2023-03-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Relativt lugn från båda. Mest blickar ner i bordet. Vettefan vad Johanna har för sig med sina händer under bordet, kanske någon stressreaktion.

Hon behöver nog dölja sina händer eftersom det var med dem hon dödade Tove. Rent psykologiskt skulle jag tro.
Citera
2023-03-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrasaltat
Märkligt hur man som MH kan ha så svårt att stå på sig och säga ”stopp, det räcker” när ens kompis tex frågar ifall man vill följa med och bränna upp en annan kompis, eller när man hamnar mitt i ett mord och sen åker med och dumpar en kropp i skogen. Då är hon som handlingsförlamad men i rätten när hon skall höras då passar det helt plötsligt att ha åsikter och ställa krav.

Låt MH höras som den brottsling hon är.
Exakt!
Citera
2023-03-27, 15:53
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
ja precis jag har också undrat över byxorna

Ett alternativ är ju att Johanna har tilfredställt sig själv efter mord/griftefrid. Hur hemskt det än må låta. Hon har i alla fall porrsurfat efter mordet. Det visar mobilen.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Klart MH kommer skådespela så inte JJ får närvara under hennes utfrågning. Blir ju svårare ljuga om JJ är i samma rum 😤
Så tänker även jag, hon lär fejka för att kunna ljuga fritt utan J närvarande.
De har ju innan händelsen umgåtts ofta, M har vetat om kriminella händelser och de bestämde ju i samförstånd att få med T från Nöjet för att kunna ”slå henne”
Någon oskyldig rädd liten flicka är hon inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ett alternativ är ju att Johanna har tilfredställt sig själv efter mord/griftefrid. Hur hemskt det än må låta. Hon har i alla fall porrsurfat efter mordet. Det visar mobilen.
Jag har löst fupen och det har jag inte sett? Var kommer det ifrån?
Citera
2023-03-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Så tänker även jag, hon lär fejka för att kunna ljuga fritt utan J närvarande.
De har ju innan händelsen umgåtts ofta, M har vetat om kriminella händelser och de bestämde ju i samförstånd att få med T från Nöjet för att kunna ”slå henne”
Någon oskyldig rädd liten flicka är hon inte
Precis!
Men svårt ljuga om JJ är där när hon varit hennes bästa vän.
Citera
2023-03-27, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Nej, hon porrsurfade tre dagar innan mordet. Lär dig läsa pojkslyngel.
Citera
2023-03-27, 15:55
Medlem
Min reflektion efter dagens förhandling:

Förstår inte vad skillnaden skulle vara för JJ om hon de facto ströp henne (och hon dog av det) eller att JJ först fäller henne medvetslös och därefter stryper henne (och att hon då dog av spyan som JJs fällning orsakat).

I inget av fallen har HLR ändå skett? Spelar de verkligen någon roll det Clea håller på med?
Citera
2023-03-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Nej, hon porrsurfade tre dagar innan mordet. Lär dig läsa pojkslyngel.
vars finns den infon? Missat det
Citera
2023-03-27, 15:57
Avslutad
Citat:
vars finns den infon? Missat det

I hennes mobilhistorik. Leta själv.
Citera
2023-03-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Hon behöver nog dölja sina händer eftersom det var med dem hon dödade Tove. Rent psykologiskt skulle jag tro.
Intressant reflektion
Citera
2023-03-27, 15:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Ka-Ba
Från Vetlandapostens liverapportering:
I dag 11.57
"18-åringen bröt ihop och började gråta kraftigt i samband med att media och åhörare lämnade salen nu".

Hoppas M verkligen tänker över sitt deltagande ordentligt inför onsdagen, och bestämmer sig för att tala sanning gällande precis allt.

Det är den processen som jag tror händer nu. Det blir nog inte lika mycket slingrande och lögner framleds från MH. Åtminstone kan man hopas på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in