2023-03-28, 00:52
Avslutad
Enligt MH sover hon alltid på luftmadrass eller sittande i fåtölj (!) när hon sover hos JJ. JJ gillar inte att andra ligger i hennes säng. Hon blir arg när hon ser att MH lägger sig i den efter kroppen dumpats. Jag har svårt att tro att MH hade fått slumra i JJs säng under JJs och TTs samtal.
Citera
2023-03-28, 00:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag hade inte koll på att det var obäddat.
Nej jag vet inte heller att det var så, det var bara spekulation.

Polisen hittade granbarr på bäddmadrassen och barr i huvan på MHs jacka,
så det var väl en av alla otaliga sovstunder som "sengångaren" hade...
Citera
2023-03-28, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Knubbig och otränad? Hon hade träning som livsstil och vägde 60kg.
Hon tränade inte längre, inte på ett år och 60 är knubbigt för en så kort tjej, jag skrev inte att hon var fet eller ful, hon var jättefin, men definitivt stor skillnad på hur hon såg ut sista kvällen och tiden innan från innan hon flyttade för att plugga. Typ 10 kilo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
F: "Ja. När du, eh, låg här i Johanna säng, hur var det i sängen? Jag tänker lakan, kudde, täcken, sånt eller andra prylar?"
M: "Eh, nej men det var obäddat, alltså inget lakan, inga påslakan på kudde och täcke och sen så stod det ju, eh, korgar eller lådor på sängen med, eh, ja tvättmedel och jag vet inte, ja så."

Tack. Det var fler som kommenterade det.
Citera
Medlem
Citat:
En till som är inne på den teorin, bra för jag finner den långt ifrån orimlig.

Reagerade på att M:s försvarare uttalat sig om hälsoappen och att någon annan skulle ha kunnat använda M:s mobil. Det rör sig om två tider där M själv säger att hon hämtade sin mobil i sängen. Andra gången hälsoappen registrerar steg är 02:43, alltså förenlig med övriga uppgifter i förhöret runt den tiden.
Försvararen har dålig koll helt enkelt. De registrerade tiderna kan sättas in i ett sammanhang som faktiskt skulle kunna vara till M:s fördel.

"Eh, och jag går och, ja jag går och hämtar mobilen som ligger kvar i sängen, eh, och då skriver Johanna ett sms, eh, jag var alltså på toan då och Johanna skriver ett sms liksom att ja jag är på Donken nu och jag skickar liksom en tumme upp och sen så kommer ju Johanna tillbaka. Eh, vi sätter oss i köket och jag. Eh, alltså jag slumrar till lite och är yr och så där när jag äter och ja efter jag har käkat burgaren och så så går jag och lägger mig igen."

Appen registreras 48 steg vilket kan motsvara säng-badrum-kök-säng.
02:19 registreras 33 steg: säng-badrum-säng.

Jag har nyss testat med egen hälsoapp genom att uppskatta ungefärligt antal m.

Är helt med dig där, tycker inte det låter alls orimligt.vet inte om det framgått, men jag är nyfiken på vad för appar som använts under dessa klockslag. Kan det vara JJ som kollat den för att se så inte MH ringt någon? Känns märkligt att hon hämtar telefonen för att inte använda den, mitt under ett mord.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Ska bli mycket intressant rättegångsdag 2 den 29 mars. Det är då MH och JJ förhörs i rätten. Jag har spått att de kommer att ryka ihop på nåt sätt. Nån sensationell nyhet. Deras uppgifter är ju inte helt samstämmiga.
Citera
2023-03-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ska bli mycket intressant rättegångsdag 2 den 29 mars. Det är då MH och JJ förhörs i rätten. Jag har spått att de kommer att ryka ihop på nåt sätt. Nån sensationell nyhet. Deras uppgifter är ju inte helt samstämmiga.
Ryka ihop kommer de knappast! Maja är svag som ett darrande asplöv och klarar inte ens va i samma rum som J! Vi får va glada om inte ambulansen hämtat henne på häktet innan onsdag och kört henne till Piva!
Citera
2023-03-28, 00:58
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
På tal om DNA och blodspår etc....

