2023-03-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus73
Nu fabriserar du väl ändå en egen historia va?
Hon blev ju inlåst på toaletten och knuffades för att ta sig ut och i samband med det ha blivit fälld till golvet, fått en mindre skallskada och sen blivit strypt.

Svarar en annan skribent som frågar en öppen fråga till samtliga trådläsare (det finns en knapp med en pil på så att du kan se hur frågan såg ut alternativt så kan du bara se vad jag svarade på för det finns i det jag citerade).
Citera
2023-03-27, 15:39
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan kan hon säkert, allt beror på hur högt upp du sitter. Du kan låsa fast en persons armar med dina knän och ben om du sitter tillräckligt högt upp på personen men då blir sannolikt vinkeln och kraften att stryka personen lidande.

Ja, exakt. Det funkar nog, på något sätt, i teorin men blir mkt svårt i praktiken. Ska det gå fort tror jag det i princip kräver att den utsatta snällt lägger ner armarna under gärningsmannens ben. Oavsett blir det en fajt där offret även använder mag- och ryggmuskler för att få bort GM.

Absolut enklaste förklaringen är att det är två GM, men den enklaste förklaringen verkar många vilja bortse från. Märkligt.
Citera
2023-03-27, 15:42
Medlem
ziracorns avatar
Låter väl rimligt att Maya hörs när Johanna är frånvarande. Hon är ju livrädd för henne!

Vem skulle inte vara det, förresten?
Citera
2023-03-27, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
tänker att hon kan ha sagt så om hon lände sig trängd igår att stängningen förändrades. Jag tror MH var ytterst medveten att något skulle hända och att do m skulle ge tillbaks vid rätt tillfälle, för allt som varit och det som
Hände på
Nöjet. Men jag har en teori om att TT kanske mådde illa sprang till toan och skulle kräkas. Då ser dom sin chans innan hon hinner låsa. Hon är instäng och underläge.

Någon hade en teori om att T hade suttit på toa alt/skulle sätta sig på toa då Toves byxor var uppknäppta vid fyndplatsen osv, men det var bara en teori.
Citera
2023-03-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men det säger väl alla alkisar. De känner ju inte att de gör sig till åtlöje. Bilkörning blir de ju bäst på.
"Än slank han hit och än slank han dit och nu ligger han i diket."
-Nej, jag var inte full, bara 10 öl.
Sant. Nu har jag aldrig kört bil på fyllan men. När jag inte drog ladd eller medicinerar så sa folk runt mig att jag blev mycke värre (full) när jag drack. Men medicin o två 6or sprit gör nog ingen full.
Nu är ju jag lite äldre än dessa två stjärnskott men ändå. Har helt missat, medicinerar MH?
Citera
2023-03-27, 15:45
Medlem
Klart MH kommer skådespela så inte JJ får närvara under hennes utfrågning. Blir ju svårare ljuga om JJ är i samma rum 😤
Citera
2023-03-27, 15:45
Medlem
immenhusens avatar
Finns det någon bild från förhandlingarna, eller får sådant i regel ej tas upp?

/AI
Citera
2023-03-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Någon hade en teori om att T hade suttit på toa alt/skulle sätta sig på toa då Toves byxor var uppknäppta vid fyndplatsen osv, men det var bara en teori.
ja precis jag har också undrat över byxorna
Citera
2023-03-27, 15:48
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Finns det någon bild från förhandlingarna, eller får sådant i regel ej tas upp?

/AI

Är ju fotoförbud i rättssalar men skiss finns: https://imengine.gota.infomaker.io/?uuid=8681ac62-b267-5fab-9e88-61dab36a62a6&type=preview&source=false&width=1205& height=677.8125&function=thumbnail&q=90&z=100&full size=1
Citera
2023-03-27, 15:50
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Är ju fotoförbud i rättelser men skiss finns: https://imengine.gota.infomaker.io/?uuid=8681ac62-b267-5fab-9e88-61dab36a62a6&type=preview&source=false&width=1205& height=677.8125&function=thumbnail&q=90&z=100&full size=1

Såklart. Är det samma sak med ljudupptagning?

Tack för skissen!

/AI
Citera
2023-03-27, 15:51
Avslutad
Märkligt hur man som MH kan ha så svårt att stå på sig och säga ”stopp, det räcker” när ens kompis tex frågar ifall man vill följa med och bränna upp en annan kompis, eller när man hamnar mitt i ett mord och sen åker med och dumpar en kropp i skogen. Då är hon som handlingsförlamad men i rätten när hon skall höras då passar det helt plötsligt att ha åsikter och ställa krav.

Låt MH höras som den brottsling hon är.
Citera
2023-03-27, 15:51
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Såklart. Är det samma sak med ljudupptagning?

Tack för skissen!

/AI

Nä ljudupptagning är tlllåtet. Och spelas även in av tingsrätt. Men även av mycket media. Så de lär säkert dyka upp endel klipp på diverse sidor framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in