2023-03-27, 18:46
Medlem
Blaskas avatar
Om du är en tolvåring eller använder det som en träningsklocka funkar det.
Citera
2023-03-27, 19:05
Medlem
SwizzerNöts avatar
Hade en stor klumpig plastvariant på 80-talet när det var inne med armbandsur. Men hela anledningen försvann på 90-talet så jag har inte haft klocka sen dess. Slutade gå runt med walkman och moon boots också.
Citera
2023-03-27, 19:11
Medlem
Ulo2000s avatar
För överdimensionerade och plastiga i min smak. Jag gillar stilrena och diskreta klockor i metalliskt material.
Citera
2023-03-27, 19:51
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Casio GW-M5610U-1ER (t ex) är en fenomenal liten sak, som både är radiostyrd och soldriven. Den är alltid redo och behöver jag ibland en riktig beater och inte har tid att ställa någon av mina mekaniska armbandsur, åker denna på. Enda nackdelen som jag ser det, är att stålarmband är mer komfortabla för min del. För de som har smalare handleder borde det dock inte vara några problem alls.
Citera
2023-03-27, 20:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Som titel. Har ett par, gillar dom.

Nu är jag nyfiken om flashback hyllar eller dissar.

Hade gärna haft en Casio G-Shock GMWB5000TCM-1 om den hade haft fler funktioner. Nu är det mest en fischer-price leksak som är onödigt stor och onödigt dyr i förhållande till vad den gör.

https://www.klockia.se/casio-g-shock-titanium-limited-edition-gmw-b5000tcm-1er
Citera
2023-03-27, 20:43
Medlem
Dofternas avatar
Ser förjävliga ut, klumpiga och rövhålsmacho. Men det är en G-Shock jag bär när jag arbetar, sitter bra och om den går sönder så bryr jag mig inte.
Citera
2023-03-27, 20:46
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag har en G-Shock, en Mudmaster GWG-1000. Jag är fartygselektriker och ville ha en rejäl klocka som håller att jobba med.

Efter fem år så har jag bara haft ett problem. Den hängde sig på 02:00 14/12. Tog drygt en månad i mörker för att ladda ur batteriet och därefter en halv dag i solen för att få liv i den igen. Efter en grundinställning så har den funkat igen därefter.
Citera
2023-03-27, 22:18
Medlem
Är man ute i skogen eller jobbar fysiskt så skulle jag tycka det är ett bra val, är det däremot i krogkön på Stureplan så är man totalt jävla vilsen.
Citera
2023-03-27, 23:01
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
För överdimensionerade och plastiga i min smak. Jag gillar stilrena och diskreta klockor i metalliskt material.

En casio vintage alltså? Jag hör dig.
Citera
2023-03-27, 23:06
Medlem
Skulle skämmas om jag hade en g-shock.
Citera
2023-03-28, 01:35
Avstängd
Sagodjurs avatar
Vad står G'et för?

Vill ju inte ha en klocka som har ett G som kan stå för Gay eller Gangsta
Citera
2023-03-28, 18:16
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Finns ju flera olika modeller men om du tänker på de "klassiska" digitala klockorna i svart så tycker jag de är lite barnsliga och skriker friluftsmänniska. Prisvärda helt klart för den typen av aktiviteter, något jag hade haft på mig på stan? Knappast.

Jag kör en mindre variant, den klassiska, arbetar fysiskt, är friluftsmänniska och har den på Stureplan. Mekaniska är trevliga och det kanske blir en sådan igen men känns mer värt om man sitter i ett perfekt tempererat kontor och käkar luncher på stan eller vill visa upp sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Vad står G'et för?

Vill ju inte ha en klocka som har ett G som kan stå för Gay eller Gangsta

Gravity.

Till TS: personligen gillar jag inte G Shock då den känns för mycket av allt. Bra till vissa aktiviteter eller för vissa funktioner. Eller om du har stora handleder. Kör en F105W istället då den är mindre och känns knappt att man har den på sig, aldrig i vägen. Inte det snyggaste men håller tiden bättre än en Rolex och man kan vakna mitt i natten och kolla klockan med ljuset, har även datum osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in