Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-27, 17:20
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Hugo är ung. Och kommer säkert att bli betydligt bättre än AC någonsin var, men alla förtjänster till trots her han bort en hel del och saknar spets framåt.Så skulle jag i alla fall beskriva honom än så länge, även om jag hoppas på en explosiv sch avgörande utveckling under säsongen.

Pena är i sina bästa stunder fantastisk, men har alldeles för ofta tappat fokus (och boll) och saknat skärpan för att vara matchavgörande på rätt sätt.

Förstå mig rätt. Jag ör ingenfanboy till AC, utan ogillar hans barnsliga reaktioner och hans egoism. Han ska ta alla hörnor även när han misslyckats med de fem föregående, och även om hans skadebenägenhet ligger honom fatet har han fortfarande en högstanivå somgör snack om medelmåttighet tramsigt.
Tycker det är fel att kritisera just Hugo för brister som även gällt för AC dom senaste åren. Blir ju en väldigt skev jämförelse om du skall jämföra Hugo nu med hur AC var när han var bra?

Att Pena inte trivdes i MFF under era tidigare tränare var ju ingen hemlighet, svårt att prestera perfekt då. Men det är tydligt när man ser hans positionsspel eller hur han behandlar boll eller hela hans speluppfattning att han är en nivå över AC.

Men som sagt, Zeidan kan jag köpa om ni håller AC före. Även om jag personligen tycker han är lite snabbare i tanken än AC och mer finurlig.
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Att ha lika många SM Guld som Bajen är inget jag skulle klassa som framgång.

Pena bättre an AC? För helvete Trazke det är nästan Samhall-varning på den.

Hade Pena varit så bra som han tydligen var i Twente hade han aldrig lirat Allsvensk fotboll.

Efter hans vända i MFF går han mest troligt till MLS eller annan skitliga för en sexsiffrig lön.

Tråkigt att du känner dig tvungen att komma med förolämpningar bara för att någon annan ser något inte du ser. Du borde tycka det är extra oroväckande med tanke på att det är tydligt att jag bor i framtiden och ser trender före alla andra. Darra!
Citera
2023-03-27, 17:54
Fina Irma tippar Häcken 1:a. Har sagt det förr, hon har ett fint fotbollsöga.

I Ljugarbänken tippar:

Hysén Häcken som 1:a

Blomman Häcken som 1:a

Lasse Nilsson Häcken som 1:a med minst 4 poäng ned till 2:an.

Alla i podden tror även att Sadiq går för 100-150 miljoner om vi kvalar in till CL. Precis som någon på Flashback snackat om.
Senast redigerad av trazke 2023-03-27 kl. 18:00.
Citera
2023-03-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Använder inte Sofa själv så möjligt att jag missförstår statistiken (och vet inte hur träffsäker den är) men enligt vad jag kan utläsa verkar han vara just medelmåttig baserat på deras data över senaste två år.

https://www.sofascore.com/player/anders-christiansen/81859

Näst sämst på plan för Malmö i matchen mot DIF senast vi möttes i allsvenskan. Fine att man har en sämre dag ibland men är man ”fyra klasser över” xxx så bör man kanske inte vara typ SÄMST på plan någon av dessa.

Anväder heller inte Sofa så vet inte vad den egentligen säger men vad jag kan se hade AC näst högst snittbetyg bland samtliga spelare i allsvenskan säsongen -21 och 14e -22. Svårt att se en medelmåtta prestera på det sättet över två hela säsonger.

Tittar man ytterligare två år tillbaka så hade AC (överlägset)högst snittbetyg både säsongen -20 och -19. Så man kan väl säga att tendensen är tydligt nedåtgående om man vill. Eller så ser man det som en mellansäsong eller två (om man vill kalla näst bästa snitt för en mellansäsong) och tror att han växlar upp igen.
Citera
2023-03-27, 19:35
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Anväder heller inte Sofa så vet inte vad den egentligen säger men vad jag kan se hade AC näst högst snittbetyg bland samtliga spelare i allsvenskan säsongen -21 och 14e -22. Svårt att se en medelmåtta prestera på det sättet över två hela säsonger.

Tittar man ytterligare två år tillbaka så hade AC (överlägset)högst snittbetyg både säsongen -20 och -19. Så man kan väl säga att tendensen är tydligt nedåtgående om man vill. Eller så ser man det som en mellansäsong eller två (om man vill kalla näst bästa snitt för en mellansäsong) och tror att han växlar upp igen.

Nej, ingen har väl ifrågasatt att han varit riktigt bra eller t.om bäst. Frågan är hur han ser ut denna säsong och där tror jag motsatt som du. Han blir inte yngre

Använder (som sagt) inte verktyget men blev nyfiken på att gå in och titta. 7.27 i snitt förra säsongen att jämföra med allsvenskans snitt på 6.98. Vet inte vad det egentligen säger dock men tycker att det är tydligt även okulärt att han har haft en klart fallande trend. Började väl efter att han vägrades en flytt till pengarna om jag minns någorlunda rätt.

Sen med medelmåtta… kanske klumpigt uttryckt. Även om han ligger nära medel i betyg för 2022 tänker inte jag snittet av allsvenskans alla spelare utan i jämförelse med de bästa spelarna från de bästa klubbarna. Hur han står sig mot någon i giffarna i fjol är ju tämligen ointressant om han ska ses som en av, eller rent av, den bästa i ligan.

En rastaman framförde att han var fyra hyllor över Fischer vilket såklart är ren trams och det satte väl tonen på frågan. Han har snarare ett gäng spelare på en hylla över sig numera.
Citera
2023-03-27, 20:32
Medlem
Imbazs avatar
Någon som vet om taket på tele2 är stängt på lördag?
Citera
2023-03-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Någon som vet om taket på tele2 är stängt på lördag?
Kommer garanterat va stängt. Dom kan tydligen inte öppna taket när det är snö och is.
Citera
2023-03-27, 21:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Framgår det någonstans vilka domare som dömer vilka matcher i premiären?
Redan vansinnig på hur vi kommer bli bortdömda mot hammarby på tele2! Helvete!

https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/tabell-och-resultat/allsvenskan-2023/101999/

Det kommer här under veckan.
Citera
2023-03-28, 09:51
Medlem
BestCoast.s avatar
Skrev i Discovery+ -tråden här utan svar, så ställer frågan här med.

Lyckas inte hitta det "allsvenska" paketet när jag ska välja paket, finns bara "sport premium+ C more"

Någon annan med samma problem?
Citera
2023-03-28, 11:04
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeer
Kommer garanterat va stängt. Dom kan tydligen inte öppna taket när det är snö och is.

Första april?
Citera
2023-03-28, 12:55
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fina Irma tippar Häcken 1:a. Har sagt det förr, hon har ett fint fotbollsöga.

I Ljugarbänken tippar:

Hysén Häcken som 1:a

Blomman Häcken som 1:a

Lasse Nilsson Häcken som 1:a med minst 4 poäng ned till 2:an.

Alla i podden tror även att Sadiq går för 100-150 miljoner om vi kvalar in till CL. Precis som någon på Flashback snackat om.
Att kopiera inlägg på flashback.org är kanske inte ett signum på kvalitet som expert.
Citera
2023-03-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Första april?
Citera
2023-03-28, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Att kopiera inlägg på flashback.org är kanske inte ett signum på kvalitet som expert.
Nu tror jag inte att dom kopierar inlägg på Flashback. Min poäng var snarare att dom kommit till samma slutsats som mig. "Hybris-trazke"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in