2023-03-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det sista där Maja säger att A*lbin kört hem henne, är observant av dig!

Ja, varför säga det om hon ljuger, när Maja vet att Tove hade cyklen med sig.

Jag blir inte klok på Maja, hennes delaktighet eller inte. För jag går inte med på det hon säger heller, att Tove var "iskall" och det var så hon förstod att hon var död.

I en version där Maja inte har deltagit, men hört oljud, anat att det inte stod rätt till, men inte agerat; skulle JJ vairt ensam om mordet och Maja frågat just denna fråga: Var är Tove? Och JJ ljuger.

Mänsklig försöker JJ vara ofta, men den äkta varan saknas. Därför blir det konstiga vändningar ibland, där hon väver in sådant som ska verka mänskligt, men det blir påklistrat.

Apropå att hon säger att Tove var iskall.
Var inte det när de fortfarande var i lägenheten..?
Enligt min erfarenhet blir man inte kall så fort.
Jag kom till min mormor två timmar efter att hon dött och hon var inte kall då..
Bara en fundering.
Citera
2023-03-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är en bra poäng. Tidigare har JJ gjort saker i smyg, och planlagt det så att hon inte skulle åka fast. Det är en avvikelse från hennes ”modus operandi” att ta hem TT för att misshandla henne öppet och sen åka dit för misshandel. Endera tänkte hon inte misshandla TT utan faktiskt prata ut, och så gick nåt snett, eller så planerade hon mord hela tiden.
Hon kan inte planerat mordet så jätte länge, just den kvällen iaf. Eftersom det inte va tänkt att Tove skulle till Nöjet egentligen. Även om hon velat se T död ett bra tag, måste planen isf kommit upp snabbt i huvudet under kvällen! Antagligen har hon väl varit extremt exalterad över att kommit över chansen att skada Tove. Där av alla misstag som gjorts också. Inte alls genomtänkt!
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Maja kommer att vittna imorgon i rätten och vill hon ändra tidigare utsaga så gör hon det imorgon i rätten.

Hon kommer inte vittna imorgon. Det är paus imorgon åter på onsdag.
Citera
Medlem
Citat:
Det är en bra poäng. Tidigare har JJ gjort saker i smyg, och planlagt det så att hon inte skulle åka fast. Det är en avvikelse från hennes ”modus operandi” att ta hem TT för att misshandla henne öppet och sen åka dit för misshandel. Endera tänkte hon inte misshandla TT utan faktiskt prata ut, och så gick nåt snett, eller så planerade hon mord hela tiden.

Jag tror inte en sekund på att det fanns tankar på att prata ut och bli sams.
Hur kommer det sig isåfall att de sagt att de planerade att misshandla Tove någonstans på vägen hem, där ingen såg dem.
Samma fråga igen - hur skulle de hanterat detta dagen efter tro ?
Citera
2023-03-27, 23:58
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabelle76
Apropå att hon säger att Tove var iskall.
Var inte det när de fortfarande var i lägenheten..?
Enligt min erfarenhet blir man inte kall så fort.
Jag kom till min mormor två timmar efter att hon dött och hon var inte kall då..
Bara en fundering.

För hon ljuger om allt!

Hon kommer ändra storyn snart och förhoppningsvis berätta allt.
Citera
2023-03-28, 00:00
Medlem
Citat:
Maja kommer att vittna imorgon i rätten och vill hon ändra tidigare utsaga så gör hon det imorgon i rätten.
Har en känsla av att Maja faktiskt kan ha kommit på andra tankar idag. Vi kan kanske få höra en annan/ny berättelse. Sanningen?
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
De ansågs väl som 'misstänkt' försäkringsbedrägeri om jag minns rätt. Men jag vet inte om det gick att bevisa.
Vet inte, jag tror inte jag läst ang. något ev. misstänkt försäkringsbedrägeri.
Har du sett något om det i FUPn eller kan det ha publicerats i någon lokal blaska?

Jag är tämligen säker på (Om) det blir nya polisförhör så har det inte att göra med
det som avhandlas i tinget just nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hon kommer inte vittna imorgon. Det är paus imorgon åter på onsdag.
Ok. Jag läste nedanstående på Exp och trodde att förhören med åtalade var imorgon. Men det är nästa rättegångsdag, alltså onsdag då.

”Nu berättar tingsrätten att förhören med 18-åringen kommer att hållas i närvaro av både åhörare och den misstänkta 20-åringen. Dock flaggar Rådman Erik Handmark för att det kan bli ändring på det beslutet om det skulle bli svårt för 18-åringen att prata. Det innebär att dagens förhandling är slut. Det är inte läge att inleda förhör med de misstänkta efter denna långa dag enligt Handmark.”
Citera
2023-03-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det finns flera grannar.

Jag tänkte med på grannen sidan om.

Inte han som bor undertill (donken grannen)

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Ok men den viktigaste grannen som ska vittna i rätten är han som ringde på dörren
Citera
2023-03-28, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kanske ointressant för många, och hoppas inte jag missat om någon frågat men var domaren man eller kvinna? Och vad har nämndemännen för kön?
Jag följde en livechatt från rättegången i förmiddags och är ganska säker på att rättens ordförande sades vara en man. Övrig fördelning på nämnden har jag tyvärr inte koll på.
Citera
2023-03-28, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Grannens namn borde J veta eftersom hon tidigare har fikat ihop med mamman och sonen
(Kan ha varit grannens mammas som sagt det i förhör?)
¨

Fast nu gör hon inte det:

"Grannen som skjutsade henne till Donken bor precis under Johanna, det är bara golv emellan.
Killen har mörkt hår och skägg, glasögon och är runt 25 år. Det är föräldrarna som bor där,
han gör det inte men hälsar på ibland. De känner inte varandra men brukar prata när dem ses,
Johanna minns inte namnet på honom. Han hade en vit, fluffig Hoodie eller någon form av
tjocktröja. Johanna kommer inte ihåg fler detaljer kring grannen."

sid 920

(första förhöret).

Ge mig ett motiv är ni snälla.
Citera
2023-03-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Hon kan inte planerat mordet så jätte länge, just den kvällen iaf. Eftersom det inte va tänkt att Tove skulle till Nöjet egentligen. Även om hon velat se T död ett bra tag, måste planen isf kommit upp snabbt i huvudet under kvällen! Antagligen har hon väl varit extremt exalterad över att kommit över chansen att skada Tove. Där av alla misstag som gjorts också. Inte alls genomtänkt!

Hon kanske har planerat allt i sitt huvud och tagit tillfället i akt när möjlighet gavs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in