Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Så även efterförloppet under natten?
Det är först när jag utgår ifrån hypotesen att hon på egen hand hade tänkt ta ner kroppen till bilen, som pusselbitarna faller på plats. Detaljerna ur förhören är vad som blir avgörande, som jag ser det, och borde också vara förenlig med den snäva tidslinjen.
Ett exempel: M: "eh, och kommer upp igen då och säger då att hon mötte grannen i trappan. Eh, eh, och hon lämnar nycklar och sina bilnycklar och så och sen så åker hon till Donken med grannen."
Varför ta på sig bilnycklar om det är cykeln som ska ställas undan?
Ett annat exempel: "Eh, så då går jag till toan och då märker jag att Tove är inte där längre så jag frågar Johanna vart Tove, var Tove är helt enkelt och hon säger till mig då att Albin har kört hem henne."
Varför låta pojkvännen hämta henne när T har cykel?
Om M ljuger, varför inte säga att J sa att T cyklat hem?
Det sista där Maja säger att A*lbin kört hem henne, är observant av dig!
Ja, varför säga det om hon ljuger, när Maja vet att Tove hade cyklen med sig.
Jag blir inte klok på Maja, hennes delaktighet eller inte. För jag går inte med på det hon säger heller, att Tove var "iskall" och det var så hon förstod att hon var död.
I en version där Maja inte har deltagit, men hört oljud, anat att det inte stod rätt till, men inte agerat; skulle JJ vairt ensam om mordet och Maja frågat just denna fråga: Var är Tove? Och JJ ljuger.
Mänsklig försöker JJ vara ofta, men den äkta varan saknas. Därför blir det konstiga vändningar ibland, där hon väver in sådant som ska verka mänskligt, men det blir påklistrat.