I en svensk sociokulturell benämning är nog klockan lite underklass / fritidspolis stil.
I USA är det däremot något helt annat.
Många kändisar som bär AP och dylika klockor i den prisklassen har ofta en g-shock som beater.
Jag bytte från en av de större mekaniska Omega till en G-Shock för alla tillfällen, inkl kostym. Visst är det kul med mekaniska ur men lite tröttsamt att ha på sig varje dag. Stor, klumpig och en aningens delikat. Måste in på service med jämna mellanrum osv. Jag har nog med annat som ska servas hela tiden.
Om det är särskilda modeller ni känner extra för, negativt eller positivt, skriv gärna det då.
Tycker först när jag köpte min den var snygg men inte längre, ser klumpig ut. Gillar mer klassisk enkel analog i läderarmband nu, vill ha lite klass. Som ovan skriver, armbanden tenderar att gå sönder efter ett tag.
Armbanden av plast eller hårdgummi spricker med tiden och går inte att laga. Ofta håller batteriet längre än armbandet.
Man kan ju se till att smörja armbanden med silikon då och då. Som av en händelse satt jag och pillade på min gwn-1000b. Ingen klocka jag bär till vardags men jäklar vad jag älskar den när man vandrar i fjällen.
Finns ju flera olika modeller men om du tänker på de "klassiska" digitala klockorna i svart så tycker jag de är lite barnsliga och skriker friluftsmänniska. Prisvärda helt klart för den typen av aktiviteter, något jag hade haft på mig på stan? Knappast.
casio g shock gm s2100 8aer Är tung klocka enligt mig bästa ” budget ” klockan. Den är accurate och du behöver inte röra klockan. Du kan låta den stå stil i flera veckor och tiden kommer vara rätt
casio g shock gm s2100 8aer Är tung klocka enligt mig bästa ” budget ” klockan. Den är accurate och du behöver inte röra klockan. Du kan låta den stå stil i flera veckor och tiden kommer vara rätt