Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Det är möjligt du har rätt.
Jag har hängt upp mig på Js svävande när hon berättar att M försöker hålla Ts armar och upprepningarna om det. Inte förrän FL frågar direkt, säger hon ja. Och om jag inte minns fel är det en av få gånger som M, utan att behöva tänka, ger någorlunda hyfsat svar.
Där ligger mina största betänkligheter.
Ja, jag tror att J avser sig själv; det är hon och endast hon, som försöker hålla T:s armar nere med hjälp av sina långa och starka ben. Som hästtjej har hon vältränade adduktorer. I övrigt är hon något av en bjässe i förhållande till T. Så visst finns det kapacitet där; T har ingen chans när hon fälls i en båge och landar med en kraftig duns.
Alkoholhalten var relativt hög med 1.2 promille i lårblod och det inverkar givetvis negativt på förmågan att försvara sig.
Ett annat exempel på när hon byter ut person, är överfallet i badrummet i den ursprungliga versionen, dvs i de första förhören, där M är den som faller omkull på golvet. Strax därefter lämnar T lägenheten, dvs J puttar in T i badrummet och låser dörren. Enligt M som ska ha fått det återberättat av J.
Grannarna under uppfattade heller inga andra ljud än dunsarna. Och idag kom det fram att både en murstock i sovalkoven och ett piano utanför, fungerar ljuddämpande.
I de första förhören bedömer jag att hon håller sig närmast sanningen genom att tala om att hon och T satt i köket.
M kom förbi och gick in i badrummet för att kräkas.
Noterbart är att M vidhåller köksdelen hela tiden, genom samtliga förhör.
Det är när J beslutar sig för att tala sanning som det bär iväg. Fullständigt. I sista versionen påbörjas överfallet i samband med visningen av lägenheten, direkt efter att samtliga har tagit av sig ytterkläderna. - Vad hände mellan 02:00-02:30?
Idag satte åklagaren tiden för överfallet till 02:30, vilket heller inte ger utrymme för J:s snyfthistoria om hur chockad hon var och hur hon betedde sig efteråt.
För 02:46 - 16 minuter senare - är hon på väg till Mc Donald´s tillsammans med grannen och de båda mobilerna.