-03-28, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Ja jag har sett granbarren i Fup. Tillsammans med alla andra föremål i sängen. Och konstaterar bara att det ser obekvämt ut att ligga där! Tur Johanna då va snabb med att få upp MH då hon ogillar att ha folk i sin säng! Först när MH ligger där klockan 05 skriker Johanna till att hon inte får ligga där! Ingen annan gång under kvällen verkar hon beordrat upp MH ur sängen!

Otroligt att hon kunde bli upprörd över en sån sak när hon just dödat.
Citera
2023-03-28, 01:40
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hon tränade inte längre, inte på ett år och 60 är knubbigt för en så kort tjej, jag skrev inte att hon var fet eller ful, hon var jättefin, men definitivt stor skillnad på hur hon såg ut sista kvällen och tiden innan från innan hon flyttade för att plugga. Typ 10 kilo.
Knubbig….. med tanke på att hon hade ganska allvarliga problem med ätstörningar förut så var ju de 10 kilona både klädsamma och livräddande.
Dessutom så är 60 kilo till 160 cm inte ett dugg knubbigt. Hon hade kunnat väga 70 kilo tillomed, med en bra grundfysik med muskler, och fortfarande inte räknas som knubbig. Muskler väger mer än fett.
Dessutom så hade det fortfarande varit bättre att vara knubbig, och tillomed tjock och fet- i jämförelse med att vara ätstörd, undernärd, svag, dåliga tänder och tappa hår. Inget av det är bra men sammantaget psykiskt och fysiskt så är det mer hälsosamt att vara tjock.
Hade hon varit här och läst att hon ses som knubbig så hade hon antagligen gått raka vägen in i badrummet och tryckt fingrarna i halsen och hade sen varit på ruta 0 med ätstörningarna igen. Helt i onödan.
Nu är det ju inte så. Men tyckte mest det var konstigt skrivet och hoppas inte att någon annan stackars person här inne med komplex får ännu mer komplex när de läser skit här inne. Menar inte bara ditt inlägg i denna tråd men överlag.
Citera
2023-03-28, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Nu va det ju frågan om ryka ihop eller ngn form av utbrott i salen. På förhand kanske jag hade kunnat tro att ngt sånt skulle kunna hända. Men efter vad jag hört idag om hur det såg ut i salen, så tror jag inte en chans det kommer hända, från ngt håll!
Sen att de försvarar och pratar för sina berättelser är ju en annan femma. Är lite det som det går ut på.

Nej de tror jag inte heller, JJ verkade som jag förstod ganska medtagen av stundens allvar, och MH begravde ansiktet i händerna, tror dom kommer hålla sej ganska fromma.

Jag hoppas nästan MH får prata utan åhörare och JJ i saken dock. Kan nog komma fram lite mer då, jag vet inte.
Citera
2023-03-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men hon åt väl antideppmedicin, det kan man ju gå upp i vikt av. Jag vet inte alls hur länge hon ätit medicin.

Och den kan ju även ha haft en påverkan med alkohol, så hon kanske kände sig fullare än hon borde vara....

När jag åt sertralin och drack alkohol så upplevde jag ingen fylla. Kunde hälla i mig hur mycket som helst utan att känna minsta berusning.
Däremot blev det en bakfylla från helvetet.

Men det kanske inte är likadant för alla.
Citera
2023-03-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
När jag åt sertralin och drack alkohol så upplevde jag ingen fylla. Kunde hälla i mig hur mycket som helst utan att känna minsta berusning.
Däremot blev det en bakfylla från helvetet.

Men det kanske inte är likadant för alla.

Det borde inte påverka åt endera håll att blanda dessa faktiskt. Käkade oxå stetralin för väldigt många år sedan och fick uppfattningen att dom inte kan påverka varandra
Citera
2023-03-28, 01:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag menar från lägenheten ner till porten när JJ går ner första gången. Där vet vi väl inte om hon hade den på sig eller inte? Jag vill påstå att hon redan hade den med sig eftersom att syftet egentligen att gå ut var för att göra sig av med den men så dök grannen upp.

Att den var med på turen till McD är däremot helt klarlagt.

