2023-03-27, 22:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Har försökt läsa igenom kommentarer men hittar inte något exakt som det jag inte fattar (om det som Clea påstår om kräks i luftstrupen)
Rättsläkaren säger i protokollet 2 olika saker när jag läser det
1. Rikligt med magsäcksinnehåll i luftstrupen
2. Inget mikroskopiskt inandat magsäcksinnehåll i luftstrupen

Är jag helt trög? Nån?
Nej men CS uppgift är att slå hål på ÅK (Rullmans) resonemang.
ÅK (Staten) måste bevisa
Försvaret behöver inte bevisa något
Omvänd bevisbörda gäller endast skattemål 😅
Citera
2023-03-27, 23:02
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Nej, det har att göra med om man är jude eller ej. JJ, Sangborn, Lapidus, obducenten Lazarevic, Silbersky etc är judar.

Silbersky sade ju för ett tag sedan att han pensionerat sig å flyttat till Spanien, ”jag tar inga nya uppdrag”.

Ändå kunde den mediakåta lilla juden inte hålla sig borta. (Från rampljuset…)

Han tror ju (lixom narci-fläskberget GW) oxå att ”alla” blir frikända ifrån mordanklagelser.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Missat att det var främst buken och bara en del av bröstkorgen JJ suttit på. Det gör ju det svårare för henne att eventuellt hålla armarna med knäna som jag ändå sett som relativt rimligt om MH inte varit delaktig.

Men knäna måste ju vara någonstans, så varför skulle det inte gå? Särskilt om Tove varit delvis medvetandesänkt av ett hårt slag på huvudet.

JJ är dessutom både mycket längre och tyngre än Tove.

Jag får väl fråga min dotter om hon är villig att vara statist under en sk rekonstruktion här hemma
Citera
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Obducenten är judinna och hjälper säkert försvaret.

Och jag som trodde att hon var kristen kroat.

/AI
Citera
2023-03-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det sista där Maja säger att A*lbin kört hem henne, är observant av dig!

Ja, varför säga det om hon ljuger, när Maja vet att Tove hade cyklen med sig.

Jag blir inte klok på Maja, hennes delaktighet eller inte. För jag går inte med på det hon säger heller, att Tove var "iskall" och det var så hon förstod att hon var död.

I en version där Maja inte har deltagit, men hört oljud, anat att det inte stod rätt till, men inte agerat; skulle JJ vairt ensam om mordet och Maja frågat just denna fråga: Var är Tove? Och JJ ljuger.

Mänsklig försöker JJ vara ofta, men den äkta varan saknas. Därför blir det konstiga vändningar ibland, där hon väver in sådant som ska verka mänskligt, men det blir påklistrat.

Men var skulle Toves kropp varit om Maja inte ser den i lägenhteten på väg till toaletten? Så stor var ju inte lägenheten, M måste ha passerat den. Var skulle Johanna ha flyttat den under tiden innan transporten? Förstår det som att den ligger kvar på toaletten till dess de båda bär ut den till bilen, eller har jag missat något här??
Citera
2023-03-27, 23:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Den där killen som körde J.J till Donken har alibi, han var uppe med sin far och hade handlat råmjölk för att kunna göra yoghurt, denna killen har Johanna också försökt skylla på innan hon erkände mordet.
Denna kille försökte rädda Tove och gick och knackade på till och med av dunsar, i Wilmas fall hörde grannarna kvinnoskrik bra länge men gjorde ingenting...
... släpp grannen.

Fokusera på M:H och J:J.

Citat:
Fokusera på M:H och J:J.

Synd att du inte har fattat att det är exakt precis den typen av tunnelseendeinställning som leder till friande domar.

Men säg mig en sak, var i Vetlanda handlar man råmjölk vid 02:00?
Nä du, grabbhalvans alibi är hans pappa. Och det var pappan som hade handlat råmjölk, tidigare. Inte mycket till alibi. En MENA som vill skydda sin MENA-son. Han kanske deltog i vad han ansåg vara ett hedersmod.

Som sagt, jag påstår absolut inte att det är så det gått till, men det är inte heller poängen. Poängen är att om det kan finnas alternativa förklaringar som inte kan uteslutas, så kan det fria MH.
Citera
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Nu har båda åtalade dessutom bokat in nya polisförhör hos Polisen i Jönköping imorgon, så troligtvis kommer de att på något sätt ändra sina versioner inför rättegången på onsdag.
Säker källa.