Toves cykelsadel visade DNA från 2 kvinnor, den ena är Johanna den andra är Okänd 3.

Cykellåset fram visade DNA från en man benämns Okända 4.
( har lagts in i spårregistret )

I badrummet en blodfläck på väggen vid vattenkopplingen handfatet kom från en man benämns Okänd 1.

DNA från testade dricksglas visade att det kom från en kvinna benämns Okänd 2, även från en man benämns Okänd 3.

Man har testat mot inlämnade dna-prover men ej fått träffar på någon av dessa personer.

Allt detta går att läsa i aktbilaga 156 börjar på sidan 134.

Finns fler gjorda tester där dom ej kunnat koppla till någon person.
Var det inte någon kvinna som bodde i huset dit JJ flyttade cykeln till
som var ute och drog upp cykeln som hade vält/låg på marken?

Det var något jag har för mig att det stod i tråden före FUPn publicerades
men jag är inte helt säker på detta...
Citera
2023-03-28, 01:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixcomp
Är helt med dig där, tycker inte det låter alls orimligt.vet inte om det framgått, men jag är nyfiken på vad för appar som använts under dessa klockslag. Kan det vara JJ som kollat den för att se så inte MH ringt någon? Känns märkligt att hon hämtar telefonen för att inte använda den, mitt under ett mord.
02:43 var T redan avliden. Exakt 02:46 lämnar J lgh för andra gången. Då har hon hunnit prata med grannen i trapphuset samt gått upp igen för att hämta sin och T:s mobil. Hon går ner och möter grannen 2-3 minuter senare (enligt vittnesmål), dvs 02:46-02:47.
Citera
2023-03-28, 01:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men snälla, jag pratar om själva förundersökningen. I den undersöker de visst tänkbara motiv. Men jag förstår att du inte hänger med eftersom du inte har läst den.

Som jag förklarade - vad du anser om vad som står i FUP, har ingenting att göra med vad åklagaren och resten av världen anser. Om du inte hade sådant tunnelseende för dina egna ideer, så hade du känt till åklagarens egna ord om att motivet är oklart. Att de har försökt utreda motivet är självklart och inget som ifrågasatts. Det är det som lett fram till att motivet är oklart, då utredningen inte gett klara besked. Det fattar vilken normalt funtad person som helst. Men lev du i din fantasibubbla.

https://omni.se/aklagaren-om-toves-d...ktigt/a/8JX2Qx
Citera
2023-03-28, 01:04
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
02:43 var T redan avliden. Exakt 02:46 lämnar J lgh för andra gången. Då har hon hunnit prata med grannen i trapphuset samt gått upp igen för att hämta sin och T:s mobil. Hon går ner och möter grannen 2-3 minuter senare (enligt vittnesmål), dvs 02:46-02:47.

Hämta Toves mobil vet vi ju faktiskt inte. Den kan hon mycket väl redan ha haft på sig. Hon skulle ju ut och flytta cykeln och göra sig av med mobilen men sen dök grannen upp. Kan vara att hon bara tar sin egna för att kunna kommunicera med MH. Tyvärr hittades aldrig Toves telefon, så man har ju inte kunnat kolla upp det där.
Citera
2023-03-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ok! M låg på den vid 05 efter dumpningen uppgav både M och J. Och polisen hittade granbarr där. Hon måste varit väldigt trött då hon fixade att det var obekvämt.
Ja jag har sett granbarren i Fup. Tillsammans med alla andra föremål i sängen. Och konstaterar bara att det ser obekvämt ut att ligga där! Tur Johanna då va snabb med att få upp MH då hon ogillar att ha folk i sin säng! Först när MH ligger där klockan 05 skriker Johanna till att hon inte får ligga där! Ingen annan gång under kvällen verkar hon beordrat upp MH ur sängen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in