Hon flyttar ju den efter McD iallafall så någonstans får man ju tro på att hon skulle göra just förflyttningen och inte fyllekäka. Hon hade ju precis tagit en människa av daga.

Det är inte helt omöjligt att hon skulle köra fram bilen redan då, men det vore på något sätt dumt (även om hon gjort många klantiga saker..) att göra innan cykeln och mobilen är borta då det blir märkligt att frakta bort en kropp under X antal minuter/timmar om något vittne därefter säger "nehejdu 03:00 var cykeln utanför JJ:s bostad". Men visst, hon hade ju till och med sin mobil på när dom fraktade bort kroppen så det finns ju ingen direkt logik i det där.

Oavsett så vill jag påstå att det inte går att styrka huruvida hon har Toves mobil på sig från lägenheten fram till porten eller inte där hon stöter på grannen. Det hade varit intressant att veta men då hade vi behövt Toves mobil.
Så här står det:

"Enligt platsdata från Toves Google konto har hennes mobiltelefon statiskt kvarstannat vid plat- sen omkring Johannas bostad mellan kl. 01:48 - kl. 02:47, då den sedan börjat förflyttas.
"

"Fyllekäket" var till M.

Om hennes plan var att genomföra efterförloppet på egen hand utan hjälp av M, så låter det rimligt att hon svarar M med att pojkvännen har hämtat T. För det är vad som sägs i förhör.
Detta innan hon, enligt M, väcker henne och ber om hjälp. Då har hon också hunnit vara ner en sväng och flyttat på cykeln.

Angående svaret till M om var T är (runt 02:43); samtidigt som hon slipper ta risken med att flytta cykeln, kan hon väcka misstankar om att pojkvännen skulle ha fört bort T; "T sa att han skulle hämta henne."
Senast redigerad av Reviews 2023-03-28 kl. 01:53.
Citera
2023-03-28, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, tack för svar!

Jag såg att du redan fått svar....

Jag håller med dig!

Ja, han verkar sympatisk, verkar tycka att syrran är jobbig.

Jaa, jag har också funderat på det och den enda eventuella förklaring till det (om MHs beskrivning är riktig, att TT kändes "kall") skulle kunna vara att TT hade "förvarats" i ett kallt förråd.......men känns inte riktigt rimligt.
Kanske fick hon bara den känslan för att lik "brukar vara kalla" på film och så......

Kanske släpade Johanna ut Tove till balkongen först? Om hon var rädd för grannen som kommit och knackat på? Det skulle vara logiskt med tanke på lakanet med dess hjälp är det lätt att dra en kropp.
Citera
2023-03-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Om jag inte missminner mig så var det en utländsk hantverkare som polisen höll förhör mrd
och som eventuellt kunde ha druckit ur ett glas men var osäker på om han ställt glaset på diskbänken
eller i diskhon.

Om blodet på duschväggen inte kommer ifrån Tove eller JJ och om försök att matcha alla hantverkarnas DNA utan att få träff så är det ju väldigt skumt...
Det är endast vinglas som är testat för spår, konstigt om hantverkaren drack ur ett sånt kan jag tycka isf.
Citera
2023-03-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det borde inte påverka åt endera håll att blanda dessa faktiskt. Käkade oxå stetralin för väldigt många år sedan och fick uppfattningen att dom inte kan påverka varandra

Jag fick bara höra att det var farligt pga kunde utlösa serogent syndrom (osäker på stavning) att det blir för mycket serotonin i hjärnan.
Dom gånger jag drack så infann sig ingen berusning och inte heller det där välbefinnandet eller euforin.
Citera
2023-03-28, 02:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Säker källa?
Tillåt mig tvivla.
Förundersökningen är klar och åtal inlämnat.
Har dom något mer att säga så blir det under huvudförhandlingen på onsdag när de är schemalagda att förhöras.
Det skulle i så fall vara om de är misstänkta för ett nytt brott eller om J är misstänkt och M vittne. Jag tänker t. ex. branden hos Julia som inte blev av p g a ösregn, enligt M. Inte för att jag förstår hur den ska kunna ledas i bevis, men det är något som inte fanns med i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in