Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag tror att Js stolthet var helt inställd på att fixa allt själv. Det var hennes projekt.
Speciellt när jag läste förhöret med hennes pappa blev det tydligt. Jag vet inte hur många gånger han framhävde att J var duktig på att klara allting själv och att hon var mån om att göra föräldrarna stolta. Nu blir de väl inte så stolta över just denna bravaden, men att känna stolthet över att ha rett att själv verkar hon fått med sig hemifrån.
Så även efterförloppet under natten?
Det är först när jag utgår ifrån hypotesen att hon på egen hand hade tänkt ta ner kroppen till bilen, som pusselbitarna faller på plats. Detaljerna ur förhören är vad som blir avgörande, som jag ser det, och borde också vara förenlig med den snäva tidslinjen.
Ett exempel: M: "
eh, och kommer upp igen då och säger då att hon mötte grannen i trappan. Eh, eh, och hon lämnar nycklar och sina bilnycklar och så och sen så åker hon till Donken med grannen."
Varför ta på sig bilnycklar om det är cykeln som ska ställas undan?
Ett annat exempel: "
Eh, så då går jag till toan och då märker jag att Tove är inte där längre så jag frågar Johanna vart Tove, var Tove är helt enkelt och hon säger till mig då att Albin har kört hem henne."
Varför låta pojkvännen hämta henne när T har cykel?
Om M ljuger, varför inte säga att J sa att T cyklat hem?