2023-03-27, 17:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Sangborns egen teori går ju inte över expertisens om hon inte kan bevisa sin teori dvs.
Hon behöver inte bevisa den, "bara" ingjuta rimligt tvivel
Citera
2023-03-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vilket i sin tur inte talar för kvävning (luft) utan blodstrypning. Då infaller medvetslöshet inom 10 till 20 sekunder. Vilket skulle kunna tala för att JJ inte ljuger på den punkten, i lika stor utsträckning.

Att JJ tryckte hård på sidorna av halsen där dessa blodkärl sitter.

Det finns tumavryck på TTs hals från JJs tummar vilket avslöjar att JLJ tryckte mycket hårt och våldsamt.

Att mördaren sitter på mordoffret samtidigt som hon stryper ihjäl henne har förmodligen påskyndat dödsprocessen.
Citera
2023-03-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Lungorna och vitala blodkärl förstördes och komprimerades pga JJs överfall, strypning och våld.

Att mordoffret kräks är en naturlig reaktion av sättet JJ mördade TT på.

Menar fröken Sangborn att om JJ inte slagit ner henne i backen, satt sig på bröstkorgen och sett till att hon inte fick luft så hade hon dött ändå?
Vad var då syftet?

Alltså jag fattar givet vad hon menar men frustrationen i detta alltså...
Citera
2023-03-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hon behöver inte bevisa den, "bara" ingjuta rimligt tvivel

I know, men expertisens vittnesmål kommer att klargöra det tvivel hon försöker sig på.
Det är vad jag tror efter att läst vad den rättsmedicinska dödsorsaken handlar om.
Att påstå att småblödningar i ögonen inte funnits som det brukar vara osv är ju fortfarande inget större eftersom det inte alltid finns med trots strypning.
Däremot hade Sangborn behövt en expert som talar för sin egen teori.
Hon hänvisar också till ett tidigare utlåtande som då skulle ge hennes teori grund. Den har jag inte läst så det återstår att se. Det hela hänger på rättsmedicinska läkarens vittnesmål framöver.
Citera
2023-03-27, 17:55
Medlem
Dunsarna grannarna hörde var bråkets början. När grannen knackade på dörren hördes sparkar i väggen. Tove försökte ropa på hjälp men ströps alltså till döds för att inte kunna ropa på hjälp till grannen som bankade på.
Om grannen vet vilken tidpunkt han knackade på så vet vi också exakt tidpunkt för toves död.
Senast redigerad av eyecreate 2023-03-27 kl. 17:57.
Citera
2023-03-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon verkar även besviken på rättsläkaren som inte ens diskuterat den rikliga mängd magsäcksinnehåll i luftstrupen. Vilket också är felaktigt då det finns med i rapporten.

Men om hon nu är så besviken över obduktionen som utförts av 2 oberoende rättsläkare hade hon kunnat begära kompletteringar efter hon läst den vilket hon inte gjorde.

Hon vill ingjuta tvivel inte reda ut vad som egentligen hänt. Hoppas att rättsläkaren är lika tvärsäker i rätten.
Citera
2023-03-27, 17:59
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag får faktiskt själv den känslan.
Jämför med Peter Madsen och hans glada, lite uppspelta uppenbarelse då han kliver iland.

Ja precis. Minns bara seriemördaren Ted Bundy som oftast var glad, närmast uppspelt under sina 10 år på death row. Han var ju erbjuden en ”plead guilty” så skulle hans dödsdom omvandlas till life without parole.

Han tog inte det erbjudandet, ”hur skulle jag kunna erkänna något jag inte gjort” och det slutade i ”Old Sparky” 1989.

Madsen samma, uppspelt, glad. Clark likaså. M.fl…

Allihop inklusive JJ mycket övertygande om att de är ”oskyldigt dömda” och ska kunna ”snacka sig loss”, och är förblindade av sin egen övertygelse om hur smarta de är. JJ har ju uppenbarligen snackat omkull Clea.

JJ kör med sin ”olycka” men jag är övertygad att hon åker dit. MH vete fan var det slutar.
Citera
2023-03-27, 17:59
Medlem
Fibonaccitals avatar
Hm, jag har fortfarande inte sett eller hört varifrån de där kraftiga dunsarna kom ifrån.
Grannen under beskrev det som 50-100 kg i hans tak (förmodligen ganska överdrivet)

De där sparkarna i väggen när han stod utanför.

Hur gick det till?

JJ slängde TT till golvet. Det måste ju skett med med en väldig kraft.

OT: Gården (JJ´s tidigare hem) är fortfarande inte sålt.
https://www.hemnet.se/bostad/gard-vetlanda-kommun-hadderodje-bjorkholm-19709575
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-03-27 kl. 18:02. Anledning: Ändrade från grannens golv till tak
Citera
2023-03-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men enligt Lapidus (tv4) kan de nya uppgifterna (om de nu är nya, har inte kunnat följa så bra) om att T ev dött av matrester/kräks i luftstrupen få stor betydelse, då det kanske inte går att klart slå fast dödsorsaken.
Hörde det också, han sa också att Sangborn är en gammal kollega.
Uppfattat det som det finns 2 läger hos juristerna också, kan ha att göra med vem man äter julbordet med.
Citera
2023-03-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Lungorna och vitala blodkärl förstördes och komprimerades pga JJs överfall, strypning och våld.

Att mordoffret kräks är en naturlig reaktion av sättet JJ mördade TT på.
Ja det finns inget annat än mord
Men Lapidius säger annat och han har dessutom haft Clea som kollega
Citera
2023-03-27, 18:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon verkar även besviken på rättsläkaren som inte ens diskuterat den rikliga mängd magsäcksinnehåll i luftstrupen. Vilket också är felaktigt då det finns med i rapporten.

Men om hon nu är så besviken över obduktionen som utförts av 2 oberoende rättsläkare hade hon kunnat begära kompletteringar efter hon läst den vilket hon inte gjorde.
Jag förstår inte varför Sanborn är kritisk till att rättsmedicinarna inte diskuterat
något som inte finns. Varför skulle de ventilera något de reda konstaterat?

Hennes utspel låter minst sagt obegåvat. Har hon ens förstått vad som stod i rapporten?
Citera
2023-03-27, 18:03
Medlem
Det är få detaljer som kommer fram i en rättegång jämfört med att läsa en FUP.

Jag tänkte på förtalsrättegången mellan Heard och Depp som höll på väldigt länge och denna rättegång om mord tar bara tre dagar att genomföra .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in