2023-03-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Aktiv, ja definitivt. GK: "Jaha, Ok. Så hur långt skulle du säga att Johanna släpade Tove innan du fick hjälpa till?"
M: "Ungefär halva, eh, trapphuset.
"

J släpar alltså T nerför halva trapphuset. Utan hjälp av M.

- Vad tror du, kan "kan-själv" ha ingått i hennes initiala plan gällande bortforslingen? M skulle förbli ovetande. Och att det är därför hon i sådana fall skulle ha ljugit även för M om pojkvännen. Samt lämnat bilnycklarna efter att ha upptäckts av grannen.

Jag gissar på att J:s plan var att köra fram bilen efter att ha gömt undan T för M; en möjlig plats är direkt utanför ytterdörren, en dörr hörs ju öppnas och stängas 2-3 gånger enligt grannen d ä innan hon går ner. - För att kolla läget?

Jag tänkte också på det tidigare. Men JJs säng saknade ett lakan när polisen kom. Och det var troligtvis det som användes för att flytta kroppen. Om MH var i sängen så låg hon väl på det? Så vad skulle då JJ flytta kroppen med?
Citera
2023-03-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
M hjälpte ju J och gick tillbaks in på nöjet för att kolla om T var på väg ut
Hon visste att J
var angelägen med att få med T hem
Absolut. Men Maja har fortfarande inte berört den berättelsen om en planerad misshandel, i förhör. Dem orden kommer bara ifrån Johannas håll.
Citera
2023-03-28, 00:27
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
T ville tala ut ja! INTE Johanna! Hon lurade med Tove i tron om att tala ut. Det är hennes egna ord och mycket trovärdigt. Förstår inte Vf vi diskuterar något som där inte alls är några tvivel om. Det om något är iaf ett säkert kort!
Skriv då T eller Tove, HON skulle kunna vara tre Olika Hon!
Citera
2023-03-28, 00:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Jaja, sätt du rimliga tvivel i Flashbacktråden (trots att du inte riktigt hänger med) så ägnar vi andra åt det som är rimligt icketvivel istället.

Börja med att förklara vad han gjorde i Johannas lägenhet när Johanna inte ens visste vad hennes hjälpsamma granne hette?
Varför har inte Maja sagt något en 4:e aktör i lägenheten?

Men lilla vän, MH låg och sov. Häng med lite nu

Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Berätta nu, berätta om grannens motiv, om sanningen nu äntligen ska fram!

Hade du haft någon enda hjärncell kvar vid liv, hade du vid detta laget fattat att det inte handlar om att bevisa en annan gärningsman och dennes gärningar och motiv. Det handlar om att väcka rimligt tvivel.

"rimligt icketvivel"

Hur kan det vara så ofantligt svårt att fatta för vissa nötter att det inte behöver finnas en tredje gärningsman, utan att det räcker med att det kan ha funnits en tredje gärningsman?
Citera
2023-03-28, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag tänkte också på det tidigare. Men JJs säng saknade ett lakan när polisen kom. Och det var troligtvis det som användes för att flytta kroppen. Om MH var i sängen så låg hon väl på det? Så vad skulle då JJ flytta kroppen med?
Johanna tog ett rent lakan ur en låda till Tove. Säger hon i förhör. Sängen var obäddad och det låg en massa grejor på den! Så mycket grejor tycker jag, när jag sett bilder, att det måste varit extremt obekvämt för Maja att ligga där!
Citera
2023-03-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Skriv då T eller Tove, HON skulle kunna vara tre Olika Hon!
Jag bemötte ju en spekulation om att folk tror att Johanna ville prata ut på riktigt! Är det då fel att skriva : Hon ville inte alls prata ut!?
Citera
2023-03-28, 00:32
Medlem
trngws avatar
En grej som jag finner märklig i hela denna historien. Är att JJ skulle ha lämnat MH ensam i lägenheten med en död Tove, när hon åkte till donken med grannen.

Vad gjorde MH i lägenheten under den tiden. Satt och surfade? Eller sov? Inte fan kan hon ha funnit ro att sova efter vad som just hänt?

Dessa pusselbitar har jag inte fått på plats i denna historien. Finns några förklaringar kring detta?
Citera
2023-03-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men snälla nån. De har vad jag förstår, trots snacket om otrohetsbråk, inte ansett sig hittat något tydligt motiv. Det om något talar alltså "ganska starkt" för att det finns en tredje gärningsman, någon med motiv.

Nu får ni insnöade tunnelseende ta och skärpa till er och sluta vända allting bak och fram.

Seriöst!? Du vet att hon är död va?

Antingen inser du att någon hade motiv att döda henne.
Eller så tror du att det var en olycka.

Den som dödade henne hade motiv. Och ja, den stora frågan är - Vem hade det motivet. JJ, verkar de allra flesta här vara överens om, inklusive mig. Men ingen här har eller kan ha den blekaste aning om huruvida någon mer kan ha haft motiv.

Detta är då dessutom ännu ett argument att lägga till MH's försvar. Hon om någon hade till synes inget motiv att döda Tove.

JJ hade hur mycket motiv som helst, vilket FUP visar. Alla de förhör som gjorts borde kommit fram till om någon annan runt T också hade det. Som i så fall också kände JJ. Och var där samma kväll. Men som sagt, jag råder dig att läsa FUP vilket du inte verkar ha gjort, innan detta blir pinsamt för dig.
Citera
2023-03-28, 00:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men lilla vän, MH låg och sov. Häng med lite nu

Hade du haft någon enda hjärncell kvar vid liv, hade du vid detta laget fattat att det inte handlar om att bevisa en annan gärningsman och dennes gärningar och motiv. Det handlar om att väcka rimligt tvivel.

"rimligt icketvivel"

Hur kan det vara så ofantligt svårt att fatta för vissa nötter att det inte behöver finnas en tredje gärningsman, utan att det räcker med att det kan ha funnits en tredje gärningsman?

Bevisa skiten, ordbajsa inte, ingen har tid med dig.
Senast redigerad av Googleroid 2023-03-28 kl. 00:40.
Citera
2023-03-28, 00:36
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
M har ju legat i sängen utan lakan efter att Toves kroppen dumpats.

Det kanske inte var bäddat med lakan innan Tove bragdes om livet.
JJ verkade bo och sova hemma hos sin mor mestadels.

Sen var ju ett av inköpen på Dollar store ett vitt lakan som JJ köpte på Söndagen.
Citera
2023-03-28, 00:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
JJ hade hur mycket motiv som helst, vilket FUP visar. Alla de förhör som gjorts borde kommit fram till om någon annan runt T också hade det. Som i så fall också kände JJ. Och var där samma kväll. Men som sagt, jag råder dig att läsa FUP vilket du inte verkar ha gjort, innan detta blir pinsamt för dig.

Efter dina inlägg är det helt omöjligt för mig att bli pinsam

Vad du anser om vad som står i FUP, har ingenting att göra med vad åklagaren och resten av världen anser. Om du inte hade sådant tunnelseende för dina egna ideer, så hade du känt till följande.

Åklagarens egna ord

Citat:
Motivet till mordet på 21-åriga Tove i Vetlanda är ännu oklart, konstaterar åklagaren Adam Rullman.

https://omni.se/aklagaren-om-toves-dod-motivet-ar-inte-viktigt/a/8JX2Qx
Citera
2023-03-28, 00:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag bemötte ju en spekulation om att folk tror att Johanna ville prata ut på riktigt! Är det då fel att skriva : Hon ville inte alls prata ut!?
Ett Säkert kort, Jo men Tjena!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in