2023-03-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Fast det handlar ju även om att de båda misstänkta måste orka medverka under rättegången så att den går framåt på bästa sätt.

Det gynnar ju ingen om JJ och MH klappar ihop och blir körda till psyket i morgon.

Ja, syftade mer på det fetmarkerade i inlägget jag citerade ”Hur ska hon klara att ta sig igenom rättegångens andra, tredje och fjärde dag?”, samt flera andra uttalanden Clea gjort angående hur dåligt hon mår och att det är synd om henne av olika anledningar. Men klart de behöver ha i beaktning att de ska hålla rättegången ut, men inte av skälet att det är synd om dom på något sätt.
Citera
2023-03-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Kan detta vara grundmotivet kanske,

My,
'Tove ingår i ett grabbgäng som umgås mycket och där vill (20-åringen) hela tiden in. Men de vill inte ha med henne för hon skapar konflikter och gör sig till ovän med alla, berättar systern.'

Ja något sådant... SVARTSJUKA
Citera
2023-03-27, 20:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heckin-bork
"2022-5000-BG126856-4
Trosor ( 1 st)
Platsbeskrivning
Från avliden person, tagen i samband
med obduktion
Status
Ska förstöras
Anspråkstagare
Anspråk saknas
anspråkstagare sak-
nas får förstöras
Anteckningar: Trasiga"
Rättsläkaren klipper väl upp dem när de ska tas av?
Citera
2023-03-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Va? Kan man göra så?

Säker källa blir det först när jag ser ett foto (tagit imorgon) där JJ och MH anländer till polishuset.

Alltså, tror inte på din ”säkra källa” 😂
Men ge er, det finns regler hur en domstolsförfarade genomförs.
Finns att läsa på domstolsverkets hemsida eller här
https://www.sadvokat.se/rattegang/
Citera
2023-03-27, 21:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Trasiga av eldning och nött av naturen i 2 veckor är också en möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Du tror inte att de antecknat att de klippt av dem då (i samband med obduktion) istället för att bara anteckna att de var trasiga?

Tröjan till exempel var de förmodligen också tvungen att klippa av, den hade de dock antecknat att den var "delvis brandskadad". Varför inte lägga till trasig på den?

Edit: Ja, de har förmodligen klippt av trosorna, men se ovan.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Det var bla när T's syster berättade om heta situationer tillbaka i tiden....då konflikter mellan T o J skedde. Maja nämndes i dessa berättelser men inte på ngt negativt sett direkt o då nickade hon upp o ner med huvudet.

Då hon nickade sidled på huvudet var då åklagaren berättade sin tes, historia av vad som skett bla.
Tack! Intressant iakttagelse! Det visar att hon var med på noterna och inte hade "stängt av".
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Börjat tro att Clea blivit förälskad i sin klient? Vanföreställningar?

Alt att Clea går på droger?

Eller att JJ hotat Clea?
Herreje... din första rättegång på FB?
Citera
2023-03-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Tror och hoppas på att MH planerar att berätta allt med tanke på att hon bett om att vara utan åhörare och JJ när hon ska förhöras…

Ja och MH förtjänar att få tala utan JJ och åhörare!

Vill MH det så låt henne göra det, det kan komma fram mycket intressanta saker.
Citera
2023-03-27, 21:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heckin-bork
Du tror inte att de antecknat att de klippt av dem då (i samband med obduktion) istället för att bara anteckna att de var trasiga?

Tröjan till exempel var de förmodligen också tvungen att klippa av, den hade de dock antecknat att den var "delvis brandskadad". Varför inte lägga till trasig på den?
Jag vet inte vad jag tror, men jag hade för mig att jag läst att de var hela, minns dock inte var.
Citera
2023-03-27, 21:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Är det möjligt att andas med kraftigt igensatta luftvägar? Alldeles bortsett från ytterligare 80 kg över bål / bröstkorg.

”I luftstrupen och dess större förgreningar ses rikliga mängder magsäcks-innehåll med gula upp till 0,5 cm stora fettliknande icke nedsmälta födoämnesdelar.” Aktbilaga 149 / 81

Absolut att dessa mängder kan täppa till luftvägarnaså att du inte kan andas.
Frågan är ju varför inandningen inte kunde göras så att det kom mat in i lungorna. Det kan naturligtvis ske även om man medvetslös.

Jag tror att Tove inte kunde andas in pga strypningen och att Johanna satt på Toves kropp. Tove kunde varken vända sig, eller andas in.

Vi får väl se vad rättsläkaren har att säga om detta.
Citera
2023-03-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Nu har båda åtalade dessutom bokat in nya polisförhör hos Polisen i Jönköping imorgon, så troligtvis kommer de att på något sätt ändra sina versioner inför rättegången på onsdag.
Säker källa.

Säker källa, från varifrån?
Länk till den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in