Säker källa?
Tillåt mig tvivla.
Förundersökningen är klar och åtal inlämnat.
Har dom något mer att säga så blir det under huvudförhandlingen på onsdag när de är schemalagda att förhöras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Har försökt läsa igenom kommentarer men hittar inte något exakt som det jag inte fattar (om det som Clea påstår om kräks i luftstrupen)
Rättsläkaren säger i protokollet 2 olika saker när jag läser det
1. Rikligt med magsäcksinnehåll i luftstrupen
2. Inget mikroskopiskt inandat magsäcksinnehåll i luftstrupen

Är jag helt trög? Nån?

Inget magsäcksinnehåll i lungorna är det korrekta.

Sangborn talar om aspiration där magsäcksinnehållet sätter sig i luftstrupen. Men för att kvävas krävs det att personen är medvetslös vilket T inte va inledningsvis. Hon anses avlidit av strypning.

Flera gånger har man hört att personer dött av sina spyor antingen höggradigt berusade och i sömnen eller i medvetslöst tillstånd. Det är sällan man kvävs av sin spya annars.
Citera
2023-03-27, 23:08
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Missat att det var främst buken och bara en del av bröstkorgen JJ suttit på. Det gör ju det svårare för henne att eventuellt hålla armarna med knäna som jag ändå sett som relativt rimligt om MH inte varit delaktig.
Jag tror inte man ska ta det så ordagrant. Det finns säkert utrymme för att JJ suttit högre upp på bröstkorgen också utan att för den del ha åsamkat några skador. Är det under en kort stund så behöver det inte ge några skador och speciellt inte om hon har lagt vikten på sina knän över TTs armar, samtidigt som hon kopplar ett grepp med båda sina händer över TTs hals.
Citera
2023-03-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu börjar jag bli lite små skum.

Hennes grannen (mitt emot) som hon anklagade i en av fupparna är kanske något man ska titta på.

Han har 3 företag. Han är 23 år gammal.

Man har sagt tidigare att JJ lade TT i ett förråd utanför dörren...

När jag sedan ser i en av fupparna så var JJ´s mobil i ett område där grannens företag finns.
Enligt hennes GPS.

Nydalavägen 6, Ideal Rekond Sweden.

Såå.. lite konspiratoriskt kanske...

Han har tappat minnet och kommer inte ihåg nånting av vad som hände mordnatten.

Detta är något för mig som är alldeles för mycket för att vara en slump.

Vad tror ni. Är jag ute och cyklar nu?

Je en liten cykeltur blev det nog om man ska försöka tolka hur Apples algoritm med sluten källkod funkar.

När de är på McDonald’s så blir ST1 macken som ligger precis bredvid sparad som en ”viktig plats”. Och precis på samma sätt så blir den där rekondfirman, som är skriven i grannens lgh några meter från JJ, då också tolkad av algoritmen på samma sätt.

Kikar man i sina egna ”viktiga platser” i en iPhones inställningar så kan det dyka upp många ställen man inte har besökt med kanske passerat på stan. Oviktiga platser helt enkelt.
Citera
2023-03-27, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Synd att du inte har fattat att det är exakt precis den typen av tunnelseendeinställning som leder till friande domar.

Men säg mig en sak, var i Vetlanda handlar man råmjölk vid 02:00?
Nä du, grabbhalvans alibi är hans pappa. Och det var pappan som hade handlat råmjölk, tidigare. Inte mycket till alibi. En MENA som vill skydda sin MENA-son. Han kanske deltog i vad han ansåg vara ett hedersmod.

Som sagt, jag påstår absolut inte att det är så det gått till, men det är inte heller poängen. Poängen är att om det kan finnas alternativa förklaringar som inte kan uteslutas, så kan det fria MH.

De har handlats hos en mjölkbonde tidigare under dagen, snälla vi utesluter samtliga teorier om grannen nu.
Johanna har ju t.o.m. i sitt erkännande sagt att det plingade på under tiden och efter dunsarna, grip inte mer efter halmstrån.

Det var någon annan hejacklacksmedlem till Johanna som försökte skylla på grannen också och det ganska länge här i tråden, sen kom erkännandet och då blev Volvoraggaren tyst, nu inträder du så jag säger stopp, sluta fantisera.
Citera
2023-03-27, 23:10
Medlem
Flurps avatar
Varför är det sekretess i en del av förhöret med JJ gällande branden